facebook - børnebilleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.

Hej.

Jeg er faktisk.. ved ikke om vi skal kalde det "dobbelt moralsk" omkring dette, for jeg ligger selv en masse billeder ud af os herhjemme på FB, da vi har familie i hele landet og i Norge og USA.

Så hvis familien skal kunne følge med i vores liv og Penny's opvækst, ja så er det den nemmeste måde. MEN jeg vil ikke have at andre poster billeder af Penny på deres FB. (med enkelte undtagelser hvor jeg har godkendt billederne.) 

Jeg er så også en af dem der "kun" har omkring 50 venner på FB. da jeg kun har folk på min profil, som jeg ønsker deltager i mit liv. Venner + sviger/familie.

jeg har kun prøvet én gang at nogen postede billeder uden at få lov og der sagde jeg det bare, så blev de slettet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Hvis det er nogle som er tæt på Caroline (bedsteforældre , onkler osv.) har jeg ikke noget imod det .. Jeg kan ikke se grund til at andre skulle gøre det

Tak for svar

Jeg har bare nogle mennesker, der ikke skal have adgang til mine billeder. Og når andre mennesker uploader uden min accept, så har jeg jo ingen måde at kontrollere det på. Jeg kan jo ikke bestemme om hun er venner med nogle af de menneskers venner - eller om hun har en åben profil.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg var i svømmehallen med en veninde sidste år, hvor vi tog billeder af børnene. Og jeg spurgte hende bagefter om jeg måtte ligge dem på fb... Jeg vil selv at folk spørger om de må ligge billeder op af min datter, så derfor spørger jeg selv altid når jeg har billeder af andres børn...

Jeg ville bare sige at næste gang hun gerne vil vise billeder af mit barn på fb, så ville jeg sætte pris på hun spurgte først... Det er selvfølgelig sagt i en sød tone, og ikke bitchy ;-)

Det er også måden jeg ville gøre det på, hvis jeg ønskede at poste billeder af andre (børn som voksne)

Jeg har sagt det til hende og synes jeg sagde det på en pæn måde

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Hej.

Jeg er faktisk.. ved ikke om vi skal kalde det "dobbelt moralsk" omkring dette, for jeg ligger selv en masse billeder ud af os herhjemme på FB, da vi har familie i hele landet og i Norge og USA.

Så hvis familien skal kunne følge med i vores liv og Penny's opvækst, ja så er det den nemmeste måde. MEN jeg vil ikke have at andre poster billeder af Penny på deres FB. (med enkelte undtagelser hvor jeg har godkendt billederne.) 

Jeg er så også en af dem der "kun" har omkring 50 venner på FB. da jeg kun har folk på min profil, som jeg ønsker deltager i mit liv. Venner + sviger/familie.

jeg har kun prøvet én gang at nogen postede billeder uden at få lov og der sagde jeg det bare, så blev de slettet.

Det synes jeg overhovedet ikke er dobbelmoralsk. Synes det burde være en regel, at man skal have forældremyndighedsindehavernes lov til at poste billeder af andre folks børn på facebook.

Hvad folk selv vælger at gøre, det er helt i orden med mig - jeg ønsker af forskellige grunde bare ikke selv at gøre det..

Anmeld

17. april 2012

serinasmor

Mom In The Making skriver:

Hej.

i dit tilfælde synes jeg du skal vide at facebooks egne regler gør at de må bruge billederne som de lyster ... også sælge dem videre ..

billederne er deres så snart de er lagt op og det kan ikke tages tilbage ...

jeg tænkte at hvis du ikke vil have andre skal bruge de billeder du har lagt op på deres facebook så er du vel heller ikke interesseret i at 3.-part bruger dem til reklame for bleer eller andet 

Anmeld

17. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Tak for dit svar

Men tager du slet ikke i betragtning, om folk selv har uploaded en hel masse eller om de er mere anonyme i deres profil?

Som flere også skriver i denne tråd giver du jo ophavsretten videre til en kommerciel virksomhed.  

Jeg tror ikke på, at chancerne er særlig store for, at virksomheder vil tage nogen af mine private billeder og bruge i f.eks. deres markedsføring.

Jeg kunne selvfølgelig aldrig drømme om, at ligge billeder på at mine børn, hvor de enten var nøgen eller ikke havde særlig meget tøj på.

Hvad så når man tager billeder i det offenlige rum, hvor andre personer er på - dem kan man heller ikke spørger.

Jeg ligger kun billeder på, at andres børn, hvis de er med på billeder, hvor mine børn også er. Jeg ved godt hvem af mine venner som ikke vil have billeder på Facebook og det respektere jeg selvfølgelig.

Anmeld

17. april 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

Uhhh nej, der var jeg også reageret meget kraftigt - uden først at lave en tråd herinde vel og mærke...

Men som jeg skrev til en anden, så må folk gøre hvad de vil på deres egen konto med deres egne børn, men synes bare man skal spørge først og rette sig efter svaret - især når det kommer til børn.

Jaa sådan har jeg det også.. Om folk vil have billeder på nettet eller ej det er folks egen sag, men man spørger først inden man ligger noget ind! Sådan har jeg det

Men det værste er (synes jeg) at jeg spørger min kæreste hvad han synes om at det ligger derinde og man kan se det hele... Det var han ligeglad med, Lukas er jo en baby...  Okay tænker jeg lidt... Men så her for nogle dage siden lagde jeg et billed ind af Lukas og kæresten.. (man kan ikke se noget andet end halvdelen af kærestens brystvorte)... Så beder han mig om at fjerne det (Fair nok) men synes det er morsomt at han er ligeglad med at Lukas kønsdele ligger på nettet men hans brystvorte må ikk...

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg tror ikke på, at chancerne er særlig store for, at virksomheder vil tage nogen af mine private billeder og bruge i f.eks. deres markedsføring.

Jeg kunne selvfølgelig aldrig drømme om, at ligge billeder på at mine børn, hvor de enten var nøgen eller ikke havde særlig meget tøj på.

Hvad så når man tager billeder i det offenlige rum, hvor andre personer er på - dem kan man heller ikke spørger.

Jeg ligger kun billeder på, at andres børn, hvis de er med på billeder, hvor mine børn også er. Jeg ved godt hvem af mine venner som ikke vil have billeder på Facebook og det respektere jeg selvfølgelig.

Som jeg skriver til flere i tråden, så har jeg slet ikke noget problem med at folk uploader af deres egne børn. Jeg synes da det er sjovt at følge med i (skal jeg være den første til at indrømme).

Men af forskellige grunde ønsker jeg ikke, at alle folk har fri adgang til mit barns billeder. Jeg forstår godt dit argument med i forhold til at videresælge billederne. Mit argument går bare på, at mine venner og bekendte ikke skal tage beslutningen på mine vegne ved at uploade til deres konti uden min accept.

Men i virkeligheden er vi jo nok enige, når du skriver, at du respekterer dem af dine venner der ikke ønsker det

Anmeld

17. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Som jeg skriver til flere i tråden, så har jeg slet ikke noget problem med at folk uploader af deres egne børn. Jeg synes da det er sjovt at følge med i (skal jeg være den første til at indrømme).

Men af forskellige grunde ønsker jeg ikke, at alle folk har fri adgang til mit barns billeder. Jeg forstår godt dit argument med i forhold til at videresælge billederne. Mit argument går bare på, at mine venner og bekendte ikke skal tage beslutningen på mine vegne ved at uploade til deres konti uden min accept.

Men i virkeligheden er vi jo nok enige, når du skriver, at du respekterer dem af dine venner der ikke ønsker det

Det kan jeg også godt forstå, og de skal selvfølgelig respektere, at det er DIT valg om der skal billeder på eller ej

Anmeld

17. april 2012

MomInTheMaking

serinasmor skriver:

i dit tilfælde synes jeg du skal vide at facebooks egne regler gør at de må bruge billederne som de lyster ... også sælge dem videre ..

billederne er deres så snart de er lagt op og det kan ikke tages tilbage ...

jeg tænkte at hvis du ikke vil have andre skal bruge de billeder du har lagt op på deres facebook så er du vel heller ikke interesseret i at 3.-part bruger dem til reklame for bleer eller andet 

hej.

Tak for omtanken.

...men jeg er klar over Facebooks regler også at de potentielt kan bruge mine billeder til reklame eller lignende, men jeg må indrømme at jeg tvivler meget stærkt på at der er nogen der skulle have lyst til at bruge lige  mine billeder.. så den bro krydser jeg, hvis jeg når til den.

Og jeg har trykket "ok" til de regler, så hvis det sker må jeg jo bare bide det i mig. men jeg er faktisk mere end sikker på at sandsynligheden for at det sker er = 0.

De gang jeg har hørt om billeder der bliver "misbrugt" har det været noget personligt, så jeg frygter det ikke, da jeg som sagt kun har folk på min FB der ikke er potentielle "wrong do'ers" hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.