LilleChelle skriver:
Man skal måske tænke over at vi FÅR penge for at tage en uddannelse, plus at vi faktisk også FÅR hele vores uddannelse betalt.
Jeg mener bestemt ikke vi skal brokke os over de penge vi får. Har man ikke råd til at være på SU, så har man sat sig for dyrt.
Så skulle man gå hen og finde sig noget billiger at bo i?
Skulle jeg det, ville jeg miste flere penge. Så Ville jeg skulle låne penge i banken til indskud, da kommunen ikke kan hjælpe mig, da jeg bor fint nok hvor jeg bor, jeg ville helt sikkert miste penge på indskud i den lejlighed jeg bor i, jeg ville gå et værelse ned, og det vil så sige om 1-2 år skulle jeg flytte og finde en ny lejlighed igen, så knægten kunne få et værelse?
Og hvor mange har råd til at gå fra en alm løn på fx 15 til en Su på 5-8 tusind?
Men ja vi skal være taknemmelige for at vores uddannelse bliver betalt. Trods for at de render rundt at siger SU'en er højere end kontanthjælpen. Jeg gik 1000kr ned, og det kan mærkes på pengepungen, jeg er dog ikke villig til at tage en masse lån, da jeg ikke gider at stifte en kæmpe gæld, på noget jeg egentlig godt kunne undgå.
Anmeld