Anonym skriver:
Hej alle,
Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?
Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.
Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).
Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.
Hilsen mig
PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.
Jeg har frabedt mig, at nogen lægger billeder ud af min datter.
Både min far og en veninde var hurtige til at smide billeder op af min lille nyfødte datter. Blev rasende.
Sendte dem en pæn sms, hvor jeg bad dem fjerne billederne, og til en anden gang bede om min tilladelse, inden de lægger private billeder på nettet.De synes jeg er lidt sippet - men so be it.
Der ligger vist to billeder af min datter på facebook. Og dem har jeg selv lagt ud. Jeg bryder mig ikke om, at udstille min lille datterpå den måde. Jeg kan ikke lade være medat tænke, at de billeder også er der om 20 år. Og jeg selv ville være mega træt af, hvis alle kunne se mine babybilleder.. Det er for mig noget personligt og privat.
Anmeld