Findes adhd ikke alligevel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

Rsa

Anonym skriver:

En del af det kunne ændres via skolen men de har ikke recurserne til det. Desværre Jeg ved hvad du mener. Jeg håber din søn bliver udredt og at i får den bedst mulige hjælp. Vil du have din søn skal i medinsk pædagorisk behandling eller kun pædagogisk?

Lød som om, at det var mig den var skrevettil, bare ikke rigtige citering...

Min søn er 10 år nu og vi er først igang med udredning nu - det har ikke været udpræget tydeligt hos ham, men i takt med at de andre drenge i klassen fik mindre krudt i måsen og blev bedre og bedre til at koncentrere og fordybe sig, kunne jeg se, at min dreng absolut ikke fulgtemed, men stadig var samme sted hvor han startede.

Mine tanker om medicinering er i første omgang og isamarbejde med skolen, at der rokeres rundt på rutiner mm. Så han pædagogisk får mere assistance og der i samarbejde med psykolog sættes rammer for hans dagligdag, så han bedre kan agere i den. 

I første omgang må vi se, hvad det bringer. Virker det ikke efter hensigten, kommer medicinering ind i billedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

millesofie

Anonym skriver:

Hvis du ikke kan tåle det,hvordan får du så dit liv til at hænge sammen? Tænker nemlig en del over hvilken fremtid mit barn går i møde..

ja det er jo lige det ikk?

håber min nye psykiater kan fortælle mig det

men indtil videre går det okay, bare jeg holder mig fra alt for meget larm, uro og mange mennesker på en gang.

men jeg klare mig.

jeg er med i forældrerådet i vuggestuen/børnehaven.

og spejderleder en gang om ugen for mini'erne

også har jeg fundet ud af at motion hver dag (eller hver anden) tømmer mit hovedet for larm og giver mig fornyet overskud. det er vildt fedt. så nu løber jeg 5km og for første gang i mit liv elsker jeg at røre mig

så nu håber jeg bare på nyt håb om mulig udd eller job via min nye psykiater

så der er håb og nogen børn vokser jo fra det.. eller så godt som

Anmeld

5. juni 2012

Talbutikken

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

Fake: I 1987 blev sygdommen ADHD opfundet (rigtige sygdomme bliver opdaget), af en håndfuld psykiatere med baglommerne fulde af penge fra medicinalindustrien. Diagnosen blev vedtaget via håndsoprækninger! Medicinen stod klar på hylderne, og et halvt år efter var en halv million børn diagnosticeret og medicineret i USA

Facts:
ADHD og dens diagnose og behandling er blevet anset som et kontroversielt emne siden 1970'erne. Disse kontroverser har involveret klinikere, lærere, politikere, forældrene og medierne. Emnerne omfatter årsagen til ADHD, og brugen af stimulerende medicin i behandlingen. De fleste leverandører af sundhedsydelser accepterer, at ADHD er en reel sygdom med en debat i det videnskabelige samfund, primært med fokus på hvordan det bliver behandlet og diagonisticeret. American Medical Association konkluderede i 1998 at de diagnostiske kriterier for ADHD er baseret på omfattende forskning, og hvis det anvendes rigtigt kan det føre til en diagnose med en høj pålidelighed.

Bare for at slå fast, at det der skrevet inde på Ekstra Blades hjemmeside, er en gang bræk!!!!

Det er en af de mange idioter der sidder derude som har et problem med ADHD, og det er højt sandsynligt en der selv har fået/ har et barn der har fået diagnosen, som ikke vil anerkende det. For dem findes der desværre rigtigt rigtig mange af og de eneste der er taberne, er persones familie/barn.

Diagnosen ADHD, skal stillet af en psykiater/børnespykiater.. Da de har den lægelige baggrund/viden om diagnose kritierne, samt den medicinske baggrund/viden til at kunne udskrive et Ritalin praparat.

Ja, ordet ADHD er fligtigt brugt i dagens Danmark alt for flittigt, men der er mange ting der gør sig gældene før at man kan stille diagnosen, feks. at symtopmerne skal have været tilstede før barnet sjete leve år( med mindre at man har pådraget sig en hjerneskade eller ligende). ADHD er ikke bare noget man få, det er noget man er født med og jo svære graden af ADHD er jo nemmer er det at se, derfor er der nogen der få stillet diagnosen senere, mens andre få stillet den tidliger. Man skal gennemgå test og samtaler, før diagnosen kan stilles, alt alt for mange få stillet diagnosen udfra et spørgerskema, hvilket kun er starts facen, da der er mange andre lidelser der kan have ligende symtomer feks. Mani depersive

Der er 3 typer af ADHD:

Overvejende hyperaktive impulsive:
De fleste symptomer (seks eller flere) er i hyperaktivitet-impulsivitets kategorierne.  Færre end seks symptomer på uopmærksomhed er til stede, selvom uopmærksomhed stadig kan være til stede til en vis grad. 

Overvejende uopmærksomhed:
Størstedelen af ​​symptomerne (seks eller derover) er i uopmærksomheds kategorien, og færre end seks symptomer på hyperaktivitet-impulsivitet er til stede, selv om hyperaktivitet-impulsivitet stadig kan være til stede til en vis grad.  Børn med denne subtype er mindre tilbøjelige til at handle eller har svært ved at være sammen med andre børn. De kan sidde stille, men de er ikke opmærksomme på, hvad de laver. Derfor kan barnet blive overset, og forældre og lærere kan ikke mærke symptomer på ADHD.  

Kombineret hyperaktiv-impulsiv og uopmærksomhed:
Seks eller flere symptomer på uopmærksomhed og seks eller flere symptomer på hyperaktivitet-impulsivitet er til stede.  De fleste børn med ADHD har en kombineret type.

Min søn fik stillet diagnosen ADHD i svær grad(Kombineret hyperaktiv-impulsiv og uopmærksomhed) i 2009, lige før hans 7 års fødselsdag, men før vi overhoved nået så langt, have han haft 15 timers støtte de sidste 2½ år af hans børnehave tid, hvor der hvert halveår blev lavet en evualering ude fra disse, kunne støttepædagogen konkuldere at der var område, som de simpelthen ikke kunne ændre. Derfor blev PPR inddraget omkring skolestart og de kom til samme konkludation samt at de også kunne konkuldere at han ikke ville kunne klare sig i en almindelig skole og derfor blev henvist til Heldagsskole. Påtrods alt dette tog det alligevel tog de en Krig at få ham ind i det psykiatiske systemt, da det ikke er "bare sådan lige" at få stillet en diagnose.

Vi var meget skeptiske da psykiateren første gang nævnte ritalin behandling, men vores skeptisk blev gjort til skamme. Vi har fået en meget glader dreng efter han er startet.. 14 dage efter han ritalin behandling startede, spurgte psykiateren ham og han kunne mærke en forandring, hvorpå han svarede: "Ja, nu kan jeg sidde og tegne en tegning færdig, det kunne jeg ikke før" efterfulgt at et kæmpe smil.

Selvfølgelig kan medicine ikke gøre det alene, da det også drejer sig om struktur og forudsiglighed i hans hverdag... Hvis ikke disse rammer var i orden, ville den medicinske behandling ikke række særlig langt, den ville dog stadigvæk minske hans konstante snak, hans krops konstant bevælgeler og den konstante tanke mylder.

I bund og grund, er min søn ligesom alle andre 9½ årige drenge, den eneste forskel er at han, få ritaling, går i helddagsskole og går på en heldagsskole.

Anmeld

5. juni 2012

Kay

Nu har jeg ik læst hele tråden... men...

en af de vigtigeste ting jeg lærte da jeg gik på pædagogseminariet er...

der er en masse der har skrevet en masse der ude... og det er MEGET VIGTIGT at være kritisk... på alt hvad man læser og især på om kilden er troværdig... og jeg ville ALDRIG bruge ekstrabladet som en troværdig kilde...

Anmeld

5. juni 2012

Michael healer

Der er en del af jer der skriver i denne tråd, der snakker om kilde kritik

Det er selvfølgelig vigtigt, derfor har jeg fundet denne artikel er spændt på hvad i så mener om denne artikel og kilde kritik, da der i denne fagfolk der udtaler sig.

http://www.humanisten.org/articles/article.aspx?id =10

Anmeld

5. juni 2012

ESV

Anonym skriver:

Jeg har helt ærlig ikke læst noget som helst om det da jeg gik ud fra at lægerne vidste bedst. De har selvfølgelig snakket (i lang tid) med os omkring adhd ,ritalin- uno osv,men jeg høre bare ikke rigtig hvad der bliver sagt. De bad mig om at læse en masse foldere men det virkede så uoverskueligt. Lægerne ,pædagogerne,sygeplejesker og psykologerne ved jo bedst så derfor så jeg ingen grund til at nærstudere det. Jeg følte mig sikker. Så smed min veninde det link på sin fb og så kom jeg i tvivl hvilket jeg ikke har været før..

Jeg syntes personligt ikke man giver sine børn medicin uden at nærstudere hvad det er for noget. kan slet ikke forstå med en diagnose at du ikke har hørt efter eller læst det du er blevet anbefalet.. Hvad med de bivirkninger det er ved ritalin ved du heller ikke noget om dem?
Undskyld men jeg er lidt i chok over at du overhovedet ikke har gidet bruge tid og energi på hvad det er dit barn er diagnosticeret med.

Men ja ADHD er i høj grad en rigtig sygdom men den bliver ofte misbrugt af forældre der ikke kan styre deres børn, desværre!

Anmeld

5. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Michael healer skriver:

Der er en del af jer der skriver i denne tråd, der snakker om kilde kritik

Det er selvfølgelig vigtigt, derfor har jeg fundet denne artikel er spændt på hvad i så mener om denne artikel og kilde kritik, da der i denne fagfolk der udtaler sig.

http://www.humanisten.org/articles/article.aspx?id =10

Det er en Scientology- hjemmeside, du linker til - apropos kildekritik... 

Anmeld

5. juni 2012

Michael healer

Mor og meget mere skriver:

Det er en Scientology- hjemmeside, du linker til - apropos kildekritik... 

Så fordi den sidde er Scientology- hjemmeside, er det så løgn alt der står på den sidde ?

Anmeld

5. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Michael healer skriver:

Så fordi den sidde er Scientology- hjemmeside, er det så løgn alt der står på den sidde ?

Det er i hvert fald gennemsyret af Scientologys totale benægtelse af, at der overhovedet eksisterer psykiske sygdomme. En organisation/ sekt, som har psykiatrien som sin erklærede fjende, og som hårdnakket fastholder, at alle psykiatriske diagnoser er pure opspind - maniodepressive og skizofrene er fx blot ofre for "ondskabsfulde mennesker i deres omgangskreds" - har jeg personligt absolut ingen tiltro til. 

Scientology har modtaget et utal af domme for løgnagtig propaganda i deres korstog mod psykiatrien, så at bruge dem som kilde må i bedste fald bunde i uvidenhed om organisationen og dens metoder. Det svarer til at lade Ku Klux Klan udtale sig om intelligenskvotienten blandt afrikanere. 

Anmeld

5. juni 2012

Michael healer

Mor og meget mere skriver:

Det er i hvert fald gennemsyret af Scientologys totale benægtelse af, at der overhovedet eksisterer psykiske sygdomme. En organisation/ sekt, som har psykiatrien som sin erklærede fjende, og som hårdnakket fastholder, at alle psykiatriske diagnoser er pure opspind - maniodepressive og skizofrene er fx blot ofre for "ondskabsfulde mennesker i deres omgangskreds" - har jeg personligt absolut ingen tiltro til. 

Scientology har modtaget et utal af domme for løgnagtig propaganda i deres korstog mod psykiatrien, så at bruge dem som kilde må i bedste fald bunde i uvidenhed om organisationen og dens metoder. Det svarer til at lade Ku Klux Klan udtale sig om intelligenskvotienten blandt afrikanere. 

Nu er det vil fagfolkene som der udtaler sig på sidden der et det vigtige og ikke hvem der ejer hjemmesiden , kunne forstå hvis det bare var folk fra deres orgination der havde skrevet den artiklen , men det er det ikke vel ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.