Anonym skriver:
Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:
Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste.
Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn.
Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.
Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig.
Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.
Hvad tænker I om det hele?
Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.
Først tillykke med det kommende bryllup

Er selv lige blevet gift, og da vi har barn i vente og en dreng på nu 14 mdr, har vi valgt ikke at tage på bryllupsrejse.
Synes en bryllupsrejse er forbeholdt brudeparret, ellers synes jeg man skulle tage på familieferie. Derfor synes jeg også det er enten eller. Selvfølgelig skal det ikke være sådan man ikke kan lave noget med børnene hver for sig, men hvis det er en desideret bryllupsrejse, eller i den forbindelse at i er blevet en familie, hvor nogle skal med og andre ikke, synes jeg ikke det er ok, kun at tage afsted med nogle af børnene, dette er også begrundet lidt udfra måde indlægget er formuleret på. Nu er der forskel på hvordan man har bonusbørn på, bor de hjemme ved en, og hvor længe har de været en del af ens liv.
Feks har min far(stedfar) været i mit liv siden jeg var 1½, og han har boet hos os altid, og ser ham som min far, og han har altid været der, han har aldrig omtalt som andet end sin datter, og han har 3 børn, og føler lige så elsket og lige så meget som hans barn som mine søskende. derimod, fik min biologiske far en kæreste da jeg var ca 12, og var der kun hver 2 uge på weekend, og følte mig aldrig helt velkommen, og kunne aldrig drømme om at tænke på hende som min mor, og ved hun har det lige sådan om mig. har så heller ikke længere kontakt til dem, af mange årsager.
Nå der hvor jeg vil hen er nok, at selvfølgelig skal livet ikke gå i stå, hvis de ikke er der, og at i kan da sagtens lave noget hver for sig, men når det er noget så stort og hvor det er en så vigtig mærkedag, så ville jeg sige enten eller. Samtidig synes jeg jo heller ikke man fra din mands side må have det godt med, ikke at have alle sine børn med, på noget så vigtigt som en bryllupsrejse hvis man vælger at have børn med. Ville svare til, du kun måtte tage det ene af jeres fælles børn med.
På en ferie med børn, der kan man jo som du siger slappe af og hygge når de små sover, men man er jo stadig forpligtet, og de store kan jo også sagtens lave lidt selv, de skal jo ikke passes på samme måde som de små. Bliver herfra enten alle 4 børn, eller vente til i selv kan tage afsted på romantisk alenetur, om det så er en weekend eller en længere tid

hm blev lidt langt, og forvirrende, men håber det giver mening, og i får en skøn dag, og i finder den rigtige løsning for jer