Rockertand skriver:
Hvordan kan du i bund og grund vide det?
På ca. samme måde som du kategorisk kan afvise det for alle..
Det er der ingen af jer der i virkeligheden kan. Det er et spørgsmål om følelser og de kan ikke måles.
Jeg synes ikke det giver mening at gradbøje kærlighed. Enten elsker man eller også gør man ikke. Kærligheden til bonusbørn er måske anderledes og man har en genetisk præference overfor sit eget afkom, men at det dermed automatisk betyder at der er mindre kærlighed der, tror jeg simpelt hen ikke på.
Jeg har lige sagt farvel til min elskede bonusfar efter 24 år. Jeg ved han elskede mig og jeg har aldrig følt andet og der er aldrig blevet gjort forskel på mig og hans egen datter - mere kan jeg vel i bund og grund ikke forlange.
Til TS:
Jeg synes i bund og grund ikke at børn har noget at lave på en bryllupsrejse - hverken dine eller hans. Jeg ville vente med bryllupsrejsen indtil jeres yngste er gammel nok til at blive passet og så tage afsted kun jer to.
Jeg kan sagtens forstå at du synes det er svært at blive bonusmor til to børn i den alder og jeg kan også sagtens forstå at dine følelser for hans børn er anderledes. Jeg bliver ked af det når du skriver at du ikke elsker dem, nok mest fordi du i hele den her diskussion virker som om at de er lidt i vejen. Dit ordvalg i det oprindelige indlæg og i dine efterfølgende svar giver mig en følelse af du heller ikke ser det at elske dine bonusbørn som en mulighed overhovedet - du gider ikke engang at prøve. Det kan sagtens være at jeg overtolker tingene, men sådan ser det altså ud herfra hvor jeg sidder.
Du skriver at du jo forelskede dig i din mand og ikke i hans børn, men du valgte en mand med børn og om ikke andet har du værsko at respektere hans følelser i forhold til at have hans børn med på bryllupsrejsen. DU er den voksne her og DU er den der er nødt til at opføre dig derefter, hvilket betyder at det er DIN forbistrede pligt at prøve at få tingene til at fungere og det betyder også at tilsidesætte din egen holdning indimellem. Jeg ville blive rigtigt ked af det hvis det var mig der ikke kom med ud at rejse.
Anmeld