Syntes det er vildt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

Anonym trådstarter

du starter selv dit indlæg med at sige hvis jeg boede alene, altså er du ikke enlig, og hvordan kan du få så meget i boligsikring når i har så stor indkomst til sammen? jeg fik ikke engang så meget som enlig forsørger......

der er altså noget der slet ikke hænger sammen, enten er det misforståelser ellers er det vist det man kalder socialt bedrageri

Kan se hun skriver ikke de fik så meget i boligstøtte/boligsikringen men af hvis hun boede alene med to børn ville hun få det + alt muligt andet.

Jeg er ville også få ca 3300 hvis jeg var alene siger den på beregningen man kan selvprøve af regne det ud på deres hjemmeside.

Nok måske derfra hun har tallen eller fra komunen.

Jeg får også høj KH efter skat kommer jo andpå hvor meget man skylder jo mere man skylder jo mere får man i løn,kh osv.

Men alt i alt så tro jeg ikke det hun mener er af flytte fra kæresten er på tale mere i det af boede de ikke sammen ville hun få mere + SU ville være højer ind nu.Jeg kan godt se hvad hun mener med det med SU.Tro heller ikke alle i Dk får det samme om man er på KH,SU eller løn.

Ja og  det kommer jo ikke folk hved man får vad man nu får af penge.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

LilleChelle

Aprilmor11 skriver:

Jeg giver 3500 i husleje og har ikke rigtig nogen udgifter. Og jeg kan da ikke finde noget som er meget billigere. Jeg mister alligevel næsten 2000.- hvis jeg går i gang med en uddannelse. Jeg har ikke råd til det selvom at jeg står alene med et barn kun. Nu har vi det godt uden at vi har så mange  penge at jeg kan klatte dem væk. Jeg skal stadig tænke over hvad de bliver brugt til. MEn vi har så vi kan købe lidt udover mad og bleer. Og det bliver kun værre hvis jeg går på SU.

Så kan ikke giver dig ret i at man har sat sig for dyrt, hvis man ikke har råd til SU.

Men ville gerne give dig ret i at vi skal være glad for at vi får noget for en være i gang med uddannelse. Men det er i underkanten det man får udbetalt.

Nu ville du som enlig mor få dobbelt SU. 

+ du ville kunne søge om friplads, forsørgertillæg, osv. 

Anmeld

26. marts 2012

LilleChelle

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan få sig selv til at sige, at det trækker mere at være på kontanthjælp end at være på SU, og derved få sig en uddannelse.

Hvordan kan man ikke ville investerer i sin egen fremtid, hvorfor vil man være samfundsnasser, og ikke mindst hvorfor kan man ikke se ud over sin egen næsetip, og se frem til den indtægtsstigning der trodsalt vil være når man er færdiguddannet i forhold til sin KH.  

Vi er begge studerende herhjemme. Vi har lige købt stor ejerlejlighed i Odense sammen. Og venter vores første barn til Oktober. Og vi sidder noget bedre i det end mange af dem vi kender, både studerende og uddannede. Ganske enkelt pga. prioriteringer. 

Vi glæder os da begge til at være færdiguddannet, for så vil der være mere luft i budgettet. Men vi mangler absolut intet idag. Vi tager på ferie min. en gang om året til udlandet, og div. weekendture i løbet af året, vi spiser oksemørbrad på en tirsdag, osv. 

Det jeg vil frem til, er at man må prioritere. Kan man ikke det, vil man det ikke nok. 

Anmeld

26. marts 2012

LilleChelle

babyboy2012 skriver:

Jeg er skam taknemmelig for det jeg kan få. Men problematikken ligger i at man som samboende kan få 5600 kr og som alene kan man få næsten 4 gange så meget !  

og nej ! Man har IKKE sat sig for hårdt hvis man ikke kan leve på su. for det kan kun lade sig gøre at leve for 5600 kr om måneden hvis man er alene og bor i en studielejlighed. 

Hvis man har et barn kan det ikke lade sig gøre, uden min. su lån ! Eller at manden tjener så det kan rende rundt ! 

hvis du er enlig forsørger, kan du også få dobbelt SU, forsørgertillæg, friplads osv. 

Og nej, det er ikke umuligt. 

Jeg og min kæreste er begge på SU, bor sammen, har to hunde sammen, venter barn til Oktober og har lige købt stor ejerlejlighed. Så jo, hvis man ikke kan få det til at køre rundt som samboende såvel som enlig, så har man prioriteret forkert. 

Anmeld

26. marts 2012

Bassemor<3

LilleChelle skriver:

hvis du er enlig forsørger, kan du også få dobbelt SU, forsørgertillæg, friplads osv. 

Og nej, det er ikke umuligt. 

Jeg og min kæreste er begge på SU, bor sammen, har to hunde sammen, venter barn til Oktober og har lige købt stor ejerlejlighed. Så jo, hvis man ikke kan få det til at køre rundt som samboende såvel som enlig, så har man prioriteret forkert. 

hvis i begge er på su så for i også mere su end jeg gør, når man kæreste tjener pengene selv. 

Anmeld

26. marts 2012

Bassemor<3

bybaby skriver:

hvor kan du få 4 gange så meget su som enlig...

jeg er enlig mor og får 2x 5662

Man kan ikke få 4 gange su, men man kan få et beløb som er meget tæt på 4 gange så meget som 1xsu med boligsikring, ekstra børnepenge osv osv

Anmeld

26. marts 2012

Bassemor<3

skønneunger skriver:

så skal man godt nok tjene mange penge som enlig hvis man skal have mere før noget er betalt.

man får ikke noget ekstra fordi man er enlig, kun ekstra tillæg hver 3 måned på BFY, boligsikring kan alle få og får man intet er det fordi man tjener for meget.

da jeg var enlig havde jeg omkring 14000 og det var med boligsikring og børnebidrag for 2 børn, og med 2 indkomster kommer man altså over det.

Jeg kan ikke få boligsikring. Det kræver nemlig at man har eget bad og køkken, og jeg bor sammen med min mand i ejerbolig. Så nej ikke alle kan få boligsikring. på su er det eneste jeg kan FÅ 5600 kr før skat. Så kan jeg få lov til at LÅNE 2800 i su lån, og yderligere 1400 kr når jeg efter barsel igen er studieaktiv ! kan ikke få en øre i tilskud. Jo til børnepasning, men vi skal sgu stadigvæk betale 20.000 om året for pasning ! og vi er skam ikke rige ! min kæreste tjener en alm. håndværkerløn ! 

Anmeld

26. marts 2012

Sakris

LilleChelle skriver:

Man skal måske tænke over at vi FÅR penge for at tage en uddannelse, plus at vi faktisk også FÅR hele vores uddannelse betalt. 

Jeg mener bestemt ikke vi skal brokke os over de penge vi får. Har man ikke råd til at være på SU, så har man sat sig for dyrt. 

Er enig. 

Vi er så forkælet i dette land. Forstår ikke at det ikke i stedet kan glæde folk at vi med en familie med lav indkomst kan få vores drømmeuddannelse. Havde det været med amerikanske (asiatiske, afrikanske osv.) forhold, havde jeg personligt nok aldrig fået en uddannelse, for kommer ikke fra en familie med penge. Så der tager de jo lån, som de afbetaler på gennem hele deres arbejdsliv.

At man vælger at få børn før uddannelse er jo også et valg man træffer. Jeg har sgu også levet for 5000 (+LÅN) i en lille lorte lejlighed. Hvorfor skal man have i hoved og røv fordi man ikke har lavet en fremtidsplan for sig selv fra start? Jeg kan godt se problematikken i din (TS) situation, men synes bare også man burde kunne klare sig for det I nu får. Om ikke andet er der studielån, som vil være det billigste lån du nogensinde kan tage. Og man behøver jo ikke EJE og have hus, bil og lign. Det kender jeg ingen studerende uden børn der har! 

Ved godt dit indlæg handlede om problematikken omkring uligheden mellem enlig og samboende. Men glæd dig mere over at du har en mand der ærligt og redeligt tjener sin penge til at I kan have det godt. 

Anmeld

26. marts 2012

Aprilmor11

LilleChelle skriver:

Nu ville du som enlig mor få dobbelt SU. 

+ du ville kunne søge om friplads, forsørgertillæg, osv. 

Ja. Det er regnet med. Jeg ville få under 9000 udbetalt på dobbelt SU og nu får jeg lidt over 10000 udbetalt.  Og jeg får kun næsten 200 ekstra i boligsikring. Jeg får forsørger tillæg og friplads. Alt er regnet på.

Anmeld

26. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Kan se hun skriver ikke de fik så meget i boligstøtte/boligsikringen men af hvis hun boede alene med to børn ville hun få det + alt muligt andet.

Jeg er ville også få ca 3300 hvis jeg var alene siger den på beregningen man kan selvprøve af regne det ud på deres hjemmeside.

Nok måske derfra hun har tallen eller fra komunen.

Jeg får også høj KH efter skat kommer jo andpå hvor meget man skylder jo mere man skylder jo mere får man i løn,kh osv.

Men alt i alt så tro jeg ikke det hun mener er af flytte fra kæresten er på tale mere i det af boede de ikke sammen ville hun få mere + SU ville være højer ind nu.Jeg kan godt se hvad hun mener med det med SU.Tro heller ikke alle i Dk får det samme om man er på KH,SU eller løn.

Ja og  det kommer jo ikke folk hved man får vad man nu får af penge.

Henriette

Jeg får ikke mere selvom at jeg har lån. Skal man søge ekstra om det hvis det er ? Har aldrig hørt om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.