Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

sarahb

Ariel skriver:

Jeg ved godt I bliver udsat for en hel del og det er da ganske sørgeligt, altså vi lever jo i et multi-etnisk samfund... så rummelighed er vel et af kode-orderne...

Men jeg vil så også sige, at den bemærkning O og Isac fik i føtex, tja altså sådan bemærkninger har jeg altså også fået om Malucca. Børn=små aber....

men hun er jo også blevet "fravalgt" i dp, da der var et par ude og se pladsen, men de ønskede den ikke, da deres barn så ville være det eneste danske barn. (der var på det tidspunkt en dreng fra Iran og så M, som de så tog som noget med andet etnisk baggrund)   men jeg er da glad for de ikke tog pladsen, det ville da være så trist hvis mit barn, skulle gå sammen med et barn der blev præget så negativt at dens forældre

Det kan godt være hun mente det anderledes men i tonelejet osv som Omer sagde der var det meget negativt. Men det kan godt være ment i en anden mening, nu var jeg der ikk.

Ej hvor vildt at fravælge pga 2 børn med kulør, der bliver jo talt dansk og man bliver opdraget og lært dansk i institutionerne osv.
Hmm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Klumpe-dumpe

Det kan godt være hun mente det anderledes men i tonelejet osv som Omer sagde der var det meget negativt. Men det kan godt være ment i en anden mening, nu var jeg der ikk.

Ej hvor vildt at fravælge pga 2 børn med kulør, der bliver jo talt dansk og man bliver opdraget og lært dansk i institutionerne osv.
Hmm...

Men Malucca er jo pære-dansk og hvid som et lagen, så det har KUN været pga. navnet

jeg har skiftet bruger-navn, men det er bare mig fra NS

Anmeld

14. marts 2012

tinasmor

sarahb skriver:

I islam må man gerne gifte sig med en kristen, så længe personen er troende. Det er i Islam ikke nogle hindring. Men i din venindes tilfælde er det nok en hindring rent kultur mæssigt desværre.

Som jeg havde forstået det, så kan en muslimsk mand godt gifte sig med en kvinde uden hun konventere så længe hun er kristen eller jødisk, men det omvende er ikke tilfælde ( en muslimsk kvinde kan ikke gifte sig med en ikke muslimsk mand) ?

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Ariel skriver:

Men Malucca er jo pære-dansk og hvid som et lagen, så det har KUN været pga. navnet

jeg har skiftet bruger-navn, men det er bare mig fra NS

Ej hvor vildt, kun pga navnet...
Åhhhh ja det er jo dig, havde helt glemt du havde skiftet.. Sorry.
Ej hvor vildt.

Anmeld

14. marts 2012

TbCp

Hej du

Du har før fortalt om rigtig mange ubehageligheder Omer har været udsat for og så den du fortæller her fra Føtex...

Har du selv oplevet lign. racisme når du har været alene afsted med dine børn eller er det kun når Omer også er der at folk ter sig?

Anmeld

14. marts 2012

chael

sarahb skriver:

Jo det er helt korrekt.

Vi spiser ikke svinekød da vores gud anser det som et beskidt og urent dyr.

Ser DU det også som et beskidt og urent dyr?

Anmeld

14. marts 2012

raca

sarahb skriver:

Jeg ved det virkelig ikke.
Det er noget helt vildt stort og kræver sindsygt meget af en, og en stor del af mig selv og min personlighed ligger i den måde jeg klæder mig og ser ud så jeg ved ikke om jeg kan ligge det til siden og tage tørklæde på.

det er entlig lidt pussigt du ser sådan på tørklædet...

jeg har venner i et tyrkisk milijø, og disse piger, har gjordt oprør mod forældrende(fædrendes mangt)

ved dels at smide tørklædet og nogle har nægtet og gifte sig.. hvis det ikke blev med en de selv valge

der ser tørklædet som et fængsel dikteret af fædrende, der besværlig gør ders dagligdag.og får dem til at skille sig ud negativt.

de har levet med det altid, men ser intet smukt og stærkt kvindeligt i det..

så nu er de enste der bære tørklæde hos dem... de danske kvinder der har konveteret og ders mødre.

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

tinasmor skriver:

Som jeg havde forstået det, så kan en muslimsk mand godt gifte sig med en kvinde uden hun konventere så længe hun er kristen eller jødisk, men det omvende er ikke tilfælde ( en muslimsk kvinde kan ikke gifte sig med en ikke muslimsk mand) ?

Hej
Som jeg har forstået det og læst det står der ikke noget sted i koranen nævnt noget om ægteskab mellem en muslimsk kvinde og en ikke muslimsk mand. Men at lovene i muslimske lande, ikke anser det for værende acceptabelt.
Så hvis man bor i et ikke muslimsk land må man vel bare gøre op med sig selv om man ønsker dette eller ej.

Anmeld

14. marts 2012

Princesspigen

der er rigtig mange sider i denne debat så ved selv ikke om du ser det jeg skriver her..

og for at komme til mine spørgsmål er jeg nok lidt nød til at fortælle 2 mindre historier..  

min søster var sammen med en muslimsk mand.. han var det sødeste over for os, for familien og hendes søn.. men med tiden kom hans sande jeg frem, han begyndte at holde hende "fange", hun måtte ikke se eller snakke med familien, ikke gå på gaden, ikke vaske tøj uden hans familie eller han selv var med.. han havde hunde som han skiftede ud hele tiden blev de ikke store og farlige nok sku de ud og så fik han en ny.. det tog min søster lang tid at komme ud af kløerne på ham og hun måtte gemme sig det første stykke tid fordi han truede hende på livet..

min faster var sammen med en muslimsk mand der os i starten var sød, rar og altid var der for os alle og hendes 3 børn.. men med tiden blev han meget voldelig hvis han ikke fik sin vilje, han endte med at gennemtæve hende foran børnene 3-5 gange før det lykkedes hende at stikke af fra ham, oven i det fik han sat hende i en masse gæld(er ik sikker på hvordan) og da hun omsider kom fra ham måtte også hun gemme sig igennem længere tid og have politi tilhold og alt muligt..

igennem disse 2 historier som jeg har haft helt tæt på livet er det så min skræk for muslimer kommer.. jeg har så tit hørt at manden er sød i starten men senere bliver voldelig, holder pigerne fanger og får man børn med dem, stikker de af med børnene til deres eget land når de når en vis alder.. har du selv hørt eller oplevet noget ligende ? og hvordan er dit forhold til din mand og har i børn og hvordan med det ?

sorry den lange romen det blev til håber du har lyst til at svare

hvis ikke er det okay

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

raca skriver:

det er entlig lidt pussigt du ser sådan på tørklædet...

jeg har venner i et tyrkisk milijø, og disse piger, har gjordt oprør mod forældrende(fædrendes mangt)

ved dels at smide tørklædet og nogle har nægtet og gifte sig.. hvis det ikke blev med en de selv valge

der ser tørklædet som et fængsel dikteret af fædrende, der besværlig gør ders dagligdag.og får dem til at skille sig ud negativt.

de har levet med det altid, men ser intet smukt og stærkt kvindeligt i det..

så nu er de enste der bære tørklæde hos dem... de danske kvinder der har konveteret og ders mødre.

Jeg er meget imod tørklæde med tvang og ser det slet ikk acceptabelt for så bliver det netop brugt til det forkerte formål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.