Din mening om børn på bryllupsrejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

M (:

2skønnebørn skriver:

stakkels børn, syntes ærlig talt ikke du lyder særlig voksen og moden, du har valgt at gifte dig med en mand, som har børn og så følger hele pakken med.

Havde du skrevet at det var fordi de var teenagere og var "vanskelige" at være sammen med kunne jeg måske have forstået det, men at du kan skrive at du ikke holder så meget af dem som dine egne børn, og derfor kan de ikke være en del af din bryllupsrejse. Helt ærligt,hvad bilder du dig ind ? De kan jo ikke gøre for at deres forældre er skilt, de vil aldrig komme til at føle sig velkommen hos jer, eller en del af jeres familie.

Var jeg din mand, havde jeg aldrig gift mig med dig, mine børn ville betyde mere for mig.

ENIG! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

Hvad tænker I om det hele?

Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.

Jeg synes da det er helt i orden at have børn med, ville selv have min med hvis han ikke var større. Men nu hvor hans er så store, kan i så ikke spørge dem og de overhovedet har lyst til at tage med, for de kan jo sagtens overnatte hos andre, eller moderen.

Men kan godt forstå han også vil have hans egne med nu hvor de små skal med....

Anmeld

1. april 2012

M (:

Talbutikken skriver:

Du burde tage dig sammen og tænke på hvilken potition du sætter din mand i.. Fordi du bedre ham rent faktisk om at vælge mellem sine børn og det kan man ikke!

Du sætter ham i en situation hvor han skal kunne forklare sine store børn hvorfor de ikke må komme med på ferie. Hvorfor de ikke ligeså vigtigt som deres halvsøskende.. Og Nej børn skal ikke være særlig gamle før de begynder at stille spørgsmålstegn!

Hvis du virkelig elsker din mand, burde du pakke din egoisme sammen og tage alle børn med på ferie.. Eller udsætte ferien og rejse alene afsted med din mand.

Enig!  

Anmeld

1. april 2012

Talbutikken

Prinsesse2ben skriver:

Jeg har en bonusdatter som jeg er MEGET glad for  Hun deltager i rigtig meget, hun skal med sin mor på ferie i år, hvor min egen ikke kommer afsted. Næste år skal vi på ferie uden min bonusdatter, og det har vi det alle helt fint med. 

Seriøst...?

Du kan da ikke sammensætte de to..

En ting er hvad hun gør med hendes mor, men at skrive at din datter ikke skal med.. Nej selvfølgelig skal din datter da ikke det, det er jo ikke din bonusdatters mors barn.. Det ville jo være det samme som at jeg skulle tage min søns lillebror med ude at rejse, et barn jeg ingen relation har til andet end at han er min søns lillebror.. Eller at min mands x skulle tage vores datter med på ferie fordi hun er min bonusdatters datters lillesøster..

Dette dejere sig jo om en bonusmor, der vil have at hendes mand vælger hans særbørn fra og vælger deres fælles..
Når man vælger at gå ind i et parforhold, hvor der er børn for tidliger så skal de respekteres og behandles på ligefod med ens egne, ellers skal man sgu vælge en partner som igen børn har!

Anmeld

1. april 2012

Zeus

wamse skriver:

Jeg synes faktisk at det er super trist, at du ikke ønsker at de som søskende får denne oplevelse sammen med jer Ja for det er nemlig hvad de er, de er søskende, og det har i valgt for dem.

Kan sagtens følge, at i også laver noget uden dem, når de er hjemme hos deres mor. Men synes sgu bare at det er helt skævt når det er en bryllupsrejse, hvor kun halvdelen af børnene kommer med

Jeg ved, at det kan skabe en kløft mellem søskende, for det har det nemlig gjort mellem mine drenge og deres halvsøster ved deres far. Det ønsker jeg sgu ikke sker mellem mine børn - hele som halv søskende

Kan sagtens være, at man eller nogle ikke kan elske bonusbørn som deres egne, men man kan vælge at behandle dem på lige fod med ens biologiske børn.

Anmeld

1. april 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

jeg synes det skal være alle 4 børn eller slet ingen, Jeg Har selv altid været det barn som aldrig kommer med, til noget, alle de andre 3 børn kommer med, min mor er død. og min far er sammen med den her familie, og de gør bare alt sammen...

så hans de to store vil blive ked af det, det er jeg SIKKER på, og lige det der med at du ikke holder af hans børn, det er noget der kan mærkes kan jeg fortælle dig, og det kan de os mærke.

det gør ondt sådan noget, men du er da ærlig og det er da os godt...

men vil blive sur hvis jeg var din mand.

Anmeld

1. april 2012

Rockertand

AalborgPigen skriver:

Det passer altså ikke.. Min fars kone elsker os ligeså højt som sine egne.. Og mine storesøstres stedfar elsker dem også lige så højt som sine egne børn... Så jeg syntes ikke det er imod nogen naturlov.. Det viser bare at man holder af sin nye familie også. IFØLGE MIG ! 

Hvor ved du dét fra? 

- og du kan tro, at jeg holder rigtig, rigtig meget af mit bonusbarn, helt utroligt meget - men at påstå, at man elsker et bonusbarn som sine egne børn, den holder altså ikke, der vil altid være en lille forskel - og de fleste bonusforældre ville aldrig indrømme det, hvis de blev direkte adspurgt, jeg er helt ærlig - og min mand kan sagtens forstå det og accepterer det også fuldt ud - men forskellen er jo ikke en del af vores hverdag, det er nok noget andet, hvis bonusforældren viser det, det kunne aldrig komme på tale her......og så vender vi lige tilbage til TS's dilemma - for vi kan sagtens tage på ferie eller lave andre ting uden bonusbarnet, hvis det er muligt at arrangere i bonusbarnets besøgsweekend, så gør vi naturligvis det, men vores liv står altså ikke på stand-by, vi kan godt lave aktiviteter, når vi kun er os selv.

Anmeld

1. april 2012

Victoriasmor88

Talbutikken skriver:

Seriøst...?

Du kan da ikke sammensætte de to..

En ting er hvad hun gør med hendes mor, men at skrive at din datter ikke skal med.. Nej selvfølgelig skal din datter da ikke det, det er jo ikke din bonusdatters mors barn.. Det ville jo være det samme som at jeg skulle tage min søns lillebror med ude at rejse, et barn jeg ingen relation har til andet end at han er min søns lillebror.. Eller at min mands x skulle tage vores datter med på ferie fordi hun er min bonusdatters datters lillesøster..

Dette dejere sig jo om en bonusmor, der vil have at hendes mand vælger hans særbørn fra og vælger deres fælles..
Når man vælger at gå ind i et parforhold, hvor der er børn for tidliger så skal de respekteres og behandles på ligefod med ens egne, ellers skal man sgu vælge en partner som igen børn har!

Rolig nu, jeg har jo ikke angrebet dig  

Jeg siger bare at JEG synes bonusmor bliver angrebet og alle skriver at hun skulle tænke sig om, men hvad med ham? Han har jo også valgt hende? Et eller andet sted i deres forhold må dette emne da ha' været på banen, hvor jeg går ud fra at bonusmor har givet udtryk for sine holdninger og følelser. Så skulle han der der have sagt " kære TS, jeg ønsker et andet form for forhold mellem mine børn og dig, og kan derfor ikke gifte mig med dig" 

Anmeld

1. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Uha - jeg mener du er heeeelt forkert på den.

Du har valgt en fremtid med en mand, der i forvejen har børn. Du har dermed fået to ekstra personer ind i dit liv - to mennesker, som (forhåbentlig) er de vigtigste i din kommende mands liv. De er hans børn - præcis ligesom jeres fælles børn er det, og derfor skal de da selvfølgelig med og være en del af jeres rejse ligesom jeres fælles børn.

Det er for mig at se noget andet, såfremt I vælger kun at tage jeres helt lille barn på 6 mdr. med - altså lade jeres andet fælles barn blive hjemme, så kan de to store også, men er det en familieferie så skal HELE familien selvfølgelig med og til den hører alle børn!!!

Line

Anmeld

1. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg tror aldrig at man ka elske andres børn som man elsker sine egne. Det er min kommende mand heldigvis enig i da han selv har haft en kæreste før mig som havde børn. Han elskede heller ik hendes børn. 

Min mor fandt sammen med min stedfar (UFF hader det ord!) da jeg var 1 år og min storebror 4 år. De fik så, sammen min lillesøster da jeg var 4 år. Min stedfar er som en far for min bror og jeg og han elsker os præcis ligeså højt som han elsker min lillesøster, det har vi aldrig været i tvivl om. Der er ALDRIG nogensinde blevet gjort den mindste forskel, vi har bare fra starten været en familie på 4 - og senere fem medlemmer, der alle rangerede lige højt. Så jo det er bestemt muligt at elske ikke biologiske børn ligeså højt som sine egne.

- P.s jeg er overbevist om, at det gør en vis forskel, at min stedfar kom ind i vores liv da vi var så små som vi var, men min pointe er lidt, at du har VALGT en mand med børn og derfor har du også valgt dem !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.