Anonym skriver:
Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:
Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste.
Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn.
Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.
Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig.
Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.
Hvad tænker I om det hele?
Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.
jeg må sige jeg er enig med dig,
jeg er selv fra en stor blandet familie med dine mine og deres børn,
og jeg ville godt nok have haft det underligt som barn med at have været med far og hans nye kone med på bryllupsrejse.
man kan sige børn på 10-15 år jamen de går jo ikke tidligt i seng,
og hvornår får i så lige lov til at være nygifte,
jeg ville bestemt kun tage de små med, eller slet ikke nogle,
evt tage en forlænget weekend til paris eller sådan, og tage en længere tur når i så evt havde 5 års bryllpsdag.