Din mening om børn på bryllupsrejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.935 visninger
129 svar
0 synes godt om
31. marts 2012

Anonym trådstarter

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

Hvad tænker I om det hele?

Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Kris89

undskyld på forhånd, men det eneste der bed fast hos mig var at hans børn ikke betyder så meget for dig?

er det ikke forkert grundlag at bygge et ægteskab på?

må melde mig enig med din man ingen børn eller 4 børn...

Anmeld

31. marts 2012

sne190810

Hmm, jeg er ikke bonusmor godt nok så ved ikke om jeg helt præcist kan sætte mig ind i en bonusmors tankegang

Men set fra børnenes synsvinkel må jeg sige at jeg holder med din mand. Enten er det med børn (alle 4) ellers er det ingen ..

Syntes det er lidt at forskelsbehandle børnene, at rejse kun med de to små og det må da ikke være rart for de to store at blive efterladt hjemme .. Men hvad siger de store børn selv? Gider de overhoved med? Tænker at den på 15 måske havde andre ting i sin sommerferie at lave, end at tage med sin far på bryllupsrejse ;P

Anmeld

31. marts 2012

K&S

Anonym skriver:

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

Jeg er enig med din mand - 4 børn eller ingen børn

Anmeld

31. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vil gi din kommende mand ret! Altså det er jo klart at i ik ka rejse uden de 2 små, men syntes godt nok også det ville være mærkeligt hvis i kun tog dem med!

Helt pointen med at gifte sig er vel for at blive en " rigtig " familie, på godt og ondt og alt hva det så indebære??? Og hans børn er vel også en del af den pakke?? Vh stine

Anmeld

31. marts 2012

Pinkrose

Anonym skriver:

jeg må sige jeg er enig med dig,

jeg er selv fra en stor blandet familie med dine mine og deres børn,

og jeg ville godt nok have haft det underligt som barn med at have været med far og hans nye kone med på bryllupsrejse.

man kan sige børn på 10-15 år jamen de går jo ikke tidligt i seng, 

og hvornår får i så lige lov til at være nygifte,

jeg ville bestemt kun tage de små med, eller slet ikke nogle,

evt tage en forlænget weekend til paris eller sådan, og tage en længere tur når i så evt havde 5 års bryllpsdag.

Anmeld

31. marts 2012

TeamRocket

"SLASK" Min mors mand har ALDRIG gjort forskel på sin egen og på os når der var ferier osv og det rammer mig egentlig rigtig hårdt sådan som du siger, kunne han ihvertfald aldrig finde på at snakke om os. Synes du er rigtig tarvelig at sige hans børn ikke betyder noget for dig. Tror du ikke de vil blive kede af at blive valgt fra ? Det er alle børn eller ingen børn på bryllupsrejse i min verden.

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

undskyld på forhånd, men det eneste der bed fast hos mig var at hans børn ikke betyder så meget for dig?

er det ikke forkert grundlag at bygge et ægteskab på?

må melde mig enig med din man ingen børn eller 4 børn...

Jeg tror aldrig at man ka elske andres børn som man elsker sine egne. Det er min kommende mand heldigvis enig i da han selv har haft en kæreste før mig som havde børn. Han elskede heller ik hendes børn. 

Anmeld

31. marts 2012

Rockertand

Jeg er bonusmor gennem 10 år - og jeg er til dels enig med dig, men jeg havde ikke valgt at tage på bryllupsrejse nu, men hellere ventet til om et års tid, hvor jeg så kunne få passet begge fællesbørn og tage afsted med min mand på en kortere rejse. 

De 2 store børn er så gamle, at de sagtens kan forstå, at I er nødt til at tage de 2 små med, hvis I skal rejse - og hvis de ikke allerede har lært, at de ikke altid kan deltage i alting, så er det vist på tide. Jeres fællesbørn deltager jo heller ikke i de ting, der foregår på eks'ens side, så det skal børnene have forståelse for, når de er gamle nok til det.

God rejse.

Anmeld

31. marts 2012

Kris89

Anonym skriver:

Jeg tror aldrig at man ka elske andres børn som man elsker sine egne. Det er min kommende mand heldigvis enig i da han selv har haft en kæreste før mig som havde børn. Han elskede heller ik hendes børn. 

det lyder godt nok HELT forkert i mine ører...

hvis jeg fik barn og gik fra barnet far kunne jeg IKKE involvere mig med en anden, som ikke tog det barn til sig som sit EGET...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.