Skyd hunden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

lilledittemor

FrkZier skriver:

nu har jeg hverken børn eller hund - og regner aldrig med jeg skal have hund, da det ikke lige er mit farvorit dyr- og jeg stoler slet ikke på dem men hvis man har hund og baby sammen, skal man da for søren holde øje, da hunde bare slet ikke er til at stole på(efter min mening)

Jeg er MEGET enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

come2

FrkZier skriver:

det jo langt fra første gang en hund har bidt folk ihjel.. hvad er der ikke at tro på?

1: Faderen sover mens en 2 mdr gammel spædbarn er sammen med hunden.

2: at han ikke har hørt noget.

ALt i alt tror jeg bare ikke på det, men sådan er man jo forskellige

Og er histiorien sand, vil jeg føle mig temmelig dun hvis som den far der ikke har taget ansvar.

Anmeld

23. april 2012

FrkZier

come2 skriver:

Og er histiorien sand, vil jeg føle mig temmelig dun hvis som den far der ikke har taget ansvar.

tror ikke det er føreste gang i verdens historien at en far er faldet i søvn mens han har skulle holde øje med sit barn..

og at han ikke høre noget, kommer jo an på hvor tungt man sover - jeg personligt sover MEGET tungt, min kæreste render ofte rundt og støvsuger mens jeg sover på sofaen, det vågner jeg altså ikke af..

Anmeld

23. april 2012

FrkZier

Ditte_Marie skriver:

Jeg er MEGET enig

bare utrolig tragisk at uopmærksomhed føre til sådan noget

Anmeld

23. april 2012

Maja_4000

Nu sov han jo , så hvad skulle han gøre ?

Men jeg ville ikke tøve med at gøre noget , hvis en hund gik til angreb på mit barn .. Så måtte det gå ud over mig i stedet .. Jeg kan trods alt tåle meget mere

Nu er der ikke så mange hunde i min familie .. Mine forældre har en lille terrier og den er simpelthen SÅ sød og blid overfor Caroline .. Selvom hun render rundt med dens legetøj osv. gør den ingenting .. Den finder sig i alt

Men mine bedsteforældres hun er underlig (det har jeg altid synes ) og mig og kæresten har aftalt , at hvis vi nogensinde bliver det mindste i tvivl om hvad den har tænkt sig , så træder vi ind .. 

Anmeld

23. april 2012

kiwilouise

Ditte_Marie skriver:

Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.

Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!

Hvad tænker du?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1746832.ece

fandt lige den her video

http://www.abcnews4.com/story/17603438/dorch-deputies-responding-to-incident-child-may-have-lost-leg

det er så forfærdeligt at sådan noget kan ske  stakkels lille baby

Anmeld

23. april 2012

Princesspigen

Ditte_Marie skriver:

Puha - har lige læst om denne MEGET tragiske hændelse, om en 2 måneder gammel baby, som blev flænset ihjel af en hund.

Jeg er ret sikker på at hvis en hund eller et andet dyr var gået løs på min datter, så havde jeg ikke tvivlet med at skyde den. Heller ikke selvom det var for sent. Sådan et dyr skal ikke leve - min mening. Derfor skal jeg ikke have hund!

Hvad tænker du?

ingen tvivl om at der er noget galt i hoved på sådan en hund.. og den skal aflives..

men jeg mener tilgængæld at du laver den fejl ved at sige alle hunde er ens og du derfor aldrig skal have hund..

der er så mange tilfælde på hunde og børn hvor det går perfekt, selv med de forbudte muskelhunde og spædbørn..

selvfølgelig skal babyer og hunde ikke være sammen uden opsyn men derfor betyder det jo ikke at hunden dræber babyen..

og husk på det er IKKE hundes skyld men dens ejer!

go dag til dig og alle andre  

Anmeld

23. april 2012

Eliza

Jeg har ikke jagttegn og derfor heller ikke lige noget våben liggende..... 

Jeg er da ikke et øjeblik itvivl om at hvis vores hund rørte Malthe, skulle jeg da nok finde en måde at skille hendes hoved fra hendes krop alligevel.. Sorry men jeg tror så sandelig jeg ville handle før jeg tænkte i sådan en situation! 

Anmeld

23. april 2012

mpr

Ditte_Marie skriver:

Hvad tænker du?

Det kan da sagtens have ladet sig gøre!

Altså det kan godt være en labrador og en golden retriever er familie hunde men man må aldrig glemme de også er jagt hunde og er meget påvirket af deres indstinkter, føler de sig truede så reagere de. Om barnet så har gjort noget eller ej. Det kan sagtens være så "lille" en ting som at hunden ikke længere er centrum der gør at den reagere på den måde, når der ikke er nogen der kan gribe ind.

Kan da huske da min mors golden retriever var hvalp var den meget agressiv dog mente dyrelægerne det bare var leg, men havde den "leget" sådan med et spædbarn så var barnet blevet slået ihjel, uden tvivl. Altså os som var større følte vi blev angrebet af den, og den er da stadig meget voldsom i dag, dog ikke lige så slem, men stadig, og den gjorde det altså uprovokeret den kunne gøre det bare ved at man gik forbi eller stod tæt på den.. Så jeg vil gerne tro på at det er sket.

Syntes til gengæld at det er ejerens skyld. Små børn og dyr skal aldrig have lov til at være alene sammen om det så er en hund stor eller lille, eller en kat, eller andre dyr. Alle dyr kan være farlige for et spædbarn/lille barn. Man skal altid have opsyn med dem!

Man kan aldrig vide hvordan en hund vil reagere uanset hvor meget man har trænet den, så det kan aldrig være hundes skyld men ejerens udelukkende. Dog skal hunden stadig aflives da den har været aggrasiv og har smagt blod en gang så kan den gøre det igen.

Anmeld

23. april 2012

mpr

come2 skriver:

Tænker lidt det kan ha ladet sig gøre med alle hunde også familie hunde især lige de to racer det er jo ikke kun familie hunde men også jagt hunde, de opfatter alt der er mindre end dem som bytter de kan trænes til at acceptere dem men man kan ikke vide sig sikker hvis de er alene med dyrerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.