Skyd hunden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Musen5

Ditte_Marie skriver:

Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.

Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!

Hvad tænker du?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1746832.ece

Tja...

Jeg ville nok ikk kun nøjes med at skyde hunden... Ville oxo gå efter ejeren, da hunden er ejerens ansvar

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

lilledittemor

Mor og meget mere skriver:

Tror du da, at NOGEN kvinder - eller mænd - vælger at få børn med en  person, som de mistænker for at kunne finde på at gøre børnene fortræd? At det er en bevidst risiko, de løber? 

Du har brugt en skrækhistorie - en meget overfladisk og udetaljeret artikel af den type, som det vist kun er ekstrabladet, der kan finde på at trykke - som argument for, at du ikke vil have hund. Jeg påpeger bare, at mennesker i princippet er MINDST lige så potentielt farlige for både små og store børn, men den risiko løber de fleste - heldigvis. 

Du er naturligvis i din fulde ret til at mene, som du gør omkring hunde og børn - der er vel INGEN, der har prøvet at tvinge dig til at anskaffe en hund? - men at argumentere ud fra  en skræk- og dramahistorie virker tyndt. Man kunne jo også linke til en artikel om Anders Breivik og skrive, at det er derfor, man ikke vil have en nordmand som kæreste, men altså - man skal nok ikke forvente, at andre kan følge tankegangen.  

Nu har jeg jo ikke ligefrem taget min beslutning ud fra den artikel. Det er ikke den der gør at jeg har den holdning - den havde jeg inden.

Det var bare et eksempel på hvor utilregnelige dyr er. Og derfor understregede jeg, at jeg IKKE skal have en hund.

Jeg har aldrig sagt at mennesker ikke er lige sådan, det er også derfor, at der er nogle mennesker i min datters liv, som jeg holder på afstand. og desuden kan jeg SAGTENS undvære en hund, i forhold til at jeg jo skulle bruge en mand for at få hende.

Desuden kan du jo være ligeglad med hvilket grundlag jeg har taget min beslutning på, hvis du, som du siger, accepterer den.

Anmeld

25. april 2012

benzon

marius' mor skriver:

mener bestemt ikke, at alle hunde ikke kan bide.. Der er bare nogle hunde der er avlet til at have en "kort lunte" eks. kamphunde, også hjælper eks dårlig opdragelse nok heller ikke på sagen... men alle kan bide og vil nok også bide hvis de bliver presset nok..

må jeg spørge hvilken hund du har?

ja det må du gerne.

am bulldog dejlig race og han har en vægt på 60kg . det er vi enige om men igen er det ikke hundens skyld men dem der skal opdrage dem

Anmeld

25. april 2012

benzon

Ditte_Marie skriver:

Det gør heller ikke noget.

Jeg håber at din hund tager godt imod din søn

det er jeg ikke en tvivl om han ville gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.