Ditte_Marie skriver:
Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.
Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!
Hvad tænker du?
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1746832.ece
Jeg læste den godt i går og først tanke var, hvor er det frygteligt. Men så går der lige 2 sekunder og jeg læser den igennem igen.
Ved ikke helt, om jeg skal stole på historien. Ihvert fald ikke som den er skrevet. Den kan snildt være at hunden har dræbt baby'en (Og det siger jeg, selvom jeg selv har en labrador, der bogstavelig talt ikke gør en flue fortræd - og er ret bange for katte

)
Men jeg kan ikke få det til at hænge sammen, at faren først og fremmest ikke hører noget - ligegyldigt hvor tungt min kæreste sover, når vi begge er hjemme og ham den bette græder, og han ikke hører ham, så vågner min kæreste jo næsten FØR Tristan græder, hvis det kun er ham hjemme.
Og er man lidt træt hvem vælger så at gå ind i et helt andet værelse for at sove - i hvert fald uden at tage baby med. Hvorfor ikke bare blunde lidt på sofaen. Evt smid hunden ind i et andet værelse og luk døren, hvis de ikke har have.
At hunden kan have bidt ihjel er slet ikke umuligt... Både hunde og babyer er utilregnelige.
Kunne det være at faren var gået ud af rummet og kom ind til kampen, men ikke turde gå imellem, og nu er så pinlig og led ved det, at han digter en historie?
Kunne faren have lidt af noget fødselsdepression og måske fået hunden til at angribe, fordi baby igen igen græd?
Mere langt ude historier har man jo hørt.
Men ÉT er sikkert. Vores lille hundeprut skulle bare knurrer af ham den bette, og så var det ud af klappen til et sted uden børn. Skulle han nogensinde finde på at bide, så er det en billet direkte til dyrlægen og den pink juice! Jeg vil græde i flere dage, men sådan ligger landet!
/Mette - der ikke tror på hvad som helst, hun læser!