facebook - børnebilleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Brams

Anonym skriver:

Hej alle,

Hvad er jeres holdning til at andre folk smider billeder af jeres børn på facebook?? Og hvordan håndterer I denne holdning, hvis nogen går imod den?

Jeg er selv meget privat, der ligger mit profilbillede og eet billede af mig og mit barn sammen. Jeg har valgt ikke at smide alle mulige billeder op af mit barn på internettet grundet at jeg de billeder jo stadig vil være der når h*n bliver voksen. Derudover har vi haft nogle meget uheldige episoder, med nogle mennesker i vores liv, der har gjort at jeg ikke ønsker at billeder kan findes frit tilgængeligt.

Nu har vi været hos en veninde, der har taget nogle billeder og lagt dem op uden at spørge mig. Det er helt almindelige legebilleder og de er ikke linket til min profil. Men jeg er bare ærgerlig over at hun ikke har spurgt mig om hun måtte uploade dem. Jeg spurgte hende om hun ville sende dem til mig, og gav hende min email adresse, men hun har så nu uploadet dem til sin facebook konto istedet (dog uden at kontakte mig).

Jeg kan godt selv høre at jeg lyder emsig, derfor ville jeg gerne høre jer andre, hvad I gør.

Hilsen mig

PS. Skriver som anonym for ikke at hænge nogen ud.

Jeg spørger altid om det er ok, inden jeg poster, med mindre jeg ved at de synes det er helt ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Jeg ved ikke hvor mange billeder jeg ville lægge op af mit barn når tiden engang er . Men med hensyn til at lægge billeder op af andres børn, så spørger jeg dem altid om det er okay at jeg gør det.

1. Det kan være at de gerne vil have privatliv om deres børn
2. Det er ikke mit barn, så man spørger altså om lov med hensyn til billeder af respekt

Ja det er præcis sådan jeg har det. Jeg ville ikke selv lægge billeder af andre folk eller deres børn på nettet - men det er jo grundet min egen holdning til emnet. Jeg fjerner også ethvert link til min egen profil, når folk linker billeder af mig selv.

Men jeg ved også at blandt mine gode venner og familie ville man 9 ud af 10 gange få et "nej" hvis man spurgte.

Anmeld

17. april 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Ok Hvis nu der var eet enkelt billede på din venindes profil (der var lukket for alle andre end venner), ville du så synes det var ok?

Ja det ville jeg da.. 

Smider jo selv mange billeder ind af ham , så hun må da også gerne

Anmeld

17. april 2012

lycly

Jeg er en af dem der spammer facebook med billeder af min datter. Og har intet imod hvis folk lægger billeder ud af hende som de selv har taget.

Alle mine billeder kan kun ses af mine venner, og jeg er kun venner med folk som jeg synes mit liv rager. Alle andre har jeg sorteret fra.
Synes ikke det gør så meget at billederne ligger der når hun bliver stor, det er jo ikke pinlige eller uanstændige billeder.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Ja det ville jeg da.. 

Smider jo selv mange billeder ind af ham , så hun må da også gerne

Nej, nej jeg fik formuleret mig forkert - du sagde at du var sikker på at det var ok, at du smed et billede af din venindes barn, fordi hun smed mange billeder af ham selv. Men hvis hun nu kun havde lagt eet billede af ham op - ville du så tænke, at du også sagtens kunne lægge billeder af ham op på din profil?

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg er en af dem der spammer facebook med billeder af min datter. Og har intet imod hvis folk lægger billeder ud af hende som de selv har taget.

Alle mine billeder kan kun ses af mine venner, og jeg er kun venner med folk som jeg synes mit liv rager. Alle andre har jeg sorteret fra.
Synes ikke det gør så meget at billederne ligger der når hun bliver stor, det er jo ikke pinlige eller uanstændige billeder.

Ok Men hvis dine venner lægger billeder af hende op, så har du jo ikke længere kontrol over hvilke billeder der kommer op eller hvem der kan se dem... I dette tilfælde er det ikke pinlige billeder, men de bliver jo unægteligt mere tilgængelige af at det ikke er min profil - jeg har som dig også meget kontrol med hvem jeg er venner med.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Brams skriver:

Jeg spørger altid om det er ok, inden jeg poster, med mindre jeg ved at de synes det er helt ok

ok tak for svar

Anmeld

17. april 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Nej, nej jeg fik formuleret mig forkert - du sagde at du var sikker på at det var ok, at du smed et billede af din venindes barn, fordi hun smed mange billeder af ham selv. Men hvis hun nu kun havde lagt eet billede af ham op - ville du så tænke, at du også sagtens kunne lægge billeder af ham op på din profil?

Nej hvis hun selv have lagt et billede op af ham , ville jeg ikke gøre det .. Så langt tænker jeg trods alt ...

Anmeld

17. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Hvordan ville du reagere/hvad ville du sige, hvis nogen fra din omgangskreds så gjorde det på dine vegne? Jeg vil nemlig ikke træde nogen over tæerne, så vil høre om man kan tillade sig at sige noget.

Der er ingen af mine veninder der lægger noget op af min dreng, men vores situation er lidt speciel fordi jeg har en far der måske kunne blive lidt farlig.

Alle omkring os er klar over de skal udvise omtanke.

I dit tilfælde havde jeg bedt hende om at fjerne dem og for eftertiden kontakte dig hvis hun havde et behov for at dele flere minder. Ikke at du ikke vil være med, du vil bare gerne lige høres først.

Synes ikke du er skrap, synes du udviser hensyn til dit barn

Anmeld

17. april 2012

lycly

Anonym skriver:

DDeDetssysynsynesynesjjr

Ok Men hvis dine venner lægger billeder af hende op, så har du jo ikke længere kontrol over hvilke billeder der kommer op eller hvem der kan se dem... I dette tilfælde er det ikke pinlige billeder, men de bliver jo unægteligt mere tilgængelige af at det ikke er min profil - jeg har som dig også meget kontrol med hvem jeg er venner med.

Det synes jeg stadig ikke gør noget. Og hvis det er et billede jeg alligevel ikke vil have på facebook, så beder jeg hende bare om at fjerne det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.