Findes adhd ikke alligevel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

KittyMaMa

Anonym skriver:

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

Har læst linket, og der fremlægges overhovedet ingen kilder! - Det er ikke meget anderledes end hvis jeg slyngede nogle tal ud og påstod sukkersyge var noget medicinalindustrien havde opfundet. 

/K

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Har lige læst denne artikel og sidder og har det rigtig skidt nu! Har lærerne og syghuset bildt os noget ind? Mit barn startede på ritalin I  DAG !! 

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734681.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

ADHD er en funktionsfejl i hjernen. Nej, det er ikke en opdigtet diagnose. 

Det er rigtigt at ADHD i stor grad kan afhjælpes med motion (i rette mængde og på rette måder) og måske kostomlægning (det sidste er dog ikke bevist). Motion og bevægelse gør det samme for hjernen som ritalin gør, men der er ikke recurser i dagens danmark til at sætte så massivt ind for alle ADHD børn, således at ingen behøver medicin... derfor er medicin en god løsning - og er i mange tilfælde også et godt supplement alligevel. 

Jeg stiller mig kristisk over kilden til den artikel. 

Anmeld

31. maj 2012

Vidunderligeunger

Ts, jeg ville nok ikke medicinere mit barn, inden jeg havde prøvet alt andet. Ngle læger har ikke nær så meget fokus på kost og motion som behandling, mens andre har. Har I fået en second opinion mht jeres søn?

ærligt, så ville jeg opsøge steder hvor man behandler ADHD på en anden måde end med medicin. Det KAN jo være han er heldig, at det kan hjælpes med kost og motion.. 

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Vi spiser som man skal og motion er der rigeligt af da han altid er aktiv og skolen fokusere på motion. Selv i søvne er han urolig så der er snak om kugledyne.. Han er 6½. 

Anmeld

31. maj 2012

MorDk

Vil lige sige at jeg stadig tror på at ADHD er en sygdom!

Men det jeg mener er at rigtig mange børn bliver fejldiagnostiseret!

Anmeld

31. maj 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Vi spiser som man skal og motion er der rigeligt af da han altid er aktiv og skolen fokusere på motion. Selv i søvne er han urolig så der er snak om kugledyne.. Han er 6½. 

Har I prøvet melatonin til at sove på? Det kan give ham bedre rem søvn, og han falder til ro i søvnen.

Kugledyner kan være gode, men ikke alle børn finder sig i dem..

(Har et handicappet barn, som også har mange adhd-lignende træk, det kaldes det dog ikke, da udfordringerne hører ind under syndromet, men hun har glæde af melatonin - ikke HVER dag, men hvis der fx er sket meget en dag, som er med til at øge hendes "hyper-hed")

Anmeld

31. maj 2012

Rsa

Personligt ville jeg ikke tage ord fra bt for gode varer. Der er ikke meget belæg for kilde troværdighed...

Om ikke andet, tænker jeg, at eftersom din søn går på specialskole er der i hvert fald noget om din søns problematikker.

Jeg tror på der findes en dysfunktion der så kaldes for ADHD - kort og godt er det en opmærksomhedsforstyrrelse. 

Ttror på at ADHD er blevet misbrugt til, at sætte udfordrende børn i en forståelsesramme for at kunne håndtere børnene - vi mennesker har behov for at konkretisere for at kunne begribe, forholde os til og forstå...

Ritalin kan gøre gavn for rigtig mange børn, dæmpe deres hyperaktivitet, styrke koncentration mm. Som gør! At de bla. Kan indgå i sociale relationer, får noget ud afundervisningen mm. ritualisere bør ikke gives uden, at der også udøves pædagogik, terapi eller anden ved siden af for medicin kan ikke fungere som bearbejdnings værktøjer, men et middel til at nå Målet.

Synes man skal forsøge sig med pædagogiske foranstaltninger først, hvilket i alle tilfælde gør underVærker. Men nogle gange skal der noget ekstra til alt afhængig af graden ad ADHD'en.

Jeg snakker dels ud fra min erfaring som pædagog og del ud fra min rolle som mor til en dreng der pt. Er i udredning for ADHD.

Anmeld

31. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Artiklen får det bare til at se ud som om at adhd ikke findes. Det her har været en længere udredning. Og nu tænker jeg..Var det spild af tid? Havde jeg ret da jeg sagde at han bare er vild og måske lidt bagud? Skal jeg lade være med at give ham medicin i morgen? (Han går i speciel skole). Havde håbet at han med medicin kunne optages på en normalskole og være som andre børn.. Og nu har jeg læst den artikel og er blevet i tvivl 

Det er ikke en artikel, men et debatindlæg fra en privatperson, som tydeligvis fører korstog mod psykiatri generelt. Jeg synes, hun er ekstrem og manipulerende i sine indlæg, og jeg mener afgjort ikke, hun er fagligt kompetent til at erklære ADHD for ikke-eksisterende. 

Men!! - det betyder jo ikke,at der ikke fejldiagnosticeres indimellem. Det kan bekymre mig, at din tvivl om medicinering af din søn bliver udløst af en så sort/hvid og subjektiv fremstilling af emnet - har du på intet tidspunkt opsøgt anden info, og har du ikke drøftet med lægerne, hvad der talte for og imod medicinering? 

Anmeld

31. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg har helt ærlig ikke læst noget som helst om det da jeg gik ud fra at lægerne vidste bedst. De har selvfølgelig snakket (i lang tid) med os omkring adhd ,ritalin- uno osv,men jeg høre bare ikke rigtig hvad der bliver sagt. De bad mig om at læse en masse foldere men det virkede så uoverskueligt. Lægerne ,pædagogerne,sygeplejesker og psykologerne ved jo bedst så derfor så jeg ingen grund til at nærstudere det. Jeg følte mig sikker. Så smed min veninde det link på sin fb og så kom jeg i tvivl hvilket jeg ikke har været før..

Anmeld

31. maj 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

har kun lige læst det kvarte af artiklen (nok forkert, men mange ord jeg ikke lige ku overskue)

jeg er ud af en familie hvor det ½ har ADHD, og JO den eksisterer!

det er noget med at hjernen mangler et "stof" som vi normalt har, det får de så medicin imod og så bliver det bedere..

nogle virker medicinen på andre virker det ikke..

og klart nogle bliver fejl diaknosisteret(staves?) men sådan en som min store søster og min bonus mor kan IKKE undvære medicinen, for så fungerer de simplthen ikke..

får min søster ikke sin medicin, kan hun ikke overskue noget, bliver nemt sur og agrasiv, stresset, føle hele verden er mod hende og kan ikke omgås menesker overhoved..

bonus mor, reagerer ved at blive ked, fustreret, føle hele verden er mod hende, være forvirret, ikke kunne finde nogle eller noget og kan ikke overskue nogle mennesker eller ting..

men med deres medicin kan de klare det meste

JEG TROR PÅ DET!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.