facebook - børnebilleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.905 visninger
93 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Anonym trådstarter

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

Man skal jo være klar over at de billeder man lægger på facebook, fraskriver man sig retten til. Det står i deres forretningsbetingelser.

Jeg har 2 billeder af drengen og 2 af mig. Har ret mange af kattene og hunden, endnu flere sjove billeder der intet har med vores identitet at gøre.

Synes folk er skødesløse, synes det burde være et valg der var op til den enkelte om man vil på internettet, også når det galt vores børn.

Anmeld

17. april 2012

B&J

min mor og søskede gør det og hvis jeg havde en god veninde der gjorde det måtte hun gerne det... det tænker jeg ikke over så længe de er tæt på en og de gør det jo kun fordi de holder af en eller barnet

Anmeld

17. april 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej alle,

Hilsen mig

Ja jeg gør det

Fordi jeg har nogle folk langt væk fra , som interesserer sig for hvordan vi har det , og ikke ser os så tit .. Så syns jeg de skal ha muligheden for at se billeder af os alle 3 som familie

Når Oscar blir stor nok til selv at kunne sige de skal fjernes gør jeg det jo også ..

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

min mor og søskede gør det og hvis jeg havde en god veninde der gjorde det måtte hun gerne det... det tænker jeg ikke over så længe de er tæt på en og de gør det jo kun fordi de holder af en eller barnet

Jeg er overhovedet ikke et øjeblik i tvivl om at hun ikke har haft en dårlig intention med at gøre det - jeg synes bare det er grænseoverskridende at hun ikke har hørt om det er ok først. Hun ser mit barn 1 måske 2 gange om året.

Anmeld

17. april 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg er overhovedet ikke et øjeblik i tvivl om at hun ikke har haft en dårlig intention med at gøre det - jeg synes bare det er grænseoverskridende at hun ikke har hørt om det er ok først. Hun ser mit barn 1 måske 2 gange om året.

Okay jeg misforstod dit spørgsmål .. 

Og jeg har en enkelt gang lagt min venindes søn ud på facebook , sammen med min egen , men det vidste jeg godt at det måtte jeg godt
Hun ligger selv mange billeder ud af ham nemlig  

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Man skal jo være klar over at de billeder man lægger på facebook, fraskriver man sig retten til. Det står i deres forretningsbetingelser.

Jeg har 2 billeder af drengen og 2 af mig. Har ret mange af kattene og hunden, endnu flere sjove billeder der intet har med vores identitet at gøre.

Synes folk er skødesløse, synes det burde være et valg der var op til den enkelte om man vil på internettet, også når det galt vores børn.

Hvordan ville du reagere/hvad ville du sige, hvis nogen fra din omgangskreds så gjorde det på dine vegne? Jeg vil nemlig ikke træde nogen over tæerne, så vil høre om man kan tillade sig at sige noget.

Anmeld

17. april 2012

B&J

Anonym skriver:

ja okay så forstår jeg bedre så tror også jeg ville syntes det er mærkeligt hun ikke har spurgt først

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Okay jeg misforstod dit spørgsmål .. 

Og jeg har en enkelt gang lagt min venindes søn ud på facebook , sammen med min egen , men det vidste jeg godt at det måtte jeg godt
Hun ligger selv mange billeder ud af ham nemlig  

Ok Hvis nu der var eet enkelt billede på din venindes profil (der var lukket for alle andre end venner), ville du så synes det var ok?

Anmeld

17. april 2012

.....

Jeg ved ikke hvor mange billeder jeg ville lægge op af mit barn når tiden engang er . Men med hensyn til at lægge billeder op af andres børn, så spørger jeg dem altid om det er okay at jeg gør det.

1. Det kan være at de gerne vil have privatliv om deres børn
2. Det er ikke mit barn, så man spørger altså om lov med hensyn til billeder af respekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.