Skyd hunden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

lilledittemor

My Babygirl skriver:

Det er ganske ganske forfærdeligt!

Men ærlig talt, bærer faderen ikke også en del af skylden?

Jeg har oprigtig talt svært ved at forstå hvordan man kan lade sit kun 2 mdr gamle barn ligge alene og uden opsyn, således at hunden har kunne komme til barnet.

Derudover, har faderen sovet med hørepropper?

Jeg har virkelig svært ved at tro at dette stakkels uskyldige lille barn har ligget lydløst mens hunden var ifær med at æde benet.

SelvfølgeLig bærer faderen en stor del af skylden. Jeg tror ærlig talt heller ikke at han har det særlig godt.
Tænk hvor meget hele familien bebrejder ham nu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

MaybeBaby

Ditte_Marie skriver:

Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.

Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!

Hvad tænker du?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1746832.ece

Jeg læste den godt i går og først tanke var, hvor er det frygteligt. Men så går der lige 2 sekunder og jeg læser den igennem igen.

Ved ikke helt, om jeg skal stole på historien. Ihvert fald ikke som den er skrevet. Den kan snildt være at hunden har dræbt baby'en (Og det siger jeg, selvom jeg selv har en labrador, der bogstavelig talt ikke gør en flue fortræd - og er ret bange for katte )
Men jeg kan ikke få det til at hænge sammen, at faren først og fremmest ikke hører noget - ligegyldigt hvor tungt min kæreste sover, når vi begge er hjemme og ham den bette græder, og han ikke hører ham, så vågner min kæreste jo næsten FØR Tristan græder, hvis det kun er ham hjemme.
Og er man lidt træt hvem vælger så at gå ind i et helt andet værelse for at sove - i hvert fald uden at tage baby med. Hvorfor ikke bare blunde lidt på sofaen. Evt smid hunden ind i et andet værelse og luk døren, hvis de ikke har have.
At hunden kan have bidt ihjel er slet ikke umuligt... Både hunde og babyer er utilregnelige.

Kunne det være at faren var gået ud af rummet og kom ind til kampen, men ikke turde gå imellem, og nu er så pinlig og led ved det, at han digter en historie?
Kunne faren have lidt af noget fødselsdepression og måske fået hunden til at angribe, fordi baby igen igen græd?
Mere langt ude historier har man jo hørt.

Men ÉT er sikkert. Vores lille hundeprut skulle bare knurrer af ham den bette, og så var det ud af klappen til et sted uden børn. Skulle han nogensinde finde på at bide, så er det en billet direkte til dyrlægen og den pink juice! Jeg vil græde i flere dage, men sådan ligger landet!

/Mette - der ikke tror på hvad som helst, hun læser!

Anmeld

24. april 2012

l.kjoeller

Ditte_Marie skriver:

Efter min mening så hører hunde pg spædbørrn ikke sammen synes det er vildt at faderen slet ikke har hørt noget.. Han var trods alt i værelset lige ved siden af.

Det er forfærdeligt..

Altså det er jo ikke alle hunde der er dræbere. fordi nogen mennesker slår i hjel er det ikke alle der er mordere. Så skulle man i princippet beskytte barnet mod alle mennesker også? (respekterer din holdning, det ikke det)

Anmeld

24. april 2012

Linda-M

Det er jo en helt forfærdelig historie, kan ikke se hvorfor det ikke skulle være sandt?

Jeg har en lille Jack Russel Terrier og har af samme grund købt en ekstra tremmeseng til at stå i stuen. Så har jeg mulighed for lige at ligge junior fra mig uden hunden kan komme til ham.

Jeg stoler på min hund, men tager absolut ingen chancer! Ville aldrig aldrig aldrig kunne tilgive mig selv altså

Anmeld

24. april 2012

marius' mor

Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.

Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!

Hvad tænker du?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1746832.ece

Jeg ville få den aflivet. No mercy fra min side desværre..

umiddelbart tænker jeg oså at den hund må have en lige rigelig høj plads på ranglisten, hvis den dræber dræber et spædbarn..

Mener bare, at hunden må være blevet forkælet lige rigligt, når den så tydeligt ikke kender sin plads og ikke ser spædbarnet som et flokmedlem..

men det er bare min tanke..

tror nu ikke at labrador eller retrievere er en speciel aggresiv hund, men den er jo kendt for at en type hund, som meget gerne vil være en del af flokken = god familiehund..

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

Jonatansmor skriver:

Jamen det er aldrig hunden den er gal med. Det er sq aldrig dyrets skyld at det er aggressivt. Det handler altså om en menneskelig egenskab som vi har skabt, enten igennem fejl opdragelse eller slet og ret mishandling.

Ingen er født ondskabsfulde, heller ikke dyr, det er noget vi lærer som vi lever.

Her har jeg ingen skrupler med at lade drengen dyrke omgang med dyr, af nogen art. Vi er i fuld sving med at lære ham hvordan han skal omgåes andre levende væsner uden sprog. Så han sidder pænt på numsen og kalder på alle kattene, de kommer og han ved at han skal forholde sig roligt, ellers gider de ikke og går deres vej.

Dén historie dér er opspind, ganske simpelt. Flået en baby til døde uden en lyd? Helt ærligt. Labrador der lydløst flår baby? Ej, hopper ikke på den.

Jeg er opvokset med hunde, mest rottweilere, den kontakt vil jeg ikke undvære for noget. Savner at have hund idag og såsnart vi er flyttet til hus og have, skal vi have en hvalp. Kommer til at elske at give drengen de oplevelser

Dyr ER utilregnelige. Sådan er det.

Børn skal helt bestemt lære at respektere dyr. Men min datter kommer ikke til at have andet end små gnaver dyr, indtil hun bliver syv-otte år.

Jeg har selv haft hund som lille. Den mest blide hund i verden - men jeg stoler stadig ikke på hunde og andre dyr for den sags skyld.

Der er jo ingen der siger at de var lydløst?
Hvis man sover tungt i det andet værelse, så kan det jo desværre være sådan noget kan ske - faderen var uansvarlig og hunden udnyttede øjeblikket. Tragisk.

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

TeamRocket skriver:

Den hund må da have haft en brist oven i hovedet helt fra start. Det er ikke normal adfærd ikke brugshunde, hos hyrdehunde og heller ikke hos jagthunde! Vores hunde har altid fået lov at færdes omkring vores børn og vores rottweiler han elsker små babyer og kan kigge på dem i timevis. Men derfra og så til at lade en hund være alene med et forsvarsløst spædbarn- ja nu er jeg både hundeelsker og hundetræner- og det er direkte hovedeløst! Trist trist trist historie. Børn og dyr bør ikke have alene tid før børnene er gamle nok til at håndtere alle situationer, gode som dårlige!

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

Ditte-3 skriver:

vil nu også mende at faren må tag en del af skylden her, og en anden ting ja det er forfærlig det der men det udlukker nu ikke at det er sund for børn at opvokse med dyr

SelvføLgelig har han del i skylden.
Men så er det heldigt at der er mere harmløse dyr end hunde

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

kiwilouise skriver:

jeg tror bestemt heller ikke at det har været lydløst men at faren har været dybt uansvarlig på den ene eller anden måde. så han ikke har hørt det  hvis der er nogen der skal aflives må det være ham

Hold dog op Hunden har jo en skrue løs.
Uanset hvor meget ansvar faderen har, så tror jeg han bliver straffet rigeligt fra familien og moderen.

Man kan ikke sammenligne et dyreliv med et menneskeliv og sige at han skal aflives.

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

Jonatansmor skriver:

Mmmmm ... en skam det er forbudt at aflive mennesker, der er bare nogle der burde dømmes for dumme til at kunne være her.

Det var dog en latterlig kommentar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.