Mor og meget mere skriver:
Tror du da, at NOGEN kvinder - eller mænd - vælger at få børn med en person, som de mistænker for at kunne finde på at gøre børnene fortræd? At det er en bevidst risiko, de løber?
Du har brugt en skrækhistorie - en meget overfladisk og udetaljeret artikel af den type, som det vist kun er ekstrabladet, der kan finde på at trykke - som argument for, at du ikke vil have hund. Jeg påpeger bare, at mennesker i princippet er MINDST lige så potentielt farlige for både små og store børn, men den risiko løber de fleste - heldigvis.
Du er naturligvis i din fulde ret til at mene, som du gør omkring hunde og børn - der er vel INGEN, der har prøvet at tvinge dig til at anskaffe en hund? - men at argumentere ud fra en skræk- og dramahistorie virker tyndt. Man kunne jo også linke til en artikel om Anders Breivik og skrive, at det er derfor, man ikke vil have en nordmand som kæreste, men altså - man skal nok ikke forvente, at andre kan følge tankegangen.
Nu har jeg jo ikke ligefrem taget min beslutning ud fra den artikel. Det er ikke den der gør at jeg har den holdning - den havde jeg inden.
Det var bare et eksempel på hvor utilregnelige dyr er. Og derfor understregede jeg, at jeg IKKE skal have en hund.
Jeg har aldrig sagt at mennesker ikke er lige sådan, det er også derfor, at der er nogle mennesker i min datters liv, som jeg holder på afstand. og desuden kan jeg SAGTENS undvære en hund, i forhold til at jeg jo skulle bruge en mand for at få hende.

Desuden kan du jo være ligeglad med hvilket grundlag jeg har taget min beslutning på, hvis du, som du siger, accepterer den.