Syntes det er vildt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tullen85 skriver:

Åhh hvor er jeg godt nok ved at være træt af indlæg om hvor mange penge enlige forældre har. Jeg har så vi kan klare os, ikke mere, jeg kan på ingen måder gå ud og købe hvad jeg vil. Forskellen på enlige på su og ikke enlige er at du kan have en studiejob ved siden af, det kan jeg ikke. Boligstøtte og institution friplads er udregnet på husstandsindkomst ikke på civil status, hvis i begge studerede ville i også kunne få lidt der.

Jeg kan godt forstå det kan være frustrende hvis man ikke´synes man har råd til at studere men så må man jo skærer lidt i budgettet eller tage et studiejob.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Musen5

wamse skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at se dit regnestykke, for det er sgu ikke sådan min virkelighed ser ud som enlig mor med 2 børn, og jeg får revalidering, som er højere end kh

Helt enig der...

Jeg er enlig mor tiil 4 og kan nada få tingene til at hænge sammen

/M

Anmeld

25. marts 2012

wamse

Zeus skriver:

Og så synes jeg forøvrigt det er sygt i mine øjne, hvis man går hver til sit for at malke kommunen for penge, for at have råd til biografture og have "penge til hvad man har lyst til"... Det er ren og skær udnyttelse af systemet

Anmeld

25. marts 2012

bybaby

babyboy2012 skriver:

Jeg er skam taknemmelig for det jeg kan få. Men problematikken ligger i at man som samboende kan få 5600 kr og som alene kan man få næsten 4 gange så meget !  

og nej ! Man har IKKE sat sig for hårdt hvis man ikke kan leve på su. for det kan kun lade sig gøre at leve for 5600 kr om måneden hvis man er alene og bor i en studielejlighed. 

Hvis man har et barn kan det ikke lade sig gøre, uden min. su lån ! Eller at manden tjener så det kan rende rundt ! 

hvor kan du få 4 gange så meget su som enlig...

jeg er enlig mor og får 2x 5662

Anmeld

25. marts 2012

skønneunger

Tullen85 skriver:

Åhh hvor er jeg godt nok ved at være træt af indlæg om hvor mange penge enlige forældre har. Jeg har så vi kan klare os, ikke mere, jeg kan på ingen måder gå ud og købe hvad jeg vil. Forskellen på enlige på su og ikke enlige er at du kan have en studiejob ved siden af, det kan jeg ikke. Boligstøtte og institution friplads er udregnet på husstandsindkomst ikke på civil status, hvis i begge studerede ville i også kunne få lidt der.

Jeg kan godt forstå det kan være frustrende hvis man ikke´synes man har råd til at studere men så må man jo skærer lidt i budgettet eller tage et studiejob.

Anmeld

25. marts 2012

Zeus

Tullen85 skriver:

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

KH hver måned: 12682 (før skat) nej efter skat skam på kontanthjælp jeg har et mega højt fradrag derfor..

Boligsstøtte hver måned: 3300 ja jeg får 3305 i boligstøtte

Børnebidrag for ét barn hver måned: 1228 for den ældste.

Børnebidrag for nr 2 barn hver måned: 3612 (hvorfor er det   2000 kr mere?) = det er for den mindste og ikke samme far + han arbejde og tjener godt gør far nummer 1 ikke.

Tillæg for børnene hver måned: 2200 (   hvilket tillæg?).Får sygtillæg pga jeg er syg så får jeg 1100 pr barn hver mdr.

Børnefamilieydelse hver 3. måned: 12000 inkl. tillæg (   hvilke tillæg?) som enligforsøger for man forhøje børnefamilieydelse. derfor giver det ca 1200 om mdr.

Samlever hver måned: 23.200 han få så godt nok lidt mere svinger and på hvor mange dag der er i en mdr overarbejde ,nat osv.

Hver 3. måned: 9600 (   hvorfor?   ) det skrev jeg ikke nået om?.

MEN IGEN VI ER SAMMEN BOR SAMMEN OG FORBLEVER SAMMEN PENGE ER SKAM IKKE ALT HER I LIVE.

Anmeld

25. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

KH hver måned: 12682 (før skat) nej efter skat skam på kontanthjælp jeg har et mega højt fradrag derfor..

Børnebidrag for nr 2 barn hver måned: 3612 (hvorfor er det   2000 kr mere?) = det er for den mindste og ikke samme far + han arbejde og tjener godt gør far nummer 1 ikke.

Tillæg for børnene hver måned: 2200 (   hvilket tillæg?).Får sygtillæg pga jeg er syg så får jeg 1100 pr barn hver mdr.

Børnefamilieydelse hver 3. måned: 12000 inkl. tillæg (   hvilke tillæg?) som enligforsøger for man forhøje børnefamilieydelse. derfor giver det ca 1200 om mdr.

Samlever hver måned: 23.200 han få så godt nok lidt mere svinger and på hvor mange dag der er i en mdr overarbejde ,nat osv.

MEN IGEN VI ER SAMMEN BOR SAMMEN OG FORBLEVER SAMMEN PENGE ER SKAM IKKE ALT HER I LIVE.

Netop

Anmeld

25. marts 2012

skønneunger

Anonym skriver:

de ekstra man får som enlig hver 3 måned har du så ikke ret til med mindre du tager røven på kommunen, det er til enlige og det er du ikke eftersom du bor sammen med din kæreste.

ja det er godt nok et højt fradag andre for udbetalt ca 9.700 kr.....

sygetillæg? har jeg aldrig hørt om, ikke fordi jeg tvivler men vil da godt høre om det hvis det er muligt, og det er på KH?

men altså med sådan en fin indkomst har du da råd til at ligge en god portion til side hver måned og så kunne du jo spare op til hvis du skal på SU

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

Nåå jo de 9600 er dem vi får for 3 børn hver 3 mdr min 2 og hans det jeg mente hvis jeg boede alene med mine børn ville jeg få ca 12000 kr hver 3 mdr.

Men igen penge er ikke alt og det jeg mente med dette indlæg var bare jeg syntes su er for lave når man bor samme og har børn sammen. Det er jo nok derfor man ikke tager en udd frem for et job eller en kh til man får et job.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.