Din mening om børn på bryllupsrejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Muffin_girl

Kris89 skriver:

undskyld på forhånd, men det eneste der bed fast hos mig var at hans børn ikke betyder så meget for dig?

er det ikke forkert grundlag at bygge et ægteskab på?

må melde mig enig med din man ingen børn eller 4 børn...

Enig !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Muffin_girl

TeamRocket skriver:

"SLASK" Min mors mand har ALDRIG gjort forskel på sin egen og på os når der var ferier osv og det rammer mig egentlig rigtig hårdt sådan som du siger, kunne han ihvertfald aldrig finde på at snakke om os. Synes du er rigtig tarvelig at sige hans børn ikke betyder noget for dig. Tror du ikke de vil blive kede af at blive valgt fra ? Det er alle børn eller ingen børn på bryllupsrejse i min verden.

Nemlig

Anmeld

1. april 2012

Muffin_girl

Rockertand skriver:

Uhh, kan så lige informere dig om, at man som bonusforælder aldrig kommer til at elske et bonusbarn som sit eget (hvis det er det, du mener), så det er vist ikke den rette holdning at have, - med mindre man vil være single for evigt. Jeg holder rigtigt meget af mit bonusbarn, men jeg kommer aldrig til at elske som var det mit eget, det er en naturlov.

Det passer altså ikke.. Min fars kone elsker os ligeså højt som sine egne.. Og mine storesøstres stedfar elsker dem også lige så højt som sine egne børn... Så jeg syntes ikke det er imod nogen naturlov.. Det viser bare at man holder af sin nye familie også. IFØLGE MIG ! 

Anmeld

1. april 2012

Muffin_girl

An&Jo skriver:

man kan bestemt godt elske bonusbørn ligeså meget som sine egne..

Jeg har haft en bonussøn, og han betød ligeså meget for mig som min egen dreng, og jeg elskede ham ligeså højt som var han min egen..

Men jeg er helt enig med din mand, der skal ikke gøres forskel på børn, og det er i min optik at gøre forskel hvis man kun vælger at tage halvdelen af børnene med..

Anmeld

1. april 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

Hvad tænker I om det hele?

Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.

man tager da afsted med alle 4 børn eller ingen.. jeg forstår vitterligt ikke hvordan man kan gøre forskel, og især ikke hvis bryllupsrejsen var i den uge hvor din kommende mand skulle have haft de to ældste. 

Anmeld

1. april 2012

Muffin_girl

Krussedulle skriver:

Ingen børn eller alle børn! ... Det må da være uudholdeligt at leve i et forhold hvor hans børn blot er en belastning (lyder det næsten som!) ... Der må være en underlig atmosfære i jeres hjem, når I alle sammen er samlet? Tænk hvis det var omvendt, og din "mand" sad og sagde "jeg elsker ikke DINE børn, kun VORES, derfor syntes jeg at dine børn skal blive hjemme!" ... Det er da ikke gangbart! Det er da ikke sikkert at du elsker dem, men I er også en familie på 6! De er der jo! Måske er det ikke dine, men det er hans! De skal vel også føle sig velkomne og respekteret af DIG!

GODT SAGT!!!!!! 

Anmeld

1. april 2012

Maja_4000

Nu har jeg ikke læst tråden .. 

Men jeg kan sagtens forstå , at hans børn ikke betyder så meget for dig som dine egne .. Og dem der påstår at de elsker deres stedbørn som deres egne , tror jeg altså lyver (undskyld , hvis jeg træder nogle over fødderne)

MEN jeg synes ikke I kan tage nogle af børnene med .. Så skulle I kun tage den helt lille med (men det er fordi jeg synes at man er for lille til at blive passet med overnatning , når man kun er ½ år) .. Og så lade de 3 "store" blive passet .. Evt. af farmor og farfar så de kunne være det samme sted ?

Jeg håber i finder en løsning .. Og TILLYKKE på forhånd

Anmeld

1. april 2012

Muffin_girl

Zeus skriver:

Nej jeg forlanger ikke, at han elsker Isabella på samme måde som Cajsa, men jeg forlanger satme, at han ikke gør forskel!!!!

Anmeld

1. april 2012

M (:

Anonym skriver:

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

Hvad tænker I om det hele?

Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.

Jeg vil give din mand ret - alle eller ingen.. Undrer mig meget over, at du ikke ser hans børn som familie på samme måde som dine egne - du gifter dig altså ikke kun med faderen til DINE børn, du gifter dig med en dejlig mand og HANS børn! Om du kan lide det eller ej, er de altså en del af pakken, og hvis du ikke kan affinde dig med det, er det efter min mening ikke den rigtige mand du har valgt.. 

Anmeld

1. april 2012

wamse

Jeg synes faktisk at det er super trist, at du ikke ønsker at de som søskende får denne oplevelse sammen med jer Ja for det er nemlig hvad de er, de er søskende, og det har i valgt for dem.

Kan sagtens følge, at i også laver noget uden dem, når de er hjemme hos deres mor. Men synes sgu bare at det er helt skævt når det er en bryllupsrejse, hvor kun halvdelen af børnene kommer med

Jeg ved, at det kan skabe en kløft mellem søskende, for det har det nemlig gjort mellem mine drenge og deres halvsøster ved deres far. Det ønsker jeg sgu ikke sker mellem mine børn - hele som halv søskende

Kan sagtens være, at man eller nogle ikke kan elske bonusbørn som deres egne, men man kan vælge at behandle dem på lige fod med ens biologiske børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.