Guldimaven skriver:
Jeg ville aldrig have tænkt den tanke, at det kunne fornærme nogle at jeg lagde et billede ud af et barn jeg syntes var dejligt?
Men ja, verden bliver jo mere og mere sippet omkring sådanne ting, så nu vil jeg da nok lige skrive det bag øret, hvis jeg skulle have et billede med en andens barn på.. 
Folk må gerne gøre det med mit barn, så længe der ikke er kønsdel eller noget andet ubelejligt der på.. Og hvis jeg ikke syntes det passer ind på nettet, beder jeg bare personen om at slette det. 
Må indrømme, at jeg blev lidt provokeret af dit indlæg. Jeg synes godt nok du laver en stor retorisk/social fejl, når du siger at verden "bliver mere og mere sippet".
Disse ting er helt nye. Dengang jeg var lille var der ingen der ville drømme om at gøre mine forældres børnebilleder til offentlig skue. Derudover er nettets udbredelse og brug udvidet fra ingenting (tror den første linie kom til dk i 83, og det var altså kun når man kunne programmere i terminaler man kunne bruge den til noget som helst) til alle mands eje.
Ethvert barn der er gammel nok til at kunne logge på arto eller facebook forventes at kunne begå sig i en verden, hvor der heldigvis er mange normale mennesker ... men om vi vil det eller ej, så betnyttes sådanne fora også til alt fra mobning til seksuel udnyttelse.
Mange voksne er ikke bedre til at begå sig på nettet end børn, men vi er bare mere mistroiske af natur. Men der er altså virkeligt mange der ikke ved hvad de "skriver under på" når de uploader billeder til eks. facebook.
Jeg er som jeg siger ikke i tvivl om, at min veninde kun ønsker både mig og mit barn det bedste, men derfor synes jeg stadigvæk det havde været rart hvis hun havde spurgt mig.
Anmeld