Jeg har ikke læst alle indlæg, men vil da lige kommentere det med, at man ikke har råd til at være studerende. Jeg synes at det er et luksusproblem!
Hvis man ikke kan ofre nogle ting for at fuldføre drømmen om at få en uddannelse, som man får betalt OG får SU under, så er det måske ikke det værd?
Vi er begge to studerende her hjemme, og han har et studiejob ved siden af (15 timer om ugen) .. Vi bor i en lille kollegielejlighed og lever GODT! Vi mangler overhoved ingenting. Vi rejser min. 1 gang om året, spiser ude og forkæler hinanden i ny og næ. Vi har det så godt!
Hvis vi ikke havde haft lyst til at leve som vi gør, ville vi ikke have fået barn under uddannelsen (eller før) Det handler jo i bund og grund om prioriteringer, og jeg synes ikke de danske studerende kan brokke sig om for lav SU! Uddannelserne er jo heller ikke gratis, landet betaler jo flere hundredetusindevis af kroner for de uddannelser!
Så om man virkelig vil have en uddannelse, så kan man finde en vej til at tilpasse sin livsstil til det!

Det er det hele værd...
Anmeld