facebook - børnebilleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

3rollinger

Anonym skriver:

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.

Jeg har ikke det store problem med at nogle laegger billeder paa Facebook af f.eks legebilleder.

Men jeg laegger aldrig billeder op af andres boern uden at spoerge foerst. Det er nemlig  saa individuelt hvordan vi allesammen bruger Facebook.

Jeg synes bare du burde sige det til hende. Bare fortael om din holdning og hun kan jo ogsaa se at du ikke selv har lagt billeder op af poden. Og om hun ikke kan tage dem af igen. Man kan jo sagtens goere det i god stemning, og uden at hun faar daarlig samvittighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Nej hvis hun selv have lagt et billede op af ham , ville jeg ikke gøre det .. Så langt tænker jeg trods alt ...

Hi hi det var bare af nysgerrighed jeg spurgte Min veninde har jo ikke tænkt så langt, og hun er da nogenlunde normalt tænkende

Anmeld

17. april 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hi hi det var bare af nysgerrighed jeg spurgte Min veninde har jo ikke tænkt så langt, og hun er da nogenlunde normalt tænkende

Hmm .. Det ville jeg da ..
Det kan man da regne ud ?  

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Jeg har ikke det store problem med at nogle laegger billeder paa Facebook af f.eks legebilleder.

Men jeg laegger aldrig billeder op af andres boern uden at spoerge foerst. Det er nemlig  saa individuelt hvordan vi allesammen bruger Facebook.

Jeg synes bare du burde sige det til hende. Bare fortael om din holdning og hun kan jo ogsaa se at du ikke selv har lagt billeder op af poden. Og om hun ikke kan tage dem af igen. Man kan jo sagtens goere det i god stemning, og uden at hun faar daarlig samvittighed.

ok det vil jeg prøve, jeg synes bare det er svært at sige noget

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Der er ingen af mine veninder der lægger noget op af min dreng, men vores situation er lidt speciel fordi jeg har en far der måske kunne blive lidt farlig.

Alle omkring os er klar over de skal udvise omtanke.

I dit tilfælde havde jeg bedt hende om at fjerne dem og for eftertiden kontakte dig hvis hun havde et behov for at dele flere minder. Ikke at du ikke vil være med, du vil bare gerne lige høres først.

Synes ikke du er skrap, synes du udviser hensyn til dit barn

Ok, det vil jeg prøve - tak for dine svar

Anmeld

17. april 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.

Jeg har ikke uploaded billeder af mine egne børn på nettet og jeg ville blive meget gal hvis der nogen der gjorde det med mine børn. Så jeg ville bede hende fjerne billedet med det samme fra facebook(selv om billedet aldrig helt forsvinder fra nettet)

Anmeld

17. april 2012

emsaroto

Jeg har ikke oplevet at folk ligger billeder op af Oskar, uden at jeg er blevet indblandet først. 

Og hvis jeg vil ligge billeder op af andre børn, så indblander jeg også forældrene først, for at høre om det er okay. 

.. og det er sådan jeg mener det skal foregå.  

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Jeg har ikke uploaded billeder af mine egne børn på nettet og jeg ville blive meget gal hvis der nogen der gjorde det med mine børn. Så jeg ville bede hende fjerne billedet med det samme fra facebook(selv om billedet aldrig helt forsvinder fra nettet)

Nej det er også en del af grunden til at jeg har lyst til at sige fra - for hvad hvis hun næste gang får lyst til at uploade igen ... Hvis jeg siger fra nu, så spørger hun forhåbenligt næste gang.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

Jeg har ikke oplevet at folk ligger billeder op af Oskar, uden at jeg er blevet indblandet først. 

Og hvis jeg vil ligge billeder op af andre børn, så indblander jeg også forældrene først, for at høre om det er okay. 

.. og det er sådan jeg mener det skal foregå.  

præcis!

Anmeld

17. april 2012

Thalia

Jeg vil under ingen omstændigheder have billeder af mine børn på Facebook, og de gange andre har lagt billeder op har jeg bedt om at få dem fjernet med det samme.

Jeg har ingen problemer med at der er billeder af mine børn på min egen hjemmeside, hvor de placeres på min egen server, men netop Facebook er jeg modstander af pga formuleringerne i terms and conditions. Kunne jeg på Facebook linke til billeder der var placeret på min egen server delte jeg gerne billeder af børnene, men jeg skylder mine børn den hensyn og respekt at jeg ikke overdrager rettighederne til billeder af dem til andre.

Jeg er desuden blevet særlig øm over billeder af mine børn, efter en oplevelse hvor billeder af min ældste (afdøde) søn blev brugt på internettet uden at jeg var klar over det. Jeg er ganske enkelt for følsom omkring ting der vedrører ham til at kunne magte at blive konfronteret med billeder af ham uden at være forberedt på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.