Syntes det er vildt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

MortilCilas

LilleChelle skriver:

De render ikke rundt og siger SU'en er højere end kontanthjælp. Der har været tale om at den BURDE være højere, for at få folk væk fra sofaerne og studere i stedet for. 

Og ja - jeg mener at man må flytte, hvis ikke man har penge til at bo hvor man bor og man vil have en uddannelse, for at sikre sit barn og sig selv. Man må sætte sig så dyrt som man har råd til. 

Vi er SÅ priviligerede i Danmark at vi får penge for at tage en uddannelse og blive klogere. 

Jo fra jobklubben siger de den er højere end kontanthjælpen her nede.

Jamen helt ærligt, skal jeg flytte så? Jeg kommer til at få indskudsgæld, og bankgæld, er det så ikke bedre at bo lidt dyre også ikke have gæld?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Bassemor<3

Ja det er virkelig sygt ! Jeg bor sammen med min forlovede og vores søn, og jeg for KUN almindelig su. jeg for 8130 kr udbetalt og små 3000 af dem er lån

Anmeld

24. marts 2012

Bassemor<3

LilleChelle skriver:

Man skal måske tænke over at vi FÅR penge for at tage en uddannelse, plus at vi faktisk også FÅR hele vores uddannelse betalt. 

Jeg mener bestemt ikke vi skal brokke os over de penge vi får. Har man ikke råd til at være på SU, så har man sat sig for dyrt. 

Jeg er skam taknemmelig for det jeg kan få. Men problematikken ligger i at man som samboende kan få 5600 kr og som alene kan man få næsten 4 gange så meget !  

og nej ! Man har IKKE sat sig for hårdt hvis man ikke kan leve på su. for det kan kun lade sig gøre at leve for 5600 kr om måneden hvis man er alene og bor i en studielejlighed. 

Hvis man har et barn kan det ikke lade sig gøre, uden min. su lån ! Eller at manden tjener så det kan rende rundt ! 

Anmeld

24. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg får 12682 i løn +3305 i boligstøtte og 1228 for det ene barn + 3612 for det andet med forhøjet også får jeg tilæggene for begge børne ca 2200 og næsten 10000 i børnafamilieydelse og tilæggen for 2 børn så ca 12000 pr 3 mdr.

Når vi bor sammen får jeg kun 12682+1228 også får han ca 11600 hver 14 dag.Ja og hver 3 mdr 9600 ca.

Skulle jeg tag udd ville jeg kun få 5800 ca.Det er det jeg mener er dårligt.

Anmeld

24. marts 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

Ja det er virkelig sygt ! Jeg bor sammen med min forlovede og vores søn, og jeg for KUN almindelig su. jeg for 8130 kr udbetalt og små 3000 af dem er lån

Nemlig det jeg mener og jeg har ikke råd til sulån og har ikke råd til af tag min udd vider jeg har SSH tog jeg før jeg fik børne men ja uden børne ville jeg jo godt kunne.

Men pyt har fået job nu var til samtale i går og skal starte 1/4 og får så nået mere ind nu + vi ville ikke droppe vores forhold og flytte fra hianden pga.

Det ejg mener er bare jeg syntes su skulle være ligesom/sammen regler som kontanthjælpen hvis ikke bedre og højre for især mange der bor sammen ende ud i de ikke kan komme vider med udd pga det er der ikke råd til kender desværre flere.

Susi

Anmeld

24. marts 2012

skønneunger

babyboy2012 skriver:

Jeg er skam taknemmelig for det jeg kan få. Men problematikken ligger i at man som samboende kan få 5600 kr og som alene kan man få næsten 4 gange så meget !  

og nej ! Man har IKKE sat sig for hårdt hvis man ikke kan leve på su. for det kan kun lade sig gøre at leve for 5600 kr om måneden hvis man er alene og bor i en studielejlighed. 

Hvis man har et barn kan det ikke lade sig gøre, uden min. su lån ! Eller at manden tjener så det kan rende rundt ! 

som samboende deler man også regningerne og der er 2 indkomster, som enlig skal du selvt betale det hele på en indkomst.

Anmeld

24. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg får 12682 i løn +3305 i boligstøtte og 1228 for det ene barn + 3612 for det andet med forhøjet også får jeg tilæggene for begge børne ca 2200 og næsten 10000 i børnafamilieydelse og tilæggen for 2 børn så ca 12000 pr 3 mdr.

Når vi bor sammen får jeg kun 12682+1228 også får han ca 11600 hver 14 dag.Ja og hver 3 mdr 9600 ca.

Skulle jeg tag udd ville jeg kun få 5800 ca.Det er det jeg mener er dårligt.

hvad er det for nogen tillæg?eneste tillæg jeg får som enlig er hver 3 måned og ikke noget hver måned?

jeg er enlig på KH med 2 børn jeg får 9200 i KH 2800 i boligsikring

1200 for det ene barn og intet for det andet.

du får mere i boligsikring end mig på trods af højere indtægt og det er de færeste der får så meget i bp. så vil sige når du får så meget kan du spare op!! og tage den uddanelse.

Anmeld

24. marts 2012

Anonym

skønneunger skriver:

som samboende deler man også regningerne og der er 2 indkomster, som enlig skal du selvt betale det hele på en indkomst.

Men man har så tilgengæld også en ekstra mund at fodre når man er 3. Om det er hårdt afhænger af hvor meget partneren tjener, men for nogen familier ville det være en kæmpe økonomisk fordel at flytte hvert for sig. 

Så i nogen tilfælde er det den enliges økonomi der er bedst, og i andre tilfælde er det familierne med en mor og far.

Ved da hvertfald at mange af mine veninder ikke vil flytte sammen med kæresten før uddannelsen er i hus. Også selvom at det ville betyde at man var 50/50 om regningerne.

Anmeld

24. marts 2012

Bassemor<3

skønneunger skriver:

Ja det er jeg godt klar over, men når man som enlig har et større rådighedsbeløb selv end man har til sammen når man bor sammen, så er der sgu noget galt !

Anmeld

24. marts 2012

isabellasmor

babyboy2012 skriver:

Ja det er jeg godt klar over, men når man som enlig har et større rådighedsbeløb selv end man har til sammen når man bor sammen, så er der sgu noget galt !

Lige mine ord, det hænger slet ikke sammen i min verden .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.