Jamen det er aldrig hunden den er gal med. Det er sq aldrig dyrets skyld at det er aggressivt. Det handler altså om en menneskelig egenskab som vi har skabt, enten igennem fejl opdragelse eller slet og ret mishandling.
Ingen er født ondskabsfulde, heller ikke dyr, det er noget vi lærer som vi lever.
Her har jeg ingen skrupler med at lade drengen dyrke omgang med dyr, af nogen art. Vi er i fuld sving med at lære ham hvordan han skal omgåes andre levende væsner uden sprog. Så han sidder pænt på numsen og kalder på alle kattene, de kommer og han ved at han skal forholde sig roligt, ellers gider de ikke og går deres vej.
Dén historie dér er opspind, ganske simpelt. Flået en baby til døde uden en lyd? Helt ærligt. Labrador der lydløst flår baby? Ej, hopper ikke på den.
Jeg er opvokset med hunde, mest rottweilere, den kontakt vil jeg ikke undvære for noget. Savner at have hund idag og såsnart vi er flyttet til hus og have, skal vi have en hvalp. Kommer til at elske at give drengen de oplevelser 
Anmeld