Syntes det er vildt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

LilleChelle

Aprilmor11 skriver:

Det er ikke hårdt sagt. Du ved intet om, om jeg lever for dyrt eller ej. Du ved ikke hvilket udgifter jeg har. Eller noget som helst andet. NEJ, jeg lever ikke for dyrt. Jeg ville have så jeg kan gå ud og købe medicin når vi løber tør for det, jeg ville have så jeg kan købe bleer, tøj, betale hvis der kommer andet som man ikke lige vidste osv. Man lever ikke for dyrt fordi at man ikke kan klatte pengene væk. Prøv at få dig et barn og stå selv med alt inden du begynder at påtale dig noget du ikke har prøvet. TAK !!!

Jeg venter mig barn, så ja jeg ved godt hvor dyrt det er.

- Man skal bare lade vær med at brokke sig over den økonomiske hjælp vi får i Danmark. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Aprilmor11

LilleChelle skriver:

Jeg venter mig barn, så ja jeg ved godt hvor dyrt det er.

- Man skal bare lade vær med at brokke sig over den økonomiske hjælp vi får i Danmark. 

Ja du VENTER dig. Men du har ikke endnu. Og jeg brokker mig ikke. Som skrevet tidligere så har vi det godt. Men ville ikke kunne leve for en SU.

Anmeld

30. marts 2012

Mettefpigen

Nu skal man jo være glad for at man får noget for at tage en uddannelse.. Hvis man slet ikk fik noget hvad ville folk så have gjort???....

Anmeld

30. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Nu skal man jo være glad for at man får noget for at tage en uddannelse.. Hvis man slet ikk fik noget hvad ville folk så have gjort???....

Anmeld

30. marts 2012

jydeinden

Mettefpigen skriver:

så ville man formenligt slet ikke tage nogen, og formenligt ville det IKKE kun blive den enkeltes problem, men også samfundet.

Anmeld

30. marts 2012

wamse

Mettefpigen skriver:

Så ville der være rigtig mange mennesker uden en uddannelse, hvilket på ingen måde ville være til gavn for vores samfund

Ud over det, hvis vi skal bruge "vi skal være glad for at vi kan få noget" som svar, så kan den jo stort set bruges til alt her i livet, og vi kan alle stoppe med at ønske mere, eller en forbedring af noget som helst, for vi skal jo bare være glad for at vi får noget

Anmeld

30. marts 2012

Jonatansmor

Mettefpigen skriver:

Det der argument kan man bare ikke rigtigt bruge, det er dannet i en forestillingsverden - som hvad nu hvis der ikke blev betalt til vejene igennem skatten, hvad så? Det er bare underodnet i en debat om folk kan få det til at hænge sammen eller ej.

Egentligt burde vi jo bare passe os selv og lade være med at lave debatten om til personlige angreb, hvem der har styr på hvilken økonomi og hvorfor.

Korrekt, vi er ufatteligt heldige at vi har en "gratis" uddannelse og får "løn" for at gå der. Men havde det ikke været sådan, havde vi haft et meget lavere skattetryk, vi havde haft ekstemt stor ulighed og det var kun for nogen ganske få, det der uddannelsessystem. Så er alternativet vist bedre. Men derfor er det ikke enbetydende med at man kan have en sund økonomi imens - slet ikke hvis man først har arbejdet, siden arbejdsløs og til slut på su, det er der bare meget få privatøkonomier der kan holde til.

Jeg skal ikke blande mig i at der er visse grupper der får mere end andre, jeg kan ikke klandre fattige for at tage hvad de har ret til. Min fokus på økonomisk urimeligheder ligger bare et andet sted. Men synes måske den su debat er løbet lidt af sporet, med tynde argumenter.

Anmeld

30. marts 2012

Anonym trådstarter

Ville gerne låse den men kan ikke desværre

Anmeld

30. marts 2012

Ciss

At man som enlig forælder kan få en del ekstra støtte er jo ikke for morens/farens blå øjnes skyld. Det er jo ene og alene for så vidt mulig at sikre, at børnene har ok forhold at leve under.

Det kan man jo selvfølgelig vælge at få ondt over, men personlig vil jeg hellere, at mine skattepenge går til at give børn en god opvækst end til diverse politiske prestige-projekter.

Anmeld

30. marts 2012

skønneunger

Ciss skriver:

At man som enlig forælder kan få en del ekstra støtte er jo ikke for morens/farens blå øjnes skyld. Det er jo ene og alene for så vidt mulig at sikre, at børnene har ok forhold at leve under.

Det kan man jo selvfølgelig vælge at få ondt over, men personlig vil jeg hellere, at mine skattepenge går til at give børn en god opvækst end til diverse politiske prestige-projekter.

helt enig. forstår virkelig ikke hvordan man kan have ondt bag i over hvad enlige for.

det er sgu ikke sjovt at stå alene med det hele og især ikke i de tilfælde hvor faderen slet ikke er i billedet, dem der brokker sig skulle næsten prøve det selv jeg har været der og vil til hver en tid foretrække mit liv som nu hvor jeg ikke er enlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.