Syntes det er vildt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

skønneunger

Anonym skriver:

Kan se hun skriver ikke de fik så meget i boligstøtte/boligsikringen men af hvis hun boede alene med to børn ville hun få det + alt muligt andet.

Jeg er ville også få ca 3300 hvis jeg var alene siger den på beregningen man kan selvprøve af regne det ud på deres hjemmeside.

Nok måske derfra hun har tallen eller fra komunen.

Jeg får også høj KH efter skat kommer jo andpå hvor meget man skylder jo mere man skylder jo mere får man i løn,kh osv.

Men alt i alt så tro jeg ikke det hun mener er af flytte fra kæresten er på tale mere i det af boede de ikke sammen ville hun få mere + SU ville være højer ind nu.Jeg kan godt se hvad hun mener med det med SU.Tro heller ikke alle i Dk får det samme om man er på KH,SU eller løn.

Ja og  det kommer jo ikke folk hved man får vad man nu får af penge.

Henriette

nej hun skriver faktisk alt hvad hun får som samlevende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

skønneunger

babyboy2012 skriver:

Jeg kan ikke få boligsikring. Det kræver nemlig at man har eget bad og køkken, og jeg bor sammen med min mand i ejerbolig. Så nej ikke alle kan få boligsikring. på su er det eneste jeg kan FÅ 5600 kr før skat. Så kan jeg få lov til at LÅNE 2800 i su lån, og yderligere 1400 kr når jeg efter barsel igen er studieaktiv ! kan ikke få en øre i tilskud. Jo til børnepasning, men vi skal sgu stadigvæk betale 20.000 om året for pasning ! og vi er skam ikke rige ! min kæreste tjener en alm. håndværkerløn ! 

jo men de beregner jo om man kan få noget ud fra ens indkomst, så selv om i ikke er rige så har i jo så åbenbart mere end man må have for at få boligsikring. så i det lange løb har i jo stadig mere end en enlig mor

Anmeld

27. marts 2012

LilleChelle

babyboy2012 skriver:

hvis i begge er på su så for i også mere su end jeg gør, når man kæreste tjener pengene selv. 

Vi får 5600 kr. hver om måneden. Så nej ..

Anmeld

27. marts 2012

LilleChelle

Aprilmor11 skriver:

Ja. Det er regnet med. Jeg ville få under 9000 udbetalt på dobbelt SU og nu får jeg lidt over 10000 udbetalt.  Og jeg får kun næsten 200 ekstra i boligsikring. Jeg får forsørger tillæg og friplads. Alt er regnet på.

Hårdt og kontant - så lever du for dyrt hvis ikke du kan få det til at række.

Anmeld

27. marts 2012

Bassemor<3

LilleChelle skriver:

Vi får 5600 kr. hver om måneden. Så nej ..

du kan få forsørgertillæg på 2262 kr om måneden. Kan i begge ! 

Anmeld

27. marts 2012

Maria-s

Anonym skriver:

Nemlig det jeg mener og jeg har ikke råd til sulån og har ikke råd til af tag min udd vider jeg har SSH tog jeg før jeg fik børne men ja uden børne ville jeg jo godt kunne.

Men pyt har fået job nu var til samtale i går og skal starte 1/4 og får så nået mere ind nu + vi ville ikke droppe vores forhold og flytte fra hianden pga.

Det ejg mener er bare jeg syntes su skulle være ligesom/sammen regler som kontanthjælpen hvis ikke bedre og højre for især mange der bor sammen ende ud i de ikke kan komme vider med udd pga det er der ikke råd til kender desværre flere.

Susi

Hvad mener du med du ikke har råd til SU lån? Lånet skal du først begynde at betale tilbage på et år efter endt uddannelse. Du regner vel med at få arbejde efterfølgende Jeg var også nødt til at tage SU lån endda under flere uddannelser og endte med su gæld på ca. 100.000 kr. Men det var hvad det kostede at tage drømmeuddannelser så jeg kunne komme til at lave noget jeg havde lyst til at stå op om morgnen.

Men noget helt andet, og jeg spørger bare; MEN du siger du synes det er urimeligt sådan som systemet hænger sammen. Men hvor skulle de penge du mener du har ret til komme fra? Fra dem på kontanthjælp, sygehusene eller børnehaverne? Eller mener du at dem der arbejder skal betale endnu mere i skat, således det endnu mindre kan betale sig at få et arbejde og yde en indsats i samfundet?

Jeg har ikke læst alle indlæg. Jeg undre mig bare over din holdning Min personlige holdning er at de syge skal have men os der kan arbejde, skal. Og det er fantastisk at man kan tage en uddannelse og samtidig få økonomisk støtte  JEg siger ikke det altid er let at få det til at hænge sammen, men der er også den mulighed for at søge forskellige fonde.

God aften

Anmeld

27. marts 2012

K&S

skønneunger skriver:

jo men de beregner jo om man kan få noget ud fra ens indkomst, så selv om i ikke er rige så har i jo så åbenbart mere end man må have for at få boligsikring. så i det lange løb har i jo stadig mere end en enlig mor

Man kan slet ikke få boligskring i en ejerbolig

Anmeld

27. marts 2012

LilleChelle

babyboy2012 skriver:

du kan få forsørgertillæg på 2262 kr om måneden. Kan i begge ! 

Ikke før vi er færdige på barsel. Så nej, vi har ikke mere at gøre med end alle andre normale studerende.

Vi har bare valgt at prioritere vores penge, så der er penge til at leve for.

Anmeld

27. marts 2012

skønneunger

K&S skriver:

Man kan slet ikke få boligskring i en ejerbolig

det da også rigtigt, havde jeg ikke lige tænkt på så skulle man måske ikke købe hus/lejlighed, men man kan altid være bagklog men så vidt jeg ved er det nu også billigere at betale til en ejer end det er at leje.

Anmeld

29. marts 2012

Aprilmor11

LilleChelle skriver:

Hårdt og kontant - så lever du for dyrt hvis ikke du kan få det til at række.

Det er ikke hårdt sagt. Du ved intet om, om jeg lever for dyrt eller ej. Du ved ikke hvilket udgifter jeg har. Eller noget som helst andet. NEJ, jeg lever ikke for dyrt. Jeg ville have så jeg kan gå ud og købe medicin når vi løber tør for det, jeg ville have så jeg kan købe bleer, tøj, betale hvis der kommer andet som man ikke lige vidste osv. Man lever ikke for dyrt fordi at man ikke kan klatte pengene væk. Prøv at få dig et barn og stå selv med alt inden du begynder at påtale dig noget du ikke har prøvet. TAK !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.