Skyd hunden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

twinny

Puhha sikke da en forfærdelig hændelse...

Men tænker virkelig over hvordan faren kan lade bebs være sammen med baby alene?

Jeg har selv to hunde DSG og en Schæfer, ligemeget hvormeget jeg stoler på mine hunde ville jeg  aldrig lade være alene sammen før de er meget ældre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
marius' mor skriver:

mener bestemt ikke, at alle hunde ikke kan bide.. Der er bare nogle hunde der er avlet til at have en "kort lunte" eks. kamphunde, især dem med dårlig opdragelse... men alle kan bide og vil nok også bide hvis de bliver presset nok..

Ja - og alle mennesker kan udøve vold og potentielt slå ihjel, og det er i det hele taget farligt at leve. Spørgsmålet er blot, om det er uansvarligt at have hund og baby under samme tag, og om det er reelt at bruge en dramahistorie fra USA som argument for dette. Rent statistisk er der vel mindst lige så stor fare for, at vores børn bliver gjort fortræd af andre mennesker - ved direkte kontakt, i trafikken osv. osv. 

Anmeld

24. april 2012

marius' mor

Mor og meget mere skriver:

Ja - og alle mennesker kan udøve vold og potentielt slå ihjel, og det er i det hele taget farligt at leve. Spørgsmålet er blot, om det er uansvarligt at have hund og baby under samme tag, og om det er reelt at bruge en dramahistorie fra USA som argument for dette. Rent statistisk er der vel mindst lige så stor fare for, at vores børn bliver gjort fortræd af andre mennesker - ved direkte kontakt, i trafikken osv. osv. 

Hunde og børn kan i mine øjne sagtens bo samme hus.. Jeg ville bare aldrig efterlade mit barn alene med en hund (selvom den var godt opdraget, og 20 år!) så hunden kunne gribe fat i den..

Jeg lader jo heller ikke min 2 årige stå op ad røven på min hest, selvom jeg ved den ikke gør en flue fortræd...

man kan aldrig vide om der sker noget uforudsigeligt..

Jeg går jo heller ikke over gaden, uden at se mig for først.. Så har jeg i hvert fald selv gjort hvad jeg kan for ikke at blive jordet ned.. at der kommer en spritbillist styrtende rundt om hjørnet, kan jeg jo aldrig vide.. sådan er livet.. Men man kan dog tage nogle foranstaltninger..

Anmeld

24. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
marius' mor skriver:

Hunde og børn kan i mine øjne sagtens bo samme hus.. Jeg ville bare aldrig efterlade mit barn alene med en hund (selvom den var godt opdraget, og 20 år!) så hunden kunne gribe fat i den..

Jeg lader jo heller ikke min 2 årige stå op ad røven på min hest, selvom jeg ved den ikke gør en flue fortræd...

man kan aldrig vide om der sker noget uforudsigeligt..

Jeg går jo heller ikke over gaden, uden at se mig for først.. Så har jeg i hvert fald selv gjort hvad jeg kan for ikke at blive jordet ned.. at der kommer en spritbillist styrtende rundt om hjørnet, kan jeg jo aldrig vide.. sådan er livet.. Men man kan dog tage nogle foranstaltninger..

Vi er helt enige - jeg synes bare, det er usagligt at argumentere imod det at have hund og baby ud fra en drabelig historie fra ekstrabladet. På det grundlag kunne man også argumentere for, at mennesker ikke skulle køre i bil, fordi der sker grumme trafikuheld dagligt. 

Anmeld

24. april 2012

marius' mor

Mor og meget mere skriver:

Vi er helt enige - jeg synes bare, det er usagligt at argumentere imod det at have hund og baby ud fra en drabelig historie fra ekstrabladet. På det grundlag kunne man også argumentere for, at mennesker ikke skulle køre i bil, fordi der sker grumme trafikuheld dagligt. 

kan sagtens se hvad du mener, og er da også enig.. Ekstrabladet er heller ikke den mest pålidelige kilde.. Eb. lever jo af at sælge aviser, så noget forfærdeligt, og ikke ofte set, fanger da ens øjne og sælger aviser.. Hvis det havde været en forskningsartikel som beskrev antallet af hundeangreb, ville det da virke noget mere pålideligt og knap så "køb vores avis"..

MEn det er da helt sikkert forfærdeligt det der er sket i den lille familie.. hvad avisen ikke beskriver er, hvorfor far ikke var i nærheden, og hvordan han kan have undgået at høre barnet blive (Undskyld sproget) flået..

Den lille må da have givet lyd fra sig.. puha.. hvor er det forfærdeligt..

personligt ville jeg aldrig ligge mit barn alene i et rum, hvor hunden har adgang til barnet, og da slet ikke ligge mig til at sove!.. den må jo have kunnet nå barnet og løfte elller flytte, siden skaderne var så voldsomme.. hvordan har det lige kunnet lade sig gøre..

Anmeld

24. april 2012

Plysbjørnen

Jonatansmor skriver:

Dyr er kun utilregnelige i de forkerte hænder.

Har du nogensinde hørt dyr angribe noget som helst? Du ville vide at en dødskamp aldrig er lydløs. Uanset hvordan den vendes og drejes er det aldrig dyret den er gal med. I det her tilfælde har vi enten en løgner, en drukkenbolt der ikke hører et dyr flænse sin baby, en narkoman der ligeledes var for langt væk til at høre det eller også har vi en dyremishandler der har skubbet det arme dyr så langt ud at det til sidst angreb det blødeste mål i huset.

Især labradoren der igennem generationer er blevet dyrket for sine blide gener - det er bare for langt ude.

Jeg vil give hende ret... dyr er utilregnelig... Jeg er selv blevet bidt af et djævelskab af en gravhund kom barn, jeg kom ind af en dør sammen med min klassekammerat (i hendes hjem), den for lige i flæsket på mig og bed mig i maven.

Men det skal dog siges at jeg ikke hader hunde, det skal bare ikke være de små djævelskaber...

Anmeld

24. april 2012

Mira0911

Puuh.... 

ALLE hunde kan finde på det, uanset race... 

Anmeld

24. april 2012

Zeus

Jeg læste historien inde på huffingtonpost.com for et par dage siden, og hunden var en de havde haft ET PAR DAGE, og som udover det var en såkaldt redningshund, dvs en hund de havde "reddet" fra et internat... Barnet lå og sov i en swing (kan ikke lige huske det danske ord), i værelset ved siden af, hvor døren var åben og faren kunne se barnet fra hvor han sov. Hvordan han sov fra angrebet, det ved jeg ikke..

Men det forklarer for det første hvorfor hunden har angrebet, og det viser bare endnu en gang, at eb.dk går efter sensationen og ikke historien.

Anmeld

25. april 2012

Jonatansmor

Aniteb skriver:

Jeg vil give hende ret... dyr er utilregnelig... Jeg er selv blevet bidt af et djævelskab af en gravhund kom barn, jeg kom ind af en dør sammen med min klassekammerat (i hendes hjem), den for lige i flæsket på mig og bed mig i maven.

Men det skal dog siges at jeg ikke hader hunde, det skal bare ikke være de små djævelskaber...

Jamen det er lidt indstillingen jeg anfægter, "djævelskab af en gravhund" - hvem er det der har fået jer overbevist om at der ikke skal mishandling til før dyr bliver aggressive?

Jeg er selv opvokset med rottweilere, min papfar opdrættede dem og trænede dem til politi rundt omkring i Europa, aldrig har jeg oplevet bare at være i tilnærmelsesvis fare. Aldrig en eneste gang er vi blevet snerret af, bidt af. Jeg har taget mishandlede og misrøgtede hunde til mig og heller ikke dér har jeg haft en eneste dårlig oplevelse.

Jeg forstår det bare ikke, ganske simpelt. Hvordan man kan putte ondskab i en sjæl der knapt har hjernekapaciteten til at skelne mellem ked og vred?! Og samtidsigt fritage mennesket for alt ansvar - ondskab er altså en menneskelig opfindelse, ikke noget naturen putter i os.

Anmeld

25. april 2012

Laura.

Ditte_Marie skriver:

Jeg siger ikke at alle hunde VILLE dræbe - men ALLE hunde er I STAND til det.

Jeg skal ikke have hund mens jeg har små børn, fordi jeg ikke stoler på dem. Og jeg havde også verdens sødeste hund som lille, men jeg ville ikke tage chancen. Jeg har selv set hvad en hund kan gøre ved et barn.

Og nej, jeg er IKKE enig i at det altid er hundens ejer som er skyld i dyrenes adfærd.

Jeg har det som dig.. Nok kan hunde være så søde og gode af sind, men jeg har altså svært ved at stole på dem. Og efter jeg har læst og set hvad de er i stand til, er jeg mere sikker på at vi heller ikke have hund. Desuden, så er hunde bare ikke mig, men det er jo noget helt andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.