Hej, fint emne! Jeg er selv gift med en musllim, men er selv kristen. Jeg oplever også indimellem fordomme og mærkelige spørgsmål. F.eks. om jeg godt må forskellige ting for min mand, (som om han er min far!) overraskelse hvis nogen ser at han gør rent eller laver mad osv. osv.Sommetider temmelig anstrengende. Fordi man hele tiden bliver set som anderledes end man egentlig er.
Jeg synes tørklædekvinder kan se enormt smukke og feminine ud og rigtig mange gør jo meget mere ud af deres udseende end os andre. (selvom det nok ikke er heeelt meningen med tørklædet) Men jeg bryder mig ikke om tanken om, at det er kvindens ansvar at dække sig til for ikke at vække mandens seksuelle følelser. Det synes jeg til enhver tid må være mandens eget problem
Ved godt at det ikke er begrundelsen for tørklædet for alle, men synes der er en del der har den mening.
Men hvis der ikke var så mange fordomme om tørklædet, så kunne jeg sagtens gå med det selv sommetider fordi jeg synes det ser flot ud eller hvis jeg havde en dårlig hårdag
Anmeld