Skyd hunden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

lilledittemor

benzon skriver:

undskyld hvis jeg lyder sur men det der du siger der passer slet ikke . jeg har en bulldog på 60kg og jeg har en anden hund på 1kg og jeg skal føde om 13 uger børn og dyr høre sammen og man kan godt have hund sammen med små børn jeg har ikke læst den der i ekstra bladet endnu men ville bare sige det for jeg blev sådan over det

Du kan jo ikke sige, at det jeg siger, ikke passer.
Det er min mening.
Jeg kunne aldrig DRØMME om at have en hund hvis jeg havde et spædbarn, eller et mindre barn. Jeg har set hvad en hund kan gøre ved børn, også selvom det ikke er med vilje.
Og det vil jeg ikke risikere skal ske med min datter.

Min kæreste ville meget gerne have en hund som kunne passe på mig når jeg går med barnevogn - men det ved han godt at han kan glemme alt om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

benzon

Ditte_Marie skriver:

Du kan jo ikke sige, at det jeg siger, ikke passer.
Det er min mening.
Jeg kunne aldrig DRØMME om at have en hund hvis jeg havde et spædbarn, eller et mindre barn. Jeg har set hvad en hund kan gøre ved børn, også selvom det ikke er med vilje.
Og det vil jeg ikke risikere skal ske med min datter.

Min kæreste ville meget gerne have en hund som kunne passe på mig når jeg går med barnevogn - men det ved han godt at han kan glemme alt om.

tror du selv jeg sætte min dreng til verden hvis jeg havde en hund som bider nej det tror jeg ikke . men det jeg siger er bare at jeg man godt kan have hund og spædbørn sammen . ja det er din holdning og mening og det her er min . men jeg ville ikke lade mine hunde alene med mit børn og derfor ville jeg have en tremmeseng i stuen så jeg kan ligge han fra mig .

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

benzon skriver:

tror du selv jeg sætte min dreng til verden hvis jeg havde en hund som bider nej det tror jeg ikke . men det jeg siger er bare at jeg man godt kan have hund og spædbørn sammen . ja det er din holdning og mening og det her er min . men jeg ville ikke lade mine hunde alene med mit børn og derfor ville jeg have en tremmeseng i stuen så jeg kan ligge han fra mig .

Men dU kan jo ikke 100% vide hvordan din hund vil reagere.

Jeg respekterer din holdning, den må du meget gerne have
Jeg stoler bare ikke nok på hunde til at de skal omgåes min datter. Det kan vente til hun bliver større, og selv kan styre det og sige fra.

Anmeld

24. april 2012

benzon

Ditte_Marie skriver:

Men dU kan jo ikke 100% vide hvordan din hund vil reagere.

Jeg respekterer din holdning, den må du meget gerne have
Jeg stoler bare ikke nok på hunde til at de skal omgåes min datter. Det kan vente til hun bliver større, og selv kan styre det og sige fra.

nej det kan jeg ikke . men jeg bliver ikke enig med dig

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

benzon skriver:

nej det kan jeg ikke . men jeg bliver ikke enig med dig

Det gør heller ikke noget.

Jeg håber at din hund tager godt imod din søn

Anmeld

24. april 2012

Jonatansmor

Ditte_Marie skriver:

Dyr ER utilregnelige. Sådan er det.

Børn skal helt bestemt lære at respektere dyr. Men min datter kommer ikke til at have andet end små gnaver dyr, indtil hun bliver syv-otte år.

Jeg har selv haft hund som lille. Den mest blide hund i verden - men jeg stoler stadig ikke på hunde og andre dyr for den sags skyld.

Der er jo ingen der siger at de var lydløst?
Hvis man sover tungt i det andet værelse, så kan det jo desværre være sådan noget kan ske - faderen var uansvarlig og hunden udnyttede øjeblikket. Tragisk.

Dyr er kun utilregnelige i de forkerte hænder.

Har du nogensinde hørt dyr angribe noget som helst? Du ville vide at en dødskamp aldrig er lydløs. Uanset hvordan den vendes og drejes er det aldrig dyret den er gal med. I det her tilfælde har vi enten en løgner, en drukkenbolt der ikke hører et dyr flænse sin baby, en narkoman der ligeledes var for langt væk til at høre det eller også har vi en dyremishandler der har skubbet det arme dyr så langt ud at det til sidst angreb det blødeste mål i huset.

Især labradoren der igennem generationer er blevet dyrket for sine blide gener - det er bare for langt ude.

Anmeld

24. april 2012

Jonatansmor

Ditte_Marie skriver:

Hold dog op Hunden har jo en skrue løs.
Uanset hvor meget ansvar faderen har, så tror jeg han bliver straffet rigeligt fra familien og moderen.

Man kan ikke sammenligne et dyreliv med et menneskeliv og sige at han skal aflives.

Selvfølgeligt kan du det. 2 lunger, et hjerte, en hjerne etc.

Bare fordi mennesket har et kompliceret følelsesregister og evnen til at få det formidlet, gør ikke os til noget særligt, i min mening. I min verden er vi alle lige, alle har en unik rolle i livets cirkel.

Anmeld

24. april 2012

Ditte-3

Ditte_Marie skriver:

SelvføLgelig har han del i skylden.
Men så er det heldigt at der er mere harmløse dyr end hunde

ville nu heller sette mine børn med hund end en rotte, og der er jo en grund til en hun gør som den gør og det er helt sikker ejerns skyld,

Anmeld

24. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ditte_Marie skriver:

Man kan jo ikke sammenligne dyr og mennesker

Men jo, jeg tør da godt at have en mand. Han kunne da aldrig finde på at krumme et hår på min datters hoved. Hvis jeg havde den mindste mistanke om det, så ville jeg da aldrig få børn med ham.

Tror du da, at NOGEN kvinder - eller mænd - vælger at få børn med en  person, som de mistænker for at kunne finde på at gøre børnene fortræd? At det er en bevidst risiko, de løber? 

Du har brugt en skrækhistorie - en meget overfladisk og udetaljeret artikel af den type, som det vist kun er ekstrabladet, der kan finde på at trykke - som argument for, at du ikke vil have hund. Jeg påpeger bare, at mennesker i princippet er MINDST lige så potentielt farlige for både små og store børn, men den risiko løber de fleste - heldigvis. 

Du er naturligvis i din fulde ret til at mene, som du gør omkring hunde og børn - der er vel INGEN, der har prøvet at tvinge dig til at anskaffe en hund? - men at argumentere ud fra  en skræk- og dramahistorie virker tyndt. Man kunne jo også linke til en artikel om Anders Breivik og skrive, at det er derfor, man ikke vil have en nordmand som kæreste, men altså - man skal nok ikke forvente, at andre kan følge tankegangen.  

Anmeld

24. april 2012

marius' mor

alle hunde kan bide os lab men hund er blivet bidt flere gange a en lab .

mener bestemt ikke, at alle hunde ikke kan bide.. Der er bare nogle hunde der er avlet til at have en "kort lunte" eks. kamphunde, også hjælper eks dårlig opdragelse nok heller ikke på sagen... men alle kan bide og vil nok også bide hvis de bliver presset nok..

må jeg spørge hvilken hund du har?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.