Din mening om børn på bryllupsrejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Uhh, kan så lige informere dig om, at man som bonusforælder aldrig kommer til at elske et bonusbarn som sit eget (hvis det er det, du mener), så det er vist ikke den rette holdning at have, - med mindre man vil være single for evigt. Jeg holder rigtigt meget af mit bonusbarn, men jeg kommer aldrig til at elske som var det mit eget, det er en naturlov.

ENIG!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Hvordan skal han kunne tage et barn til sig som sit eget, som ik er hans eget??

En anden ting er adoption. Det ka ik sammenlignes i min verden

Af kærlighed og alm. menneskelighed.. Vist jeg kom ind i et forhold med børn, ville jeg gøre alt for at blive en del af Deres hverdag og liv.. Både på godt og ondt..

Men der er mennesker så forskellige.. Er bare ked af at høre at folk kan være sådan overfor andre mennesker, især når det er børnene til den mand man elsker..

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

stakkels børn, syntes ærlig talt ikke du lyder særlig voksen og moden, du har valgt at gifte dig med en mand, som har børn og så følger hele pakken med.

Havde du skrevet at det var fordi de var teenagere og var "vanskelige" at være sammen med kunne jeg måske have forstået det, men at du kan skrive at du ikke holder så meget af dem som dine egne børn, og derfor kan de ikke være en del af din bryllupsrejse. Helt ærligt,hvad bilder du dig ind ? De kan jo ikke gøre for at deres forældre er skilt, de vil aldrig komme til at føle sig velkommen hos jer, eller en del af jeres familie.

Var jeg din mand, havde jeg aldrig gift mig med dig, mine børn ville betyde mere for mig.

Syns det er tankevækkende at du skriver jeg ik lyder moden osV.  Hvor modent er det at dømme et andet menneske (mig) og sige at hvis du var ham ville du aldrig gifte dig med mig!

Anmeld

31. marts 2012

Rockertand

2skønnebørn skriver:

nej, det er ikke en naturlov, det er et spørgsmål om indstilling og velvilje.

Hold op, hvor har jeg ondt at de børn, som lever i de familier, hvor der er en mor eller far som har det sådan.

Hvis man så er adoptiv barn, så er man altså ikke lige så elsket, som hvis man er biiologisk barn ? Jo, det er de, fordi de mennesker har et stort hjerte og ser barnet og ikke hvordan det er kommet ind i familen, men ser det som det lille individ det er.

Naturlov: Hvis du skulle vælge overlevelse for dit eget barn eller et bonusbarn, så ville du til enhver tid vælge dit eget - derimod tror jeg, at de fleste forældre ville føle en umulig opgave, hvis de blev bedt om at vælge blandt 2 af deres egne børn.

Du behøver slet ikke at have ondt af bonusbørn, der lever med dén slages bonusforældre, der er rigtig mange derude, som har et helt fantastisk forhold til bonusforældrene - og mit bonusbarn er flere gange kommet til mig med nogle problemstillinger, som blev foretrukket diskuteret med mig fremfor forældrene - og jeg er ydmyg og taknemmelig for opgaven og rigtig, rigtig glad for, at vi har så fantastisk et forhold, men det betyder ikke, at jeg elsker som var det mit eget barn, men holder af, beskytter, hjælper, støtter, knuser og kysser og trøster - ja, det kan du tro!

Et adoptivbarn kan ikke sidestilles med et bonusbarn. Et bonusbarn er bragt ind i familien, ønsket af én forælder, hvor der sideløbende er en eks, der skal tages med i det daglige regnestykke, hvor barnet ikke har sin daglige gang i familien. Et adoptivbarn skal sidestilles med et biologisk barn, der er aktivt tilvalgt af begge forældre, hvor der ikke er andre faktorer eller parter, der skal tages hensyn til. Det er en helt forkert betragtning i mine øjne at sammenligne de 2 scenarier.

Anmeld

31. marts 2012

Krussedulle

Ingen børn eller alle børn! ... Det må da være uudholdeligt at leve i et forhold hvor hans børn blot er en belastning (lyder det næsten som!) ... Der må være en underlig atmosfære i jeres hjem, når I alle sammen er samlet? Tænk hvis det var omvendt, og din "mand" sad og sagde "jeg elsker ikke DINE børn, kun VORES, derfor syntes jeg at dine børn skal blive hjemme!" ... Det er da ikke gangbart! Det er da ikke sikkert at du elsker dem, men I er også en familie på 6! De er der jo! Måske er det ikke dine, men det er hans! De skal vel også føle sig velkomne og respekteret af DIG!

Anmeld

31. marts 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Ingen børn eller alle børn! ... Det må da være uudholdeligt at leve i et forhold hvor hans børn blot er en belastning (lyder det næsten som!) ... Der må være en underlig atmosfære i jeres hjem, når I alle sammen er samlet? Tænk hvis det var omvendt, og din "mand" sad og sagde "jeg elsker ikke DINE børn, kun VORES, derfor syntes jeg at dine børn skal blive hjemme!" ... Det er da ikke gangbart! Det er da ikke sikkert at du elsker dem, men I er også en familie på 6! De er der jo! Måske er det ikke dine, men det er hans! De skal vel også føle sig velkomne og respekteret af DIG!

De er skam ikke en belastning men de er ikke en del af mig ligesom mine egne børn er. Der er hverken underlig stemning herhjemme eller noget. En ting er at det kan være svært at opdrage på en 15 årig og 9 årig når man selv "kun" er 30 år og de ikke er ens egne men det betyder ikke at de er en belastning. 

Hver anden uge er vi 4 i familien og hver anden uge er vi 6. Men de skal jo lære at deres småsøskende også oplever ting uden dem. Ligesom de oplever ting uden de små. Det ska de da ha lov til og det skal de små også have lov til. 

Mine børn skal hvert fald ik (når de er store nok til at forstå det) sidde en hel sommerferie og ik opleve noget fordi vi ik må noget uden de store er med. Og så kommer de store og fortæller at de har været i egypten, lalandia, sommerhus, biografen, svømmehallen osv. 

Anmeld

31. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Vi er en sammenbragt familie med hans børn og vores fælles børn. Vi skal giftes i juni og planlægger nu bryllupsrejse. Her kommer problemet:

Vores fælles børn er små (1/2 år og knap 3 årår) og hans børn er store (10&15 år). Vi kan ikke få passet de små børn og jeg har heller ik lyst til at være væk fra dem og slet ik den mindste. 

Hvis vi skal på bryllupsrejse skal vi så afsted med børn. Problemet er så at vi er SÅ ueninge om vi skal afsted med 2 eller 4 børn. 

Han vil afsted med alle 4 børn og syntes det er underligt at tage afsted uden dem.  

Jeg vil afsted kun med VORES børn. Når vi ska afsted MED børn så syns jeg at det skal være med vores fælles børn og ik nogle børn der ik er mine. Det vil jeg ik ha det optimalt rart med. Jeg forstår udemærket at alle 4 børn betyder lige meget for ham men det gør de jo ik for mig. Slet slet ikkE. Men han forstår ik mig. 

Han syns godt at vi ka tage på en "alm" ferie UDEN de 2 store børn men ik når det er bryllupsrejse. Jeg tænker hvad er forskellen? Vi har jo ik romantisk alenetid uanset hvad. Bortset fra at vi ka sidde på altanen alene og hygge når de 2 små sover, HVIS vi tog afsted kun med vores fælles børn.

Hvad tænker I om det hele?

Håber på en masse svar og meget gerne også fra andre bonusmødre.

Havde det været min kæreste, der havde skrevet lige præcis dé ord om min ældste datter, på et netforum, så havde jeg pakket tasken for ham, og smidt ham på porten i morgen.........

Anmeld

31. marts 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

De er skam ikke en belastning men de er ikke en del af mig ligesom mine egne børn er. Der er hverken underlig stemning herhjemme eller noget. En ting er at det kan være svært at opdrage på en 15 årig og 9 årig når man selv "kun" er 30 år og de ikke er ens egne men det betyder ikke at de er en belastning. 

Hver anden uge er vi 4 i familien og hver anden uge er vi 6. Men de skal jo lære at deres småsøskende også oplever ting uden dem. Ligesom de oplever ting uden de små. Det ska de da ha lov til og det skal de små også have lov til. 

Mine børn skal hvert fald ik (når de er store nok til at forstå det) sidde en hel sommerferie og ik opleve noget fordi vi ik må noget uden de store er med. Og så kommer de store og fortæller at de har været i egypten, lalandia, sommerhus, biografen, svømmehallen osv. 

Men selvom det er svært at opdrage et barn der ikke er ens eget, skal de jo stadig føle sig velkomne! Man kan altså ikke have den instilling, at det er ikke mine børn, så de skal ikke med på min ferie! .. Igen, tænk hvis det var dine børn!

Anmeld

31. marts 2012

Krussedulle

Zeus skriver:

Havde det været min kæreste, der havde skrevet lige præcis dé ord om min ældste datter, på et netforum, så havde jeg pakket tasken for ham, og smidt ham på porten i morgen.........

Jeg er enig! Også derfor jeg skrev at det lyder som om hans børn er en belastning!

Anmeld

31. marts 2012

Zeus

Krussedulle skriver:

Jeg er enig! Også derfor jeg skrev at det lyder som om hans børn er en belastning!

Det der springer mig i øjnene, er også hendes måde at formulere sig på.. Havde hun nu skrevet "Vi skal på bryllupsrejse, og kan ikke få pasning til vores 2 små børn. Min kommende mand har 2 børn fra et tidligere forhold, som bor halvdelen af tiden hos deres mor - skal vi også inviterere dem med så, eller mener i, at de sagtens kan blive hjemme..?", så er jeg stensikker på, at der var kommet helt andre svar

Men at de ikke må komme med, udelukkende fordi det ikke er HENDES børn, så bliver jeg ærlig talt lidt harm på ungernes vegne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.