Hejsa!

Tak fordi du vil dele!

Jeg har en masse spørgsmål, jeg tit har gået og tænkt over. Men jeg har desværre ikke haft nogle muslimske venner eller bekendte jeg kunne spørge, så jeg håber du har lyst til at svare på nogle af dem:
Jeg undres og tænker: Er der nogle restriktioner for manden som muslim, hvor kvinden modsat - har mere frihed end manden?
Hvordan kan det være at manden ikke skal dække sig til? Det ville da være smukt også hvis han dækkede frisure og vaskebrædt/krop til for at ære sin kvinde?
Er der inden for Islam noget om jomfruelighed? Skal manden og kvinden eller kun en af dem, være jomfruer frem til man bliver gift?
Jeg bor på nørrebro og jeg synes kun jeg ser mændene gå til fredagsbøn. Ser jeg forkert? Eller hvordan kan det være?
Er der noget med at man spiser adskilt kvinder og mænd? Hvis man gør - hvorfor?
Hvis vi leger at du, eller en anden muslimsk kvinde, en dag "blev" ateist og I blev skilt. Ville din mand så lade børnene vokse op som ateister hos dig, hvis det var din overbevisning at det var det sundeste for dem? Eller ville han i kraft af sin religion være forpligtet til at sikre sig at de voksede op i den muslimske tro?
På forhånd tak for de svar du kan overkomme at svare på. Jeg ved min uvidenhed og måske skjulte fordomme skinner igennem i kraft af mine spørgsmål, men jeg håber jeg fik stillet dem på en respektfyldt måde!

For denne tråd og dit initiativ!

Anmeld