Din mening om børn på bryllupsrejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Victoriasmor88

Anonym skriver:

Tusind tak for al din støtte. <3

Jeg tager ikke alle angrebene til mig. Jeg bad om folks mening men håbede sgu at folk var modne nok til at behandle mig ordentlig selvom de syns jeg er forkert på den. 

Tænk at nogen har behov for at sige "dig havde jeg aldrig giftet mig med" "det er dig der har et problem" osv. Ak ja. 

Men endnu engang tusind tak :-)

Har helt lyst til at skrive til dig pb :-)

Ja, så er det godt at alle heldigvis selv bestemmer hvem de vil giftes med  

Du er velkommen til at skrive en PB 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Krussedulle

Prinsesse2ben skriver:

Det er nok en af grundene til at man nemt bliver uenig i en debat som denne  

For sandheden er den at alle familier er forskellige, og så længe man kan få det til at fungere, så er det jo i virkeligheden ikke så slemt.

Min bonusdatter har en mor der tager sig godt af hende, og hun har hende ca, 60 % af tiden. Hun ønsker dog ikke at jeg deltager i noget der har forbindelse til barnet, altså f.eks skolesamtaler og skolefester, hun mener faktisk kun at barnet er her for at se sin far. Og det er nok der jeg får det lidt svært men alle kommenterene herinde. For hvis hun er en del af VORES familie, så gælder det også mig, om man vil det eller ej. Og det kan tage hårdt på et menneske at være en del at barnets liv, for så at blive fejet væk når man ikke lige passer ind i billedet. 

Det hanler jo meget om hvor bioforældrene er i forhold til børnene  Hvis min bonusdatter ikke havde en mor der så hende så meget, eller hellere så at vi traf nogle besluninger så var det nok nemmere for mig at få et forhold, netop fordi at de beslutninger har indflydelse på barnet

Den her debat handler jo ikke som sådan om hende som bonusmor, og hvad hun må og ikke må, for børnenes biomor! .... Hun skriver jo at hun ikke vil have det optimalt rart med at hans børn skal med, fordi de slet slet ikke betyder så meget for hende! .. Hun beder om en mening, og 90% har skrevet, alle eller ingen børn, men det er nok ikke dét ts vil høre?!

Anmeld

1. april 2012

cennona

Anonym skriver:

Jeg tager ikke alle angrebene til mig. Jeg bad om folks mening men håbede sgu at folk var modne nok til at behandle mig ordentlig selvom de syns jeg er forkert på den. 

Tænk at nogen har behov for at sige "dig havde jeg aldrig giftet mig med" "det er dig der har et problem" osv. Ak ja. 

Men hvis du vælger at oprette en tråd, hvor du spørger, hvordan folk ser på denne sag, så må du vel forvente forskellige svar? Også selvom folk ikke er enige med dig. Blot en tanke...

Anmeld

1. april 2012

Zeus

Anonym skriver:

Nu skriver du selv dit indlæg rimeligt hårdt, og skriver selv "Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi skal afsted MED børn, synes jeg det skal være vores FÆLLES børn, ik nogle børn der ikke er mine. Det vil jeg ikke have det optimalt rart med." Og "Men han forstår mig ikke." Og endelig "Hvad tænker i om det hele? Håber på en masse svar"...

Så hvad havde du regnet med? Sådan helt ærligt?

Anmeld

1. april 2012

Fanny Holbech

Som udgangspunkt synes jeg ikke at børn hører til på en bryllupsrejse, da det er en romantisk ferie for de nygifte. Når det handler om børn der er mindre end 1 år er der dog undtagelser, fordi de jo ikke kan undvære deres forældre og desuden har man masser af alenetid med så lille en størrelse, da de sover meget.

Vi blev gift mens jeg var gravid og tog først på bryllupsrejse, da han var 9 mdr., hvor vi så havde ham med. Den store på 10 år blev hjemme.

Hvis jeg var jer ville jeg tage den mindste med på en forlænget weekend. Den på 3 kan sagtens klare at blive passet i 3-4 dage uden mor og far.

Og så tage HELE familien med på sommerferie.

Så kan I som andre foreslår tage på en "rigtig" bryllupsrejse helt uden børn om fx 5 år.

Anmeld

1. april 2012

Rockertand

Lullaby skriver:

Der er jeg dybt uenig. Jeg ville komme til det. Jeg må indrømme at jeg har svært ved at distancere mig fra mine elever netop fordi jeg begynder at holde af dem alle. Så hvis jeg kunne få sådan et barn så ville jeg elske det.

Du ville aldrig elske et bonusbarn som dit eget - det er muligt, at du med tiden kunne elske et barn for det, det er, men aldrig som dit eget. Hvis man er bonusforælder, så ved man, hvad det drejer sig om, men det skal nok prøves først, før man kan sætte sig ind i situationen.

Anmeld

1. april 2012

banana3

TeamRocket skriver:

"SLASK" Min mors mand har ALDRIG gjort forskel på sin egen og på os når der var ferier osv og det rammer mig egentlig rigtig hårdt sådan som du siger, kunne han ihvertfald aldrig finde på at snakke om os. Synes du er rigtig tarvelig at sige hans børn ikke betyder noget for dig. Tror du ikke de vil blive kede af at blive valgt fra ? Det er alle børn eller ingen børn på bryllupsrejse i min verden.

jeg tænker lige præcis det samme! jeg fik en klump i maven! Det er forfærdeligt at vill vælge sine bonus børn fra, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige! men kunne vidst ikke have skrevet det bedre end dig! jeg er helt måløs, kan slet ikke følge den tankegang..

Sory jeg lige hopper med på dit citat 

Anmeld

1. april 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Syns det er tankevækkende at du skriver jeg ik lyder moden osV.  Hvor modent er det at dømme et andet menneske (mig) og sige at hvis du var ham ville du aldrig gifte dig med mig!

jeg syntes ikke det er modent, at du siger at de ikke må komme med på rejsen, da det ikke er dine egne børn og at de derfor ikke skal deltage på rejsen, da det kun skal være jeres fælles børn som skal med. Det syntes jeg ikke er modent. De hører altså med til den pakke du har fået.

Og var det mine børn, som blev valgt fra på den måde, så var det ikke en jeg kunne leve sammen med.

Det er jo børnene som er taber og det syntes jeg ikke er særlig modent at dig. Så forstår ganske godt at din mand siger enten eller om børnene. Du vil ikke undvære dine, men han skal undvære sine ?

Men god rejse til jer, jeg håber i finder en god løsning for jer alle.

Anmeld

1. april 2012

Lullaby

Rockertand skriver:

Du ville aldrig elske et bonusbarn som dit eget - det er muligt, at du med tiden kunne elske et barn for det, det er, men aldrig som dit eget. Hvis man er bonusforælder, så ved man, hvad det drejer sig om, men det skal nok prøves først, før man kan sætte sig ind i situationen.

Så ville man heller ikke kunne elske et adoptivbarn som sit eget`?

Anmeld

1. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Rockertand skriver:

Sikke noget pjat! Som skrevet tidligere ved jeg 100% at min stedfar elsker mig præcis ligeså højt som han elsker sin biologiske datter. Det er vidst et spørgsmål om personlighed og mentalitet - og omstændighederne i øvrigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.