Din mening om børn på bryllupsrejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Rockertand skriver:

Uhh, kan så lige informere dig om, at man som bonusforælder aldrig kommer til at elske et bonusbarn som sit eget (hvis det er det, du mener), så det er vist ikke den rette holdning at have, - med mindre man vil være single for evigt. Jeg holder rigtigt meget af mit bonusbarn, men jeg kommer aldrig til at elske som var det mit eget, det er en naturlov.

nej, det er ikke en naturlov, det er et spørgsmål om indstilling og velvilje.

Hold op, hvor har jeg ondt at de børn, som lever i de familier, hvor der er en mor eller far som har det sådan.

Hvis man så er adoptiv barn, så er man altså ikke lige så elsket, som hvis man er biiologisk barn ? Jo, det er de, fordi de mennesker har et stort hjerte og ser barnet og ikke hvordan det er kommet ind i familen, men ser det som det lille individ det er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

"SLASK" Min mors mand har ALDRIG gjort forskel på sin egen og på os når der var ferier osv og det rammer mig egentlig rigtig hårdt sådan som du siger, kunne han ihvertfald aldrig finde på at snakke om os. Synes du er rigtig tarvelig at sige hans børn ikke betyder noget for dig. Tror du ikke de vil blive kede af at blive valgt fra ? Det er alle børn eller ingen børn på bryllupsrejse i min verden.

Jeg elsker dem ik nej. Og det syns min mand er naturligt og han har selv været i et forhold hvor hun havde børn også og den elskede heller ikke. 

Selvfølgelig skal der være forskel. Vi melder da fx ikke fra til en fødselsdag eller konfirmation osv hvis det er en uge hvor de to store ik er hos os. 

Anmeld

31. marts 2012

4xGreve

Nu forstår jeg ikke de andre reger så voldsomt på at du ikke holder lige så meget af hans børn som dine.

For det første var det jo slet ikke der dit spørgsmål lå.

For det andet så nej selvfølelig holder du ikke lige så meget af dem, man har et eller andet for sine egne børn som ikke kan beskrives med ord, men som kun en mor kan forstå... 

Og må give dig ret her jeg vil også kun tag fælles børn med. Også lave en lille kort smut ferie hvor alle 4 kan komme med..

Held og lykke med planlægningerne håber i finder en løsning

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

jeg må sige jeg er enig med dig,

jeg er selv fra en stor blandet familie med dine mine og deres børn,

og jeg ville godt nok have haft det underligt som barn med at have været med far og hans nye kone med på bryllupsrejse.

man kan sige børn på 10-15 år jamen de går jo ikke tidligt i seng, 

og hvornår får i så lige lov til at være nygifte,

jeg ville bestemt kun tage de små med, eller slet ikke nogle,

evt tage en forlænget weekend til paris eller sådan, og tage en længere tur når i så evt havde 5 års bryllpsdag.

Godt at høre der er der er enig :-)

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg er bonusmor gennem 10 år - og jeg er til dels enig med dig, men jeg havde ikke valgt at tage på bryllupsrejse nu, men hellere ventet til om et års tid, hvor jeg så kunne få passet begge fællesbørn og tage afsted med min mand på en kortere rejse. 

De 2 store børn er så gamle, at de sagtens kan forstå, at I er nødt til at tage de 2 små med, hvis I skal rejse - og hvis de ikke allerede har lært, at de ikke altid kan deltage i alting, så er det vist på tide. Jeres fællesbørn deltager jo heller ikke i de ting, der foregår på eks'ens side, så det skal børnene have forståelse for, når de er gamle nok til det.

God rejse.

Godt at høre :-) planeN var også en smuttur til paris alene men ingen ka passe børnene :-(

Anmeld

31. marts 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Må mine/vores børn så heller ikke komme i tivoli, lalandia Osv uden de store børn?? Vores liv ka jo ik stå stille hver anden uge fordi vi ik må føre noget kun med de to små. De to store tager jo også på ferier, på ture osv med deres mor. 

I tager dem vel med - vist det er i den uge I har dem.. Og vist det er planlagt i en uge, hvor de er hos Deres mor, kan I jo med god samvittighed tage afsted.. Det er da logik..

Anmeld

31. marts 2012

wamse

Jeg er helt enig med din kommende mand - ingen eller alle 4 børn.

Det er jo alle 4 hans børn, og jeg tvivler på, at du selv ville undlade at tage halvdlen af dine egne børn med på ferie eller

Jeg ville ihvertfald ikke vælge at gøre det på den måde.

Anmeld

31. marts 2012

Mamalou

Jeg er bonusmor og jeg kun aldrig drømme om at gøre forskel. Tænk på børnene. De vil føle sig rigtig afviste, som den gamle sofa fra tidliger forhold, der ikke lige passer ind. Så jeg holder med din mand fire børn eller ingen børn...

Anmeld

31. marts 2012

Nadia&Daniel

wamse skriver:

Jeg er helt enig med din kommende mand - ingen eller alle 4 børn.

Det er jo alle 4 hans børn, og jeg tvivler på, at du selv ville undlade at tage halvdlen af dine egne børn med på ferie eller

Jeg ville ihvertfald ikke vælge at gøre det på den måde.

Rigtigt god pointe

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

det lyder godt nok HELT forkert i mine ører...

hvis jeg fik barn og gik fra barnet far kunne jeg IKKE involvere mig med en anden, som ikke tog det barn til sig som sit EGET...

Hvordan skal han kunne tage et barn til sig som sit eget, som ik er hans eget??

En anden ting er adoption. Det ka ik sammenlignes i min verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.