Når baby ødelægger parforholdet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Wimmie

kan kun være enig

og jo hvis det er skilt man vil blive så skal det da ikke være svært det er ikke på den måde jeg mener det er nemt hehe.

det er mere at som du skriver at folk tænker pyt med om det holder
jeg tager det nemlig også meget seriøst og hvis man bare er lidt i tvivl så synes jeg ikke man skal gifte sig

men man skal absolut heller ikke blive sammen for børnenes skyld, det gjorde mine forældre og jeg har oplevet mange grimme ting som jeg sagtens kunne ha været foruden. mine forældre skulle ha gået fra hinanden da jeg var 1 istedet for da jeg først blev 9 år.

jeg kendte et par der havde været sammen i mange år og havde to børn, de blev gift og skilt 14 dage efter. hehe

har hørt om mange af disse tilfælde og kan ikke lade vær med at grine.

min mand og jeg blev gift efter et år, på vores års dag. vi har været gift i 2 år nu, sammen i 3 år og har været rigtig meget igennem allerede. kunne ikke undvære ham for noget andet i livet, men det er synd når det ikke går som man gerne vil. jeg kan jo heller ikke sige om vi bliver skilt engang.

men det er jo meget forskelligt synes det er mange der bliver skilt, men der er som regel også grund for dette

Jeg er enig i at det kan virke meget useriøst hvis folk bliver skilt meget kort tid efter at de er blevet gidt... I hvert fald hvis der ikke er sket noget vildt i mellemtiden. Men man hører jo desværre også om par hvor den ene part har været utro, er blevet voldelig eller på anden måde har ændret adfærd lige med ét.

Og så er der nok også tilfælde hvor man har "narret" sig selv til at tro at man var glad og lykkelig. 

Jeg var selv kun gift i 2½ år (vi var sammen i 6½ år ), det kan måske godt virke useriøst for nogle, men det var det slet ikke på dét tidspunkt. Vi var forelskede, havde et drømmebryllup og var sikre på at vi skulle være sammen for evigt. Men han begyndte at ændre adfærd efter knap 1½ års ægteskab, og jeg kunne mærke at det var et spørgsmål om tid før vi ville gå fra hinanden. Og så hellere efter kun 2½ års ægteskab mens vores datter var spæd - end efter 10 års ægteskab når hun var 8.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

MKuhr

Wimmie skriver:

Jeg er enig i at det kan virke meget useriøst hvis folk bliver skilt meget kort tid efter at de er blevet gidt... I hvert fald hvis der ikke er sket noget vildt i mellemtiden. Men man hører jo desværre også om par hvor den ene part har været utro, er blevet voldelig eller på anden måde har ændret adfærd lige med ét.

Og så er der nok også tilfælde hvor man har "narret" sig selv til at tro at man var glad og lykkelig. 

Jeg var selv kun gift i 2½ år (vi var sammen i 6½ år ), det kan måske godt virke useriøst for nogle, men det var det slet ikke på dét tidspunkt. Vi var forelskede, havde et drømmebryllup og var sikre på at vi skulle være sammen for evigt. Men han begyndte at ændre adfærd efter knap 1½ års ægteskab, og jeg kunne mærke at det var et spørgsmål om tid før vi ville gå fra hinanden. Og så hellere efter kun 2½ års ægteskab mens vores datter var spæd - end efter 10 års ægteskab når hun var 8.

ja det er selvfølgelig en sørgelig situation, håber i kan sammen i dag og ja igen, det har helt sikkert været bedst for jeres datter på den måde så hun ikke skulle se jer ulykkelige, det er ikke et liv hverken for jer eller hende.

så vi er fuldstændig enige.

Anmeld

11. maj 2012

foto på lærred

Antonsmor <3 skriver:

Jeg har på det sidste tænkt meget over, at der tilsyneladende er rigtig mange som går fra kæresten/manden et par måneder efter de har fået et barn sammen.

Jeg er af den, måske gammeldags, holdning, at man ikke får børn før man har været sammen længe, og hvis man har været sammen længe, vil jeg mene at der skal mere end et par måneder til for at forholdet kommer så langt ud at man går fra hinanden.

Jeg mener at man "skylder" barnet at kæmpe for at få det til at fungerer i stedet for at lade forholdet dø på et par måneder !

Så er der nogen der siger "jammen det har gået skævt længe" HVORFOR har man så valgt at få børn sammen, på trods af et ikke fungerende parforhold ?

Jeg har selv været sammen med min kæreste i 6 år og vi har lige fået vores første barn sammen her i februar, jeg kunne ALDRIG finde på at gå fra ham, fordi det er hårdt at blive forældre, før man har givet det en ORDENTLIG chance, for barnets skyld !!

Hvad synes i om denne "sag" ? Er der mange der bare giver op ? eller ?

Anmeld

11. maj 2012

Team Putte

LilleLene skriver:

hvis han nu skulle få for ondt af dig ?

Tænk hvis han gik i gulvet fordi det blev for meget

Anmeld

12. maj 2012

LilleLene

Team Putte skriver:

Tænk hvis han gik i gulvet fordi det blev for meget

ja, så er det altid godt med moar

Anmeld

12. maj 2012

Team Putte

LilleLene skriver:

ja, så er det altid godt med moar

Jah og min mor har født 4 børn og overværet da min nevø blev født.. Hun er den perfekte stødte hvis det bliver for meget for kæresten

Anmeld

12. maj 2012

LilleLene

Team Putte skriver:

Jah og min mor har født 4 børn og overværet da min nevø blev født.. Hun er den perfekte stødte hvis det bliver for meget for kæresten

det er godt med sådan en momse

Anmeld

14. maj 2012

Team Putte

LilleLene skriver:

det er godt med sådan en momse

Det er guld værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.