facebook - børnebilleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Jeg har frabedt mig, at nogen lægger billeder ud af min datter.

Både min far og en veninde var hurtige til at smide billeder op af min lille nyfødte datter. Blev rasende.

Sendte dem en pæn sms, hvor jeg bad dem fjerne billederne, og til en anden gang bede om min tilladelse, inden de lægger private billeder på nettet.De synes jeg er lidt sippet - men so be it.

Der ligger vist to billeder af min datter på facebook. Og dem har jeg selv lagt ud. Jeg bryder mig ikke om, at udstille min lille datterpå den måde. Jeg kan ikke lade være medat tænke, at de billeder også er der om 20 år. Og jeg selv ville være mega træt af, hvis alle kunne se mine babybilleder.. Det er for mig noget personligt og privat.

Har også lige meldt ud til min veninde - og tror hun blev sur. Tror virkeligt bare hun så det som noget hygge, men hun har jo rent faktisk lige givet billederne til frit brug for facebook. Det er ikke fordi jeg bilder mig selv ind at hverken mig eller mit (selvfølgeligt perfekte ) barn skal bruges i nogle kommercielle sammenhænge,.. men på den anden side, har facebook nu muligheden for at videresælge billeder som forældremyndighedsindehaverne ikke selv har uploadet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Musen5

Anonym skriver:

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.

HVis der er nogen der skal lægge billeder på FB af mine børn så er det MIG og KUN MIG.

Er der nogen der gør ligesom din veninde ville jeg pænt men bestemt frabede mig at det skete igen. Og eller bede om at få dem fjerne.

Hvis jeg uploader billeder af mine børn og der er andres børn på billedet, henvender jeg mig først for at høre om det er ok.

/Mette

Anmeld

17. april 2012

FrkLarsen

Anonym skriver:

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.

Jeg er en af dem der har enormt mange billeder liggende på min fb profil, dog kun synlige for mine venner.. 

Jeg har intet imod at folk ligger et billede ud af min datter, med min accept 

Jeg ville hive fat i veninden og vende den, da du jo ikke har give hende din accept. Alle hendes venner kan jo se de billeder. 

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

jeg lægger mange billeder af mig selv og mit barn op på facebook.. Men når jeg smider billeder op af andre gør jeg det ALDRIG uden at spørge først.. det gælder også på min blog.. jeg advarer folk først, og vil de ikke have ansigt ud på nettet, så bliver det sløret..

Jeg har dog endnu ikke oplevet nogen sige til mig at det må jeg ikke..

jeg vil dog sige at jeg ikke gider folk bare smider billeder op af mig og mit barn uden lige at have spurgt først, og gør man det, så får man altså lige en lille reminder om at jeg gerne vil spørges først.. også selvom jeg selv har gjort os rimelig offentlige på grund af min blog og min facebook (dog kan min facebook kun ses af mine venner).. men derfor vil jeg stadig gerne selv være medbestemmende om HVAD der ligges ud..

jeg ville foreksempel flippe skråt hvis jeg fandt ud af at der lå billeder af min dreng uden tøj på ude på nettet, det vil jeg absolut ikke have..

Tak for svar

Min hensigt er slet ikke at sige, at det ikke er i orden at smide billeder på facebook. Kun som du siger, af andre folks børn uden at det er aftalt på forhånd.

Jeg har mine grunde til ikke at ville gøre det, og det var bare rigtigt frustrerende ikke at blive spurgt. For man kan sige nu er billederne der jo (også selvom de bliver slettet)

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg har generelt mange billeder af mine børn på facebook og andre må gerne ligge op af mine børn. Hvis jeg har været sammen med andre kan jeg godt finde på, at ligge på af deres børn - med mindre de har sagt, at de ikke vi have det. Men jeg ville ikke spørge om lov først inden, at jeg gjorde det.

Tak for dit svar

Men tager du slet ikke i betragtning, om folk selv har uploaded en hel masse eller om de er mere anonyme i deres profil?

Som flere også skriver i denne tråd giver du jo ophavsretten videre til en kommerciel virksomhed.  

Anmeld

17. april 2012

Maja_4000

Hvis det er nogle som er tæt på Caroline (bedsteforældre , onkler osv.) har jeg ikke noget imod det .. Jeg kan ikke se grund til at andre skulle gøre det

Anmeld

17. april 2012

VIPpigen

Jeg var i svømmehallen med en veninde sidste år, hvor vi tog billeder af børnene. Og jeg spurgte hende bagefter om jeg måtte ligge dem på fb... Jeg vil selv at folk spørger om de må ligge billeder op af min datter, så derfor spørger jeg selv altid når jeg har billeder af andres børn...

Jeg ville bare sige at næste gang hun gerne vil vise billeder af mit barn på fb, så ville jeg sætte pris på hun spurgte først... Det er selvfølgelig sagt i en sød tone, og ikke bitchy ;-)

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg er også en der spammer facebook  Vi har en masse venner og familie som vi ikk ser til daglig, så på den måde kan de se ham  Men jeg forventer stadig at folk spørger når de vil ligge billeder ind af ham, specielt hvis de ikk er anstændige... Jeg har nemlig også lige set at min svigermor har lagt en film og et billed ind af ham da han var i bad.. (han har næsten lige været på besøg hos dem med hans far) Og man kan se ALT på ham.... Det kan jeg bare ikk have.... Hans kønsdele skal IKKE være på nettet....

Uhhh nej, der var jeg også reageret meget kraftigt - uden først at lave en tråd herinde vel og mærke...

Men som jeg skrev til en anden, så må folk gøre hvad de vil på deres egen konto med deres egne børn, men synes bare man skal spørge først og rette sig efter svaret - især når det kommer til børn.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

HVis der er nogen der skal lægge billeder på FB af mine børn så er det MIG og KUN MIG.

Er der nogen der gør ligesom din veninde ville jeg pænt men bestemt frabede mig at det skete igen. Og eller bede om at få dem fjerne.

Hvis jeg uploader billeder af mine børn og der er andres børn på billedet, henvender jeg mig først for at høre om det er ok.

/Mette

Det synes jeg også er måden at gøre det på

Har bedt hende fjerne dem. Hun virkede ikke glad.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

Jeg er en af dem der har enormt mange billeder liggende på min fb profil, dog kun synlige for mine venner.. 

Jeg har intet imod at folk ligger et billede ud af min datter, med min accept 

Jeg ville hive fat i veninden og vende den, da du jo ikke har give hende din accept. Alle hendes venner kan jo se de billeder. 

Ja præcis, skulle bare finde ud af om jeg kunne tillade mig at sige noget - i det hun ikke har bedt om min accept. Synes det er svært... men har bedt hende fjerne dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.