facebook - børnebilleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Det synes jeg overhovedet ikke er dobbelmoralsk. Synes det burde være en regel, at man skal have forældremyndighedsindehavernes lov til at poste billeder af andre folks børn på facebook.

Hvad folk selv vælger at gøre, det er helt i orden med mig - jeg ønsker af forskellige grunde bare ikke selv at gøre det..

Men jeg synes bestemt ikke der er noge galt med din holdning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

MomInTheMaking

MoarHvidovre skriver:

Jeg tror ikke på, at chancerne er særlig store for, at virksomheder vil tage nogen af mine private billeder og bruge i f.eks. deres markedsføring.

Jeg kunne selvfølgelig aldrig drømme om, at ligge billeder på at mine børn, hvor de enten var nøgen eller ikke havde særlig meget tøj på.

Hvad så når man tager billeder i det offenlige rum, hvor andre personer er på - dem kan man heller ikke spørger.

Jeg ligger kun billeder på, at andres børn, hvis de er med på billeder, hvor mine børn også er. Jeg ved godt hvem af mine venner som ikke vil have billeder på Facebook og det respektere jeg selvfølgelig.

Nothing more needs to be said.

Anmeld

17. april 2012

jydeinden

den dag jeg får børn er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at jeg vil spamme facebook med billeder af mine børn, MEN jeg bestemmer jo så gudskelov også selv hvilke billeder. Skulle nogen få fornøjelse af at hugge dem, jamen så må de jo gøre det. Jeg tror ikke på at man kan eller skal pakke sig selv og sine børn ind i vat 24/7.

Anmeld

17. april 2012

MariaJ

Jeg lægger normalt ikke billeder af andre mennesker (inklusiv deres børn) ud på nettet, men jeg ved også godt at ikke alle er lige opmærksomme på hvilke spilleregler, der måske bør gælde i et semioffentligt forum som facebook. Jeg behøver ikke at blive spurgt før fx familiemedlemmer lægger billeder ud på facebook af min datter, men ville nok synes det var lidt underligt hvis fremmede eller nogen vi ikke kender særlig godt gjorde det. Det samme ville gælde, hvis det var billeder af mig selv.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jaa sådan har jeg det også.. Om folk vil have billeder på nettet eller ej det er folks egen sag, men man spørger først inden man ligger noget ind! Sådan har jeg det

Men det værste er (synes jeg) at jeg spørger min kæreste hvad han synes om at det ligger derinde og man kan se det hele... Det var han ligeglad med, Lukas er jo en baby...  Okay tænker jeg lidt... Men så her for nogle dage siden lagde jeg et billed ind af Lukas og kæresten.. (man kan ikke se noget andet end halvdelen af kærestens brystvorte)... Så beder han mig om at fjerne det (Fair nok) men synes det er morsomt at han er ligeglad med at Lukas kønsdele ligger på nettet men hans brystvorte må ikk...

Øhhh nej, det forstår jeg heller ikke helt....

Især når de fleste profiler kan linkes til ens adresse på den ene eller den anden måde. Og jeg er med på at langt størstedelen af DK's befolkning er normale og anstændige mennesker, men der findes bare meget syge individer imellem.

Jeg læste at Pelle Hvenegård efter som 9 årig at have været med i Pelle Eroberen, hvor han står med bar numse i een scene - er blevet opsøgt gentagende gange i gennem hans barndom af forskellige pædofile, der mente han havde talt direkte til dem gennem film lærredet. Det fik mig til at tænke...

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

den dag jeg får børn er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at jeg vil spamme facebook med billeder af mine børn, MEN jeg bestemmer jo så gudskelov også selv hvilke billeder. Skulle nogen få fornøjelse af at hugge dem, jamen så må de jo gøre det. Jeg tror ikke på at man kan eller skal pakke sig selv og sine børn ind i vat 24/7.

Jeg er enig i at børn ikke skal pakkes ind i vat. Mener heller ikke det er det mit spørgsmål går på. For mig, er det helt i orden at man spammer facebook med billeder af ens egne børn (jeg har bare valgt ikke at gøre det)

Mit spørgsmål går mere på, om man synes man har lov til at poste billeder af andre folks børn uden accept - og dermed bestemme for dem, om man ønsker at deres børn skal beskyttes af den ene eller anden grund.

Det er i denne tråd ikke nogen hemmelighed, at jeg mener, at man godt kunne have hørt mig som forælder til barnet om det er i orden at smide billeder på facebook af mit barn.

Anmeld

17. april 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

Øhhh nej, det forstår jeg heller ikke helt....

Især når de fleste profiler kan linkes til ens adresse på den ene eller den anden måde. Og jeg er med på at langt størstedelen af DK's befolkning er normale og anstændige mennesker, men der findes bare meget syge individer imellem.

Jeg læste at Pelle Hvenegård efter som 9 årig at have været med i Pelle Eroberen, hvor han står med bar numse i een scene - er blevet opsøgt gentagende gange i gennem hans barndom af forskellige pædofile, der mente han havde talt direkte til dem gennem film lærredet. Det fik mig til at tænke...

Ajj det var da også ulækkert!!!

Jeg har det sådan at der ligger en del billeder af ham.. Men begynder også snart at slette dem så der ligger et par enkelte af ham da han var bette, og et par enkelte som er han nu, og sådan hen ad vejen....

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Jeg lægger normalt ikke billeder af andre mennesker (inklusiv deres børn) ud på nettet, men jeg ved også godt at ikke alle er lige opmærksomme på hvilke spilleregler, der måske bør gælde i et semioffentligt forum som facebook. Jeg behøver ikke at blive spurgt før fx familiemedlemmer lægger billeder ud på facebook af min datter, men ville nok synes det var lidt underligt hvis fremmede eller nogen vi ikke kender særlig godt gjorde det. Det samme ville gælde, hvis det var billeder af mig selv.

Jeg kan se din pointe, men jeg synes stadig godt man kan spørge - som regel er det jo et holdningsspørgsmål og man behøver kun at spørge een gang per husstand man kender/tager billeder af.

Jeg vil vove den påstand at 95% ville svare enten "nej" eller "ja, men ikke uden tøj". Så behøver man jo ikke spørge igen, hvis man får eet af de svar.

Anmeld

17. april 2012

MorEllen

Hvis nogen har lagt ud et billede af min datter uden at spørge mig først, beder jeg dem fjerne det, bare af princip. Jeg synes ikke det er okay at lægge ud billeder af andre (både børn og voksne) uden at spørge først. Hvis nogen spør om det okay at de lægger ud et billede eller to så siger jeg ja eller nej, alt efter hvor naturlig jeg synes det er at personen har billede af mit barn på sin facebook.
Jeg synes det er utrolig respektløst at lægge ud billeder af andres børn.

Anmeld

17. april 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg er enig i at børn ikke skal pakkes ind i vat. Mener heller ikke det er det mit spørgsmål går på. For mig, er det helt i orden at man spammer facebook med billeder af ens egne børn (jeg har bare valgt ikke at gøre det)

Mit spørgsmål går mere på, om man synes man har lov til at poste billeder af andre folks børn uden accept - og dermed bestemme for dem, om man ønsker at deres børn skal beskyttes af den ene eller anden grund.

Det er i denne tråd ikke nogen hemmelighed, at jeg mener, at man godt kunne have hørt mig som forælder til barnet om det er i orden at smide billeder på facebook af mit barn.

er enig med dig i at man bør spørge før man ligger billeder ind af andres børn.. men feks. ved jeg at en som min mor, eller mine bedste veninder de kunne sikkert godt finde på at ligge billeder ind af mine børn ( når jeg en gang får nogle) også uden at spørge, og det tror jeg som sådan ikke de gør for at være onde, men fordi de regner med at det er i orden med mig.. og tror jeg faktisk også det ville være i de fleste tilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.