Findes adhd ikke alligevel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

Jeg tror at ADHA ekstisterer og kender nogle børn der efter de er kommet i behandling har fået det bedre, men jeg mener også at der alt alt for hurtigt bliver råbt ADHD. Jeg synes man idag, for næsten al anderledes adfærd, skylder skylden på ADHD.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Anonym trådstarter

http://thomaswagnernielsen.dk/ebooks/ritalin_behandling.pdf

Jeg er virkelig i tvivl om han skal ha medicin i morgen nu 

Adhd er en psygisk lidelse som påvirker centralnervesystemet. Hvordan skulle allergi overfor fødevare kunne påvirke centralnervesystemet? 

Anmeld

31. maj 2012

sne190810

Min lillebror blev 'beskyldt' for at lide af ADHD, da han gik i de små klasser. Det var hans (dansk)lærer som mente han led af det, da hun ikke kunne styre ham i klassen, mente han var vild og ikke kunne sidde stille. 

Det viste sig at han var meget svært ordblind  

Nogle gange tror jeg bare det er for nemt at kaste de dianogser, som om det skal bruges som en form for undskyldning/forklaring på et problem som man bare ikke magter at deale med. Så er det langt nemmere at sige "Jamen, det er også fordi h*n fejler ........."

Selvfølgelig er der nogle som sidder derude og virkelig lider af diverse sygdomme, men tit så syntes jeg det bliver misbrugt i al for stor grad. Og her mener jeg nu ikke kun ADHD, desværre.

Anmeld

31. maj 2012

crille

Bakker op om at adhd kan være en lidelse hvor personen kan have stor hjælp af medicin. tror dog bestemt på at det altid er rigtig godt at forsøge at se på kostvaer, strukturer og mulighed for bevægelse inden man medicinerer og tror også vi i vores samfund i dag overmedicinerer.

Er selv pædagog og jeg undres over at man først i dag (i den kommune jeg arbejder i) beskriver at vi skal arbejde inkluderende. Det mener jeg jo vi har gjort altid. 

Med hensyn til om du skal give din søn medicin i morgen, ville jeg bestemt holde mig til det aftalte og fortsætte behandling, men undersøge om det er sådan det skal være, eller om du vil gå andre veje. 

Håber at i finder den rigtige vej for jer og at din søn vil trives i og med sig selv og med andre omkring ham, uanset om det betyder hjælp fra medicin eller ej  

Anmeld

31. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sne190810 skriver:

Min lillebror blev 'beskyldt' for at lide af ADHD, da han gik i de små klasser. Det var hans (dansk)lærer som mente han led af det, da hun ikke kunne styre ham i klassen, mente han var vild og ikke kunne sidde stille. 

Nogle gange tror jeg bare det er for nemt at kaste de dianogser, som om det skal bruges som en form for undskyldning/forklaring på et problem som man bare ikke magter at deale med. Så er det langt nemmere at sige "Jamen, det er også fordi h*n fejler ........."

Selvfølgelig er der nogle som sidder derude og virkelig lider af diverse sygdomme, men tit så syntes jeg det bliver misbrugt i al for stor grad. Og her mener jeg nu ikke kun ADHD, desværre.

Anmeld

31. maj 2012

foto på lærred

Personligt ville jeg ikke stoppe med at give den medicin jeres læge har udskrevet på baggrund af en arkikel i BT. Hvis du googler ADHD vil du sikkert kunne læge hundrede tusindvis af artikler og historier der siger både det ene og det andet. Jeg håber da ikke, at lægen ville udskrive medicin uden din dreng har været grundigt undersøgt. Som forældre har det sikkert været et hårdt og svært valgt at give ham medicin og I har på det tidspunkt været sikker. Jeg synes ikke, at du skal stoppe med at give ham medicinen pga en artikel, der er jo som sådan ikke noget nyt i den artikel. Det har jo hele tiden været kendt, at man ikke kan "måle" ADHD med f.eks en blodprøve eller lign( hvilke jo ville gøre tingene meget, meget nemmere) og det har jo hele tiden været kendt, at der har været en utrolig stigning i diagnoser f.eks i DK. Din dreng går i speciel skole og jeres børnelæge har vuderet at han vil have det bedre med medicin. Hvis du selv er i tvivl om I ville kunne gøre mere for jeres dreng på andre måder uden medicin, så synes jeg helt sikkert I skal forsøge det først. Men synes ikke, at du skal tillægge denne ene artikel så meget vægt da der som sagt er 1000vis af artikler der siger det ene og det andet.

Anmeld

31. maj 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Kostomlægning..? Skulle nye kostvaner kunne gøre mit barn som andre??

Hvis du ikke har kigget på det tidligere, så er det da et meget fornuftigt sted at starte, synes jeg?!

Anmeld

31. maj 2012

Tulle28

Hvor gammel er dit barn?

Anmeld

31. maj 2012

MorDk

Jeg kender ikke så meget til ADHD men alligevel har jeg en mening!

Den mening er at ADHD er noget man diagnostisere børn/unge man som ikke er som andre "normale" Og hvad er normalt...?

Jeg tror at læger mm. sætter børnene i BÅS -det er nemmest!

Og fordi mange ønsker at få en diagnose på deres barns anderledes måde at være på fremfor at accepterer det og møde barnet hvor det er.

Undskyld det blev lidt rodet... men synes det er svært at forklarer hvad det egentlig er jeg mener...

Anmeld

31. maj 2012

MorDk

sne190810 skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.