Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

Zeus

sarahb skriver:

Jeg synes at volsmose er en stor ghetto hvor der ikke er respekt for hverken samfund, medborgere eller politi.
Det er simpelthen for dårligt. Og tror at mange af de problemer med de unge ligger til grund for at det ikke er normalt at man kommer hjemme hos hinanden som danske venner fx, gør. Så hænger de ud uden for og når man keder sig så får man ofte de mest latterlige ideer.

Nej jeg bliver ikke utyg hverken hvis det er en flok rockere eller en gruppe udlændinge.

Hvis det ikke var for min egen familie så ville vi gerne bosætte os i udlandet, men jeg kan ikk undvære min mor men græsset er måske heller ikk grønnere på den anden side.

Jeg kender ikke nogle der er flov over at have danske venner. Men nu er min omgangskreds heller ikke nogle der skal bevise noget over for hinanden. Der acceptere man hinanden som de er. Om det er kristne irakere eller danskere.

Ja jeg oplever selv de idioter som medierne skriver om og bare fordi de er muslimer så er det ikke nogle mennesker jeg vælger at beskytte eller se anderledes på. Jeg oplever også danske mænd der er nogle idioter og stadig er undskyldningen ikke, det er bare fordi de er danskere!'
Alle er forskellige og muslimer er også forskellige! Bare fordi man hører mest om muslimer eller indvandre i tv så er der stadig en god ligelig fordeling af kriminalitet om man er dansk eller muslim. Men det er lettest at gøre de anderledes til de sorte får.
Man hører om mænd der dræber deres børn i jalousi, men bliver aldrig spurgt : tør du så godt være sammen med en dansker. Men fordi man er sammen med en muslim bliver man spurgt om man ikke er bange for at de bortfører ens barn..??? Ret vildt!

Jeg læste en artikel på et tidspunkt, ovre fra USA. Om hvordan medierne fokuserede på de sortes kriminalitet.. Det var hvide der lavede mest kriminalitet, men mediebevågningen af de sortes, var 600% større 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Anette&Sophia

sarahb skriver:

Vi får tit hotdog med kyllinge eller kalkun pølser, canonara med kalkun bacon, kødpølse i kalkun, kalkun "skinke" osv osv
Jeg kan ikke lide svinekød alligevel og har ikk spist det så længe eg næsten kan huske så nej det var ikk svært

ja okay så var det jo ikke helt så svært igen
men hatten af for dig! mange har netop fordomme og en masse tanker omkring kultur og tro, fedt at du "tør"  

Anmeld

17. marts 2012

Ansemusen

sarahb skriver:

Vi fejre jul og fødselsdage som jeg og min familie altid har gjort Vi holder jul med min familie hvert år os alle 4 og elsker den tid
Og så har vi også Eid som er afslutningen på Ramadanen.

Du spørger endelig

FEDT, at du kan holde jul med din familie hvert år - vi andre skal jo skiftes mellem vores egen familie og mandens familie

Anmeld

17. marts 2012

sarahb

Zeus skriver:

Jeg læste en artikel på et tidspunkt, ovre fra USA. Om hvordan medierne fokuserede på de sortes kriminalitet.. Det var hvide der lavede mest kriminalitet, men mediebevågningen af de sortes, var 600% større 

Lige præcis, det er jo helt forskruet. Og vil vædde med det samme gælder vores medie dækning.

Anmeld

8. oktober 2013

ulha

sarahb skriver:

Hej Alle.

Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.

Spørg løs

Sarahb

Jeg er journalist på Berlingske og skriver netop nu om "blandede parforhold" mellem danskere og mennesker med muslimsk baggrund.

Jeg er netop nu ved at lægge mig fast på, hvem jeg skal bruge som eksempel i artiklen, da jeg gerne vil have nogle personer  med i artiklen, som har konkrete erfaringer. Har du mulighed for at ringe til mig?

(andre, der måtte læse dette, og som lever sammen med en muslim, eller som selv er muslim og har en dansk partner, må gerne kontakte mig også)

mvh Ulla Gunge, journalist, Berlingske - 25456356

Anmeld

8. oktober 2013

Mor til Ella

sarahb skriver:

Hej Alle.

Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.

Spørg løs

Hej

Super at du er så åben

Jeg læste at dine børn bliver opdraget med frihed under ansvar.

Mit spørgsmål er enlig bare om din datter vil få lige så meget frihed under ansvar som din søn?

Jeg har et par muslimske veninder som også hår brødre, og synes virkelig de bliver behandlet forskelligt særligt i vores teenage år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.