Skyd hunden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

Jonatansmor

kiwilouise skriver:

det er ikke alle der er lige så ansvarsfulde forældre som os... måske har han drukket sig en brandert på eller røget sig pisse skæv  hvem ved

Mmmmm ... en skam det er forbudt at aflive mennesker, der er bare nogle der burde dømmes for dumme til at kunne være her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Anette&Sophia

Ditte_Marie skriver:

Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.

Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!

Hvad tænker du?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1746832.ece

endnu engang, det er ikke racen, men opdragelsen.. Den såkaldte kamphund kan være lige så god, eller bedre familiehund end en labrador eller retriever. ( lidt ligesom at en ungmor sagtens kan være en god mor hihi ) 

Men denne hund har sikkert lidt af jalouxi i så stor en grad at den har udrydet "fjenen", og hvis hunden var jaloux, så burde den da vel have vist tegn på det noget før, og så burde forældrene tænke sig om - og ikke mindst, lade være med at have barnet liggende sådan så hunden kan få fat i ham/hende.  

Anmeld

23. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ditte_Marie skriver:

Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.

Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!

Hvad tænker du?

Selvfølgelig skal hunden aflives - men: Hændelsen fandt sted i USA og er åbenbart så bemærkelsesværdig, at historien havner i en dansk tabloidavis. Det sker med andre ord yderst sjældent. Til gengæld kan man relativt ofte læse om fædre, der slår deres børn ihjel. Og du tør godt have en mand, ikke? 

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

come2 skriver:

1: Faderen sover mens en 2 mdr gammel spædbarn er sammen med hunden.

2: at han ikke har hørt noget.

ALt i alt tror jeg bare ikke på det, men sådan er man jo forskellige

Og er histiorien sand, vil jeg føle mig temmelig dun hvis som den far der ikke har taget ansvar.

Jeg tror godt nok heller ikke at faderen har det særlig godt...

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

Maja_4000 skriver:

Nu sov han jo , så hvad skulle han gøre ?

Men jeg ville ikke tøve med at gøre noget , hvis en hund gik til angreb på mit barn .. Så måtte det gå ud over mig i stedet .. Jeg kan trods alt tåle meget mere

Nu er der ikke så mange hunde i min familie .. Mine forældre har en lille terrier og den er simpelthen SÅ sød og blid overfor Caroline .. Selvom hun render rundt med dens legetøj osv. gør den ingenting .. Den finder sig i alt

Men mine bedsteforældres hun er underlig (det har jeg altid synes ) og mig og kæresten har aftalt , at hvis vi nogensinde bliver det mindste i tvivl om hvad den har tænkt sig , så træder vi ind .. 

Præcis - Han kan jo ikke ligefrem gøre det om.Man bliver jo anbefalet at sove når baby sover, og nogle hunde kan jo åbne dørene selv, og han havde jo nok ikke regnet med at hunden havde en skrue løs.Mine svigerforældre har også en hund som hele tiden er oppe i ansigtet på en, og den holder jeg også RIGTIG godt øje med, når vi er derhjemme. Det samme er min kæreste, for han ved godt at dyr ikke er til at regne med. Selvom det var hans hund da han var lille.

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

Princesspigen skriver:

ingen tvivl om at der er noget galt i hoved på sådan en hund.. og den skal aflives..

men jeg mener tilgængæld at du laver den fejl ved at sige alle hunde er ens og du derfor aldrig skal have hund..

der er så mange tilfælde på hunde og børn hvor det går perfekt, selv med de forbudte muskelhunde og spædbørn..

selvfølgelig skal babyer og hunde ikke være sammen uden opsyn men derfor betyder det jo ikke at hunden dræber babyen..

og husk på det er IKKE hundes skyld men dens ejer!

go dag til dig og alle andre  

Jeg siger ikke at alle hunde VILLE dræbe - men ALLE hunde er I STAND til det.

Jeg skal ikke have hund mens jeg har små børn, fordi jeg ikke stoler på dem. Og jeg havde også verdens sødeste hund som lille, men jeg ville ikke tage chancen. Jeg har selv set hvad en hund kan gøre ved et barn.

Og nej, jeg er IKKE enig i at det altid er hundens ejer som er skyld i dyrenes adfærd.

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

Eliza skriver:

Jeg har ikke jagttegn og derfor heller ikke lige noget våben liggende..... 

Jeg er da ikke et øjeblik itvivl om at hvis vores hund rørte Malthe, skulle jeg da nok finde en måde at skille hendes hoved fra hendes krop alligevel.. Sorry men jeg tror så sandelig jeg ville handle før jeg tænkte i sådan en situation! 

Anmeld

24. april 2012

lilledittemor

Chel1992 skriver:

Det kan da sagtens have ladet sig gøre!

Altså det kan godt være en labrador og en golden retriever er familie hunde men man må aldrig glemme de også er jagt hunde og er meget påvirket af deres indstinkter, føler de sig truede så reagere de. Om barnet så har gjort noget eller ej. Det kan sagtens være så "lille" en ting som at hunden ikke længere er centrum der gør at den reagere på den måde, når der ikke er nogen der kan gribe ind.

Kan da huske da min mors golden retriever var hvalp var den meget agressiv dog mente dyrelægerne det bare var leg, men havde den "leget" sådan med et spædbarn så var barnet blevet slået ihjel, uden tvivl. Altså os som var større følte vi blev angrebet af den, og den er da stadig meget voldsom i dag, dog ikke lige så slem, men stadig, og den gjorde det altså uprovokeret den kunne gøre det bare ved at man gik forbi eller stod tæt på den.. Så jeg vil gerne tro på at det er sket.

Syntes til gengæld at det er ejerens skyld. Små børn og dyr skal aldrig have lov til at være alene sammen om det så er en hund stor eller lille, eller en kat, eller andre dyr. Alle dyr kan være farlige for et spædbarn/lille barn. Man skal altid have opsyn med dem!

Man kan aldrig vide hvordan en hund vil reagere uanset hvor meget man har trænet den, så det kan aldrig være hundes skyld men ejerens udelukkende. Dog skal hunden stadig aflives da den har været aggrasiv og har smagt blod en gang så kan den gøre det igen.

Jeg er dog ikke enig i, at det udelukkende er ejerens skyld - man kan jo ikke ændre på hundens instinkter.

Anmeld

24. april 2012

Princesspigen

Ditte_Marie skriver:

Jeg siger ikke at alle hunde VILLE dræbe - men ALLE hunde er I STAND til det.

Jeg skal ikke have hund mens jeg har små børn, fordi jeg ikke stoler på dem. Og jeg havde også verdens sødeste hund som lille, men jeg ville ikke tage chancen. Jeg har selv set hvad en hund kan gøre ved et barn.

Og nej, jeg er IKKE enig i at det altid er hundens ejer som er skyld i dyrenes adfærd.

der bliver vi desværre nok ikke enige

jeg mener at du til en stor grad kan stole på hunden og jeg mener også at det 100%altid er ejers eller tidliger ejers skyld at hunden er som den er..

har selv arbejdet på dyreinternat hvor vi fik mange skadede hunde ind vi hjalp.. 

Anmeld

24. april 2012

l.kjoeller

Ditte_Marie skriver:

Hvad tænker du?

Ville ikke tøve med at få hunden aflivet nej. Har selv en blanding af labrador og gravhund. Det bedste hun ved er børn, og de kan hive i hale kinder mv uden så meget som et bjæf fra hende. tror alle hunde racer kan ende ud med at blive hissige og bide afhængig af opvækst mv, ofte tror jeg dog der er tegn på jalouxi inden. dog ikke altid. er dog ikke noget der gør jeg ville afskaffe hunden på nogen måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.