sarahb skriver:
Hej Alle.
Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.
Spørg løs
Jeg synes det er rigtig dejligt, at du har valgt at starte denne tråd, for det må immervæk kræve lidt af et overskud, at sige ja til at svare på alverdens spørgsmål omkring noget der er så stor en del af ens liv
Jeg har læst alle 10 sider i debatten og jeg er simpelthen rystet over, at i møder så meget racisme/religionsdiskrimination! Jeg er så forarget, når man tænker på, at det er 2012 vi er i, men det må bygge på uvidenhed og frygt for det ukendte.
For har man bare brugt lidt af sin tid på, at sætte sig ind i Islam, og ikke blot danne sine meninger ud fra medier osv, så forstår man hurtigt, at der ikke er den store grundlæggende forskel på Islam og Kristendommen - det handler jo om kærlighed og respekt for hinanden og det at have Troen!
Jeg selv boede de første 8 år af mit liv i Vollsmose og har allerede fra helt lille haft muslimske legekammerater og venner

Men første gang, jeg stødte på en muslim, der ikke var troende, var i gymnasiet og han lærte mig ufatteligt meget... for selvom han ikke var troende, så kunne han svare mig mere objektivt på mine spørgsmål og endnu bedre, han ville ikke føle sig stødt
Men jeg kan dog ikke sige mig helt fri for ikke selv at have lidt fordomme eller være en smule forudindtaget, men det skyldes lidt nogle af de historier jeg har hørt/været vidne til.
Jeg synes for eksempel det er fantastisk når man finder ud af at man hører hjemme i en bestemt religion og man vælger at konvertere. Jeg kender dog en pige, der konventerede da hun var 15 år, altså til islam. Det kan jeg simpelthen ikke forstå, at hendes forældre synes var smart... Jeg mener bare, hvor mange 15-årige, er lige klar til at tage en beslutning, der er så stor? Er en pige på 15, virkelig i stand til at kunne se de konsekvenser der er ved det her? Lige det, synes jeg var så vildt og fuldstændig uforståeligt for mig.... Og jeg havde mange debatter med hende, ikke om hendes valg, da jeg mener det er meget personligt, men mere omkring selve religionen, og noget af det jeg lagde mærke til var, at hun virkede meget, ja hvad skal man sige, endnu mere "fanatisk" eller helt excentrisk omkring troen, end dem, der var født muslim. Det er faktisk noget, jeg har oplevet flere gange, at konvertitter opfører sig endnu mere "muslimsk" end "rigtige muslimer" (beklager virkelig mit ordvalg, men kunne i vendingen ikke lige finde nogle bedre)
Men, der er mange, der har hørt om og personligt erfaret, at en del muslimske mænd, ændrer sig meget. Og det er nok en af grundene til at mange er lidt skeptiske, eller nærmere bekymret, når de hører om sådanne forhold. Det er møgærgerligt det er sådan..
Men det er jo ikke kun muslimske mænd, der er sådan!
Nu må jeg hellere slutte min lange smørre

, men har lige et spørgsmål: Er der forskel på reglerne for mænd og kvinder i islam? Og, hvis der er, hvilke er det så?