Syntes det er vildt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Anonym

åh ja det er sgu ikke til at fatte men jo det er kæmpe forskel da jeg borde selv med mit barn haft jeg en stor opsparing,kun tage på tur og købe alt det jeg vil..vuggestue var betalt af kommunen haft fri plads, boligstøtte og børnepenge hvert 3 md og nu når jeg bor med mit forlovede har vi ingen penge og tit minus på kontoen eller næsten altid..desværre sådan er det kan godt forstår at folk snyder eller flytter hver til sit og det har ikke noget med prioritring at gøre..vi bor i en alm lejlighed og lever alm liv..vs og bh koster og eftersom vi er to ingen støtte til institution eller boligstøtte hvis man spørger kommunen så tjener vi for meget da de regner selvfølgeligt indkomst før skat og ikke tænker at man skal betale husleje osv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Zeus

Ja jeg får 12682 i løn +3305 i boligstøtte og 1228 for det ene barn + 3612 for det andet med forhøjet også får jeg tilæggene for begge børne ca 2200 og næsten 10000 i børnafamilieydelse og tilæggen for 2 børn så ca 12000 pr 3 mdr.

Når vi bor sammen får jeg kun 12682+1228 også får han ca 11600 hver 14 dag.Ja og hver 3 mdr 9600 ca.

Skulle jeg tag udd ville jeg kun få 5800 ca.Det er det jeg mener er dårligt.

Så dig:

KH hver måned: 12682 (før skat)
Boligsstøtte hver måned: 3300
Børnebidrag for ét barn hver måned: 1228
Børnebidrag for nr 2 barn hver måned: 3612 (hvorfor er det 2000 kr mere?)
Tillæg for børnene hver måned: 2200 ( hvilket tillæg?)

Børnefamilieydelse hver 3. måned: 12000 inkl. tillæg ( hvilke tillæg?)

Samlever hver måned: 23.200
Hver 3. måned: 9600 ( hvorfor? )

På su:
SU hver måned:5800 + evt. lån + tillægslån
Boligsikring:? (vil være højere, da du ikke længere får 12000 kr om måneden i løn, men 5800)
Børnebidrag: 1228
Inst.:? (vil være lavere, da du ikke længere får 12000 kr om måneden i løn, men 5800)
Børnefamilieydelse: 10000-12000

Personligt har jeg mere til rådighed til mig selv på uddannelse, end jeg havde på kh, selvom vi er flyttet i noget større og dyrere.. Instutionsprisen er halveret, og vi betaler ca.1000 kr mindre i husleje, så jeg skal betale mindre regninger for de samme penge.. Og jeg er samlevende

Anmeld

24. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Vis jeg boede alene med to børn så ville jeg få tæt på det samme som min kæreste for om mdr i løn + de penge hver 3 mdr næsten= 12000 kr + 23000 om mdr med alt som er med boligstøtte,børnbidrag for to børn + forhøjet til den ene + tillæggen.

Hold op mand det er jo vildt.Hvis jeg går igang med f.eks min udd så får jeg kun ca 5800 kr om mdr sammenboeden lyder sygt i mine øre man skal går hver til sit hvis man skal have sin udd og få tingen til af hænge sammen.

Mette

Og så synes jeg forøvrigt det er sygt i mine øjne, hvis man går hver til sit for at malke kommunen for penge, for at have råd til biografture og have "penge til hvad man har lyst til"... Det er ren og skær udnyttelse af systemet

Anmeld

24. marts 2012

skønneunger

Zeus skriver:

Og så synes jeg forøvrigt det er sygt i mine øjne, hvis man går hver til sit for at malke kommunen for penge, for at have råd til biografture og have "penge til hvad man har lyst til"... Det er ren og skær udnyttelse af systemet

kunne ikke være mere enig! og det er sgu ingen dans på roser at være alene med børn.

Anmeld

24. marts 2012

skønneunger

babyboy2012 skriver:

Ja det er jeg godt klar over, men når man som enlig har et større rådighedsbeløb selv end man har til sammen når man bor sammen, så er der sgu noget galt !

ja så vil jeg jo sige man bruger sine penge forkert har for mange unødvendige regninger eller bor for dyrt.

jeg har prøvet begge dele og vi havde betydeligt flere penge sammen.

Anmeld

24. marts 2012

lassemor07

Som der er andre der skriver kan jeg ikke lige forstå dit regnestykke for så mange får jeg da ikke selv om jeg kun er alene med et barn for vis jeg fik så meget mere for af få et til barn så havde jeg da fået det
Jeg får 9100(Efter skat) boligsik på 1800kr(Mrd) friplads, 1100kr fra Lasses Far og familie ydelse hver 3 mrd 2300+ tillæg( kan ikke huske hvor meget det er) og de 2300 får alle forældre jo samleven eller ej
Kan ikke lade vær med af blive en lille smugle harm over af der er nogle af jer der faktisk sidder og har ondt i røven over af folk der lever enelige får flere penge end folk der bor sammen ja og der er kun en konto og tage de penge fra og i får det til af lyde som om det er en dans på roser økonomisk altid af være enlig

Anmeld

24. marts 2012

Bassemor<3

skønneunger skriver:

ja så vil jeg jo sige man bruger sine penge forkert har for mange unødvendige regninger eller bor for dyrt.

jeg har prøvet begge dele og vi havde betydeligt flere penge sammen.

Med rådighedsbeløb mener jeg alle de penge man har før tingene er betalt ! Altså hele mandens løn og hele ens su. det har ikke noget at gøre med om man har sat sig for dyrt. Men at man før regningerne er betalt har mindre sammenlagt to mennesker, end man har når man er enlig ! 

Anmeld

24. marts 2012

skønneunger

Med rådighedsbeløb mener jeg alle de penge man har før tingene er betalt ! Altså hele mandens løn og hele ens su. det har ikke noget at gøre med om man har sat sig for dyrt. Men at man før regningerne er betalt har mindre sammenlagt to mennesker, end man har når man er enlig ! 

så skal man godt nok tjene mange penge som enlig hvis man skal have mere før noget er betalt.

man får ikke noget ekstra fordi man er enlig, kun ekstra tillæg hver 3 måned på BFY, boligsikring kan alle få og får man intet er det fordi man tjener for meget.

da jeg var enlig havde jeg omkring 14000 og det var med boligsikring og børnebidrag for 2 børn, og med 2 indkomster kommer man altså over det.

Anmeld

25. marts 2012

SHERO

Åhh hvor er jeg godt nok ved at være træt af indlæg om hvor mange penge enlige forældre har. Jeg har så vi kan klare os, ikke mere, jeg kan på ingen måder gå ud og købe hvad jeg vil. Forskellen på enlige på su og ikke enlige er at du kan have en studiejob ved siden af, det kan jeg ikke. Boligstøtte og institution friplads er udregnet på husstandsindkomst ikke på civil status, hvis i begge studerede ville i også kunne få lidt der.

Jeg kan godt forstå det kan være frustrende hvis man ikke´synes man har råd til at studere men så må man jo skærer lidt i budgettet eller tage et studiejob.

Anmeld

25. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vis jeg boede alene med to børn så ville jeg få tæt på det samme som min kæreste for om mdr i løn + de penge hver 3 mdr næsten= 12000 kr + 23000 om mdr med alt som er med boligstøtte,børnbidrag for to børn + forhøjet til den ene + tillæggen.

Hold op mand det er jo vildt.Hvis jeg går igang med f.eks min udd så får jeg kun ca 5800 kr om mdr sammenboeden lyder sygt i mine øre man skal går hver til sit hvis man skal have sin udd og få tingen til af hænge sammen.

Mette

Der har været mange indlæg omkring dette emne og nu bliver jeg nødt til at sige min mening.

Selvfølgelig er det anderledes hvis man bor sammen med sin kæreste. Det ville da også være uretfærdigt hvis man fik flere penge selvom kæresten måske tjente 250.000.

Jeg synes man glemmer at man godt kan leve for det...ja så lever man i i luksus og skal virkelig spare og lave sit budget meget om, men det kan lade sig gøre. Husk på at det er gratis hjælp og gratis at få en uddannelse i modsætning til andre lande.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.