Antonsmor <3 skriver:
Jeg har på det sidste tænkt meget over, at der tilsyneladende er rigtig mange som går fra kæresten/manden et par måneder efter de har fået et barn sammen.
Jeg er af den, måske gammeldags, holdning, at man ikke får børn før man har været sammen længe, og hvis man har været sammen længe, vil jeg mene at der skal mere end et par måneder til for at forholdet kommer så langt ud at man går fra hinanden.
Jeg mener at man "skylder" barnet at kæmpe for at få det til at fungerer i stedet for at lade forholdet dø på et par måneder !
Så er der nogen der siger "jammen det har gået skævt længe" HVORFOR har man så valgt at få børn sammen, på trods af et ikke fungerende parforhold ?
Jeg har selv været sammen med min kæreste i 6 år og vi har lige fået vores første barn sammen her i februar, jeg kunne ALDRIG finde på at gå fra ham, fordi det er hårdt at blive forældre, før man har givet det en ORDENTLIG chance, for barnets skyld !!
Hvad synes i om denne "sag" ? Er der mange der bare giver op ? eller ?
Jeg kan kun tale af erfaring: Jeg gik fra min mand da vores datter var 3 mdr. gammel. Vores forhold begyndte at gå skævt da jeg var 3-4 måneder henne, men jeg blev ved med at tænke at tingene sikkert blev bedre når hun først var født, og på dét tidspunkt var det alt for tidligt og helt udelukket at gå fra ham.
Da jeg var knap 7 måneder henne var jeg meget tæt på at gå fra ham; der var ingen kærlighed mellem os mere; ingen sex, ingen kærtegn, ingen kys (fra hans side), men endnu engang tænkte jeg at det nok blev bedre når vores datter først var kommet til verden.
Men tingene blev ikke bedre; de blev værre. Jeg boede sammen med en roommate og ikke en mand/kæreste. Og derudover var jeg alenemor i vores parforhold.
Så jeg så ingen grund til at blive sammen... For hvorfor? For vores datters skyld?
I mine øjne var det langt bedre at skilles som venner mens hun var helt lille end at trække den i langdrag og måske risikere at ende som uvenner og gå fra hinanden når hun var gammel nok til at vide hvad der foregik.
Jeg er glad for min beslutning i dag; vi har det begge meget bedre hver for sig.
Men noget jeg ikke forstår; hvorfor er det altid en dårlig ting at gå fra hinanden?
Hvorfor ser folk på skilsmisser som noget ulykkeligt og noget skidt?
I vores tilfælde er vi begge glade for beslutningen og vores datter er glad og trives 
Jeg synes det er for nemt at dømme andres forhold når man ikke selv står i præcis samme situation.