Din mening om børn på bryllupsrejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

Krussedulle

Zeus skriver:

Det der springer mig i øjnene, er også hendes måde at formulere sig på.. Havde hun nu skrevet "Vi skal på bryllupsrejse, og kan ikke få pasning til vores 2 små børn. Min kommende mand har 2 børn fra et tidligere forhold, som bor halvdelen af tiden hos deres mor - skal vi også inviterere dem med så, eller mener i, at de sagtens kan blive hjemme..?", så er jeg stensikker på, at der var kommet helt andre svar

Men at de ikke må komme med, udelukkende fordi det ikke er HENDES børn, så bliver jeg ærlig talt lidt harm på ungernes vegne..

Jeg er helt enig! .... Formuleringen er helt gal!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

TNBC

Anonym skriver:

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

Hvad tænker I om det hele?

Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.

jeg synes slet ikke at børn hører til på en bryllupsrejse. Jeg troede at en bryllupsrejse var for at de nygifte kunne få MASSER alene tid og nyde starten på et ægteskab. 
Hvis I tager børnene med, vil det jo handle om dem hele tiden og hvornår skal i så have tid til at være nygifte?
Hvis du ikke kan rejse fra dem, så vent og find nogen du er sikker på at du stoler på, til at passe dem. De vil hygge sig helt fint og i vil have en bryllupsrejse, I vil huske i mange år. Alle vinder.  

Og det med at gøre forskel på børnene, er SUPER forkert. Selvfølgelig skal I ikke stå på stand-by når de store er hos deres mor, det er der vel heller ikke der har bedt jer om, men I skal bare tænke på hvordan I gør tingene, så de store ikke føler at de bliver tilside sat og at deres far kun har tid til de små. Lev da et nomalt liv med fire børn hver anden uge. Vær en familie og lad vær med at tænk VORES, HANS... Tænk familie og bare lev i nuet. 
Hvis du ikke kan elske de store som du kan elske dine egne, er det dit problem, for jeg har ikke noget problem i at elske et barn, som er kommet ind i familie. Jeg ser det som det mest narturlige, for sådan er jeg. Jeg vil aldrig gøre forskel på børn, for jeg har set hvad det kan gøre mod et menneske, hvis et andet barn, bliver favoriseret, og det er synd. Måske sker det ikke for alle, men det kan ske og det kan ende i had. 

Gem bryllupsrejsen, hvis du ikke kan rejse til Juni, og så tag den en anden gang.

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Men selvom det er svært at opdrage et barn der ikke er ens eget, skal de jo stadig føle sig velkomne! Man kan altså ikke have den instilling, at det er ikke mine børn, så de skal ikke med på min ferie! .. Igen, tænk hvis det var dine børn!

Jeg har på intet tidspunkt sagt at de ik føler sig velkommen her og har bestemt ik sagt at de ik er velkommen. Tværtimod. Jeg siger blit at jeg ik elsker dem! Det forstår min kommende mand 100%

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Havde det været min kæreste, der havde skrevet lige præcis dé ord om min ældste datter, på et netforum, så havde jeg pakket tasken for ham, og smidt ham på porten i morgen.........

Du kan jo ikke forlange at Han elsker dine børn som var det hana egne. Det er heldigvis meget naturlifgt ig normalt at maN Ik kan/gør deT. Min kæreste siger : jeg gifter mig jo med dig pga dig og ik pga mine børn.

Anmeld

31. marts 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Jeg har på intet tidspunkt sagt at de ik føler sig velkommen her og har bestemt ik sagt at de ik er velkommen. Tværtimod. Jeg siger blit at jeg ik elsker dem! Det forstår min kommende mand 100%

Men derfor er de stadig med i den familie DU gifter dig ind i! Derfor kan man da ikke bare udelukke dem, når man lige syntes!

Anmeld

31. marts 2012

MomseJulia

Jeg syntes et er stor forskel på en fødselsdag/tivolitur og en rejse!

Kan sku godt forstå hvis de store syntes du er/bliver den onde stedmor hvis du tænker sådan om dem! Selvfølgelig er det okay ikke at elske sine bonusbørn, men du holder vel af dem som du holder af dine venner/veninder osv!

Anmeld

31. marts 2012

MomseJulia

Jeg syntes et er stor forskel på en fødselsdag/tivolitur og en rejse!

Kan sku godt forstå hvis de store syntes du er/bliver den onde stedmor hvis du tænker sådan om dem! Selvfølgelig er det okay ikke at elske sine bonusbørn, men du holder vel af dem som du holder af dine venner/veninder osv!

Anmeld

1. april 2012

Zeus

Anonym skriver:

Du kan jo ikke forlange at Han elsker dine børn som var det hana egne. Det er heldigvis meget naturlifgt ig normalt at maN Ik kan/gør deT. Min kæreste siger : jeg gifter mig jo med dig pga dig og ik pga mine børn.

Nej jeg forlanger ikke, at han elsker Isabella på samme måde som Cajsa, men jeg forlanger satme, at han ikke gør forskel!!!!

Anmeld

1. april 2012

raca

for mig markere du klar og tydligt at de ikke er en del af JERES fælles familie hvis du siger at kun dine børn er velkomme på bryllupsrejsen..

når bryllupsrejsen foregår med børn er det da en manifestation af at man er lovformelig familie nu.... når i så udlader halvdelen af børne, tja så signalere det for mig ret klart at du ikke anser dem som din familie.

og nej det har intet med om i skal kun tage på tur når de er der.. for der er viterlig forskel på en alm ferie i sommerferien nogle af de uger de ikke er der.. altaå jeg håber da i har planer om både og havde ferier med dem og uden dem og ikke kun uden.. men gåre hvad der er naturligt.. men ja jeg mener faktisk at hvis i har tradition for kun en ferie om året bør den ligge hvor de kan, min hver 2 år.

så alle eller ingen børn.. og bryllupsrejer er jo ikke nødvendigt...

Anmeld

1. april 2012

Ma-lu

AllE 4 eller ingen .'!! 

Andet er bare ik i orden, !!!! Så må i vente til mindste er stor nok til at blive passet.!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.