Syntes det er vildt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.736 visninger
82 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2012

Anonym trådstarter

Vis jeg boede alene med to børn så ville jeg få tæt på det samme som min kæreste for om mdr i løn + de penge hver 3 mdr næsten= 12000 kr + 23000 om mdr med alt som er med boligstøtte,børnbidrag for to børn + forhøjet til den ene + tillæggen.

Hold op mand det er jo vildt.Hvis jeg går igang med f.eks min udd så får jeg kun ca 5800 kr om mdr sammenboeden lyder sygt i mine øre man skal går hver til sit hvis man skal have sin udd og få tingen til af hænge sammen.

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Vis jeg boede alene med to børn så ville jeg få tæt på det samme som min kæreste for om mdr i løn + de penge hver 3 mdr næsten= 12000 kr + 23000 om mdr med alt som er med boligstøtte,børnbidrag for to børn + forhøjet til den ene + tillæggen.

Hold op mand det er jo vildt.Hvis jeg går igang med f.eks min udd så får jeg kun ca 5800 kr om mdr sammenboeden lyder sygt i mine øre man skal går hver til sit hvis man skal have sin udd og få tingen til af hænge sammen.

Mette

Ja sådan burde det slet ikke være, det er noget svineri!

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

ja jeg syntes su skulle sættes op så om man er under udd eller på kontanthjælp og i aktiveringen fik man det samme eller su så fik man lidt mere i det man jo er under udd tro man ville få flere familie ud i udd hvis den var højer ind kontanthjælpen.Dog for man jo ok su som alenemor med to børn men sgu ikke samleven latterligt.

Anmeld

23. marts 2012

LilleChelle

Man skal måske tænke over at vi FÅR penge for at tage en uddannelse, plus at vi faktisk også FÅR hele vores uddannelse betalt. 

Jeg mener bestemt ikke vi skal brokke os over de penge vi får. Har man ikke råd til at være på SU, så har man sat sig for dyrt. 

Anmeld

23. marts 2012

skønneunger

Anonym skriver:

Mette

23000 kr? er det su?

Anmeld

23. marts 2012

wamse

Anonym skriver:

Mette

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at se dit regnestykke, for det er sgu ikke sådan min virkelighed ser ud som enlig mor med 2 børn, og jeg får revalidering, som er højere end kh

Anmeld

23. marts 2012

MortilCilas

LilleChelle skriver:

Man skal måske tænke over at vi FÅR penge for at tage en uddannelse, plus at vi faktisk også FÅR hele vores uddannelse betalt. 

Jeg mener bestemt ikke vi skal brokke os over de penge vi får. Har man ikke råd til at være på SU, så har man sat sig for dyrt. 

Så skulle man gå hen og finde sig noget billiger at bo i?

Skulle jeg det, ville jeg miste flere penge. Så Ville jeg skulle låne penge i banken til indskud, da kommunen ikke kan hjælpe mig, da jeg bor fint nok hvor jeg bor, jeg ville helt sikkert miste penge på indskud i den lejlighed jeg bor i, jeg ville gå et værelse ned, og det vil så sige om 1-2 år skulle jeg flytte og finde en ny lejlighed igen, så knægten kunne få et værelse?

Og hvor mange har råd til at gå fra en alm løn på fx 15 til en Su på 5-8 tusind?

Men ja vi skal være taknemmelige for at vores uddannelse bliver betalt. Trods for at de render rundt at siger SU'en er højere end kontanthjælpen. Jeg gik 1000kr ned, og det kan mærkes på pengepungen, jeg er dog ikke villig til at tage en masse lån, da jeg ikke gider at stifte en kæmpe gæld, på noget jeg egentlig godt kunne undgå.

Anmeld

23. marts 2012

LilleChelle

MortilCilas skriver:

Så skulle man gå hen og finde sig noget billiger at bo i?

Skulle jeg det, ville jeg miste flere penge. Så Ville jeg skulle låne penge i banken til indskud, da kommunen ikke kan hjælpe mig, da jeg bor fint nok hvor jeg bor, jeg ville helt sikkert miste penge på indskud i den lejlighed jeg bor i, jeg ville gå et værelse ned, og det vil så sige om 1-2 år skulle jeg flytte og finde en ny lejlighed igen, så knægten kunne få et værelse?

Og hvor mange har råd til at gå fra en alm løn på fx 15 til en Su på 5-8 tusind?

Men ja vi skal være taknemmelige for at vores uddannelse bliver betalt. Trods for at de render rundt at siger SU'en er højere end kontanthjælpen. Jeg gik 1000kr ned, og det kan mærkes på pengepungen, jeg er dog ikke villig til at tage en masse lån, da jeg ikke gider at stifte en kæmpe gæld, på noget jeg egentlig godt kunne undgå.

De render ikke rundt og siger SU'en er højere end kontanthjælp. Der har været tale om at den BURDE være højere, for at få folk væk fra sofaerne og studere i stedet for. 

Og ja - jeg mener at man må flytte, hvis ikke man har penge til at bo hvor man bor og man vil have en uddannelse, for at sikre sit barn og sig selv. Man må sætte sig så dyrt som man har råd til. 

Vi er SÅ priviligerede i Danmark at vi får penge for at tage en uddannelse og blive klogere. 

Anmeld

23. marts 2012

morbibi

wamse skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at se dit regnestykke, for det er sgu ikke sådan min virkelighed ser ud som enlig mor med 2 børn, og jeg får revalidering, som er højere end kh

Det vil jeg også gerne vide, for det får jeg ikke engang med de børn jeg har

Anmeld

23. marts 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Mette

Altså jeg kan ikke helt forstå dit regnestykke? De 23.000... er det din kærestes løn? Og de 12.000... er det din KH? Eller? Kan du komme lidt nærmere ind på tallene og hvad de indeholder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.