9510 skriver:
Nej men for mig lyder det ikke som om at ret mange KÆMPER for kærligheden, tit lyder det som om at de tænker at kæresten er tankelæser, man er jo nødt til at snakke om hvad der evt er galt.
Men folk kan selvfølgelig også vokse fra hinanden, skal ikke lyde bedrevidende, men for mig ser det ikke altid ud til folk kæmper for at blive i deres forhold.....
Men bare min mening uden rullende øjne
Men tror du virkelig at folk fortæller dig alt? Altså du kan jo vitterligt ikke kende til alle de tiltag som en person kan have lavet for at få et forhold til at fungere... Og som du jo ved, så skal der jo 2 til, så hvis den ene part ikke ønsker at gøre noget ved det, hvor længe skal den anden så kæmpe solo?
F.eks. i mit eget tilfælde... Det var vitterligt kun mig der kæmpede. Min mand sagde at han ikke mente vi havde problemer, men vi var aldrig sammen, vi kyssede ikke mere, vi havde ikke sex, vi holdt aldrig hånd, vi nussede ikke, han sov på sofaen og hvis jeg prøvede at lægge mig på sofaen ved siden af ham, vrissede han bare at han ikke synes der var plads nok til os begge.
Jeg prøvede adskillige gange (mindst 20) at få en samtale igang ang. vores problemer, og hver eneste gang fik jeg rullende øjne og fik at vide at det var et dårligt tidspunkt.
Jeg prøvede (efter opfordring herindefra) at skrive et brev til ham og give ham lidt tid til at tygge på det og tænke over tingene, og da jeg spurge til det, viste det sig at han var sur over at jeg havde skrevet brevet i stedet for at sige det direkte til ham 
Intet jeg gjorde var godt nok
Jeg prøvede alt; spurgte om der var noget vi eller jeg kunne gøre anderledes, fortalte hvad jeg var ked af og hvad jeg gerne ville have at vi arbejdede med og fortalte ham hvad jeg savnede. Intet virkede.
Til sidst blev jeg virkelig deprimeret over situationen; jeg græd næsten hver dag (og jeg har ellers aldrig haft let til tårer), og jeg kunne mærke at mit humør dalede når han kom hjem fra arbejde eller jeg var på vej hjem og nærmede mig vores hjem.
Så ingen skal komme og sige at det er "nemt bare at smutte uden at kæmpe" - og jeg er sikker på at mange har været igennem meget af det samme som mig, det er bare ikke alle der lige vælger at udlevere alle detaljer; der kan sagtens ligge mere bag de indlæg der bliver skrevet herinde.
Til debatten generelt:
Jeg synes det er lidt respektløst at antage at folk bare giver op uden at kæmpe eller ikke kæmper nok, når man ikke kender alle detaljer og følelser bag.
Vi har alle forskellige grænser for hvornår vi har fået nok og hvis man kan mærke at man er ved at komme derud hvor man kan ende med at ryge ned i et sort hul, hvor man føler at den anden part ikke gider mere, eller hvor man bare kæmper helt alene, så er det da bedre at tage den svære beslutning og ende et forhold før det går galt.