Ditte_Marie skriver:
Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.
Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!
Hvad tænker du?
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1746832.ece
Det kan da sagtens have ladet sig gøre!
Altså det kan godt være en labrador og en golden retriever er familie hunde men man må aldrig glemme de også er jagt hunde og er meget påvirket af deres indstinkter, føler de sig truede så reagere de. Om barnet så har gjort noget eller ej. Det kan sagtens være så "lille" en ting som at hunden ikke længere er centrum der gør at den reagere på den måde, når der ikke er nogen der kan gribe ind.
Kan da huske da min mors golden retriever var hvalp var den meget agressiv dog mente dyrelægerne det bare var leg, men havde den "leget" sådan med et spædbarn så var barnet blevet slået ihjel, uden tvivl. Altså os som var større følte vi blev angrebet af den, og den er da stadig meget voldsom i dag, dog ikke lige så slem, men stadig, og den gjorde det altså uprovokeret den kunne gøre det bare ved at man gik forbi eller stod tæt på den.. Så jeg vil gerne tro på at det er sket.
Syntes til gengæld at det er ejerens skyld. Små børn og dyr skal aldrig have lov til at være alene sammen om det så er en hund stor eller lille, eller en kat, eller andre dyr. Alle dyr kan være farlige for et spædbarn/lille barn. Man skal altid have opsyn med dem!
Man kan aldrig vide hvordan en hund vil reagere uanset hvor meget man har trænet den, så det kan aldrig være hundes skyld men ejerens udelukkende. Dog skal hunden stadig aflives da den har været aggrasiv og har smagt blod en gang så kan den gøre det igen.
Anmeld