Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

Lou87

Flot og iniativrig tråd! Thumbs up ( er på fra Tlf, så ka ikk bruge ikoner hehe )Jeg synes det er flot at udtale sig på sådan et følsomt emne.. Specielt med alle de fordomme og håber inderligt du får bare halvt så meget godt igen selv via denne tråd. Ros(e) til dig Jeg sidder og blir helt harm indeni over at høre det med Føtex turen - mest fordi det er så groft og man bare ved at det desværre nok ikk er sidste gang det sker! Men er glad for din mand kan bavare roen og håber jo ældre dine børn blir også bare kan abstrahere fra det. Stort knus til dem. Jeg har ingen reel forstand på religionen og er jo self langtfra sat ind i det fra denne tråd - men noget gir mening. Dog gir andet STADIG ikk mening.. Det med det er så stærk en tro med regler osv.. Så forstår jeg ikke at man kan "få lov" / "tillade" sig at gøre nogle af tingene halvt ?? (tag det nu ikk ilde op - kun en undren om noget jeg som sagt ikk har nok forstand på ) Forstå mig ret - fx med tørklædet.. Hvorfor tolerer guden en som dig der ikke li ved om du nogensinde blir klar ?? Og hva med omers familie - ser de ikke forkert på dig ved du ikk gør det "helt" ?? .. Jeg kender som sagt ikk reglerne hundrede procent; men forstår bare IKK hvorfor man konveterer hvis man ikke er helt klar alligevel. Kram til dig !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Carl-Emil's mor

sarahb skriver:

Hej Alle.

Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.

Spørg løs

I virker som et skide stærkt og unikt par som mange par med andre etniske baggrunde kunne tage ved store lære af... Vi snakkede ihvertfald om det på vej hjem fra jer den kæmpe dejlige ro og afslapning I viste overfor hinanden også er din mand MODSAT MANGE DANSKE MÆND!!!!! skide høflig og venlig også har I jo bare de lækreste unger synes det er skide flot du er så åben om det for folk herinde.....

Anmeld

15. marts 2012

MissBee

sarahb skriver:

Ja jeg var også i Chok!
Kan slet ikke forstå man kan få sig selv til det, og endda uden grund.

Og ja de kan desværre ikke tillade sig lige så meget som lyse, gad vide om den tanke med at de stadig er anderledes og ikke herfra ændres med tiden?! Jeg håber det sandelig.
Min mand er født her og har boet her hele sit liv, men han bliver ikke set på som en dansker selvom han i realiteten er det.

Det samme he min mand er halv dansk men det er svært at se især om sommeren men han har aldrig kendt sin afrikanske del af familien og optræder derfor 100% dansk...

Men ofte ser folk bare farven og dømmer derefter  

Efterhånden som vore kulurer bliver blandet mere og mere vil det ikke være muligt at inddele i rød/gul /grøn osv.

Anmeld

15. marts 2012

Karo

Du er skøn er du. Og så er det ligegyldigt hvem du er gift med. 

Og så vil jeg lige sige at jeg er ikke et sekundt i tvil om at Omer behandler dig ordentligt og med respekt. At i så også har 2 skønne børn er ekstra bonus

Anmeld

15. marts 2012

TbCp

sarahb skriver:

Jeg har aldrig oplevet noget alene.
Kun at de spørger hvor de har deres dejlige øjne fra.

Men ellers aldrig alene... Heldigvis- for jeg ville nok ikke kunne holde min mund

Nej det er da trods alt godt! Men hvor er det uforståeligt at nogle mennesker mener de kan være så nedladende og grimme i deres mund når de så ser at faren er mørk...
Øv hvor findes der mange grimme mennesker i DK!

Anmeld

15. marts 2012

sarahb

Carl-Emil's mor skriver:

I virker som et skide stærkt og unikt par som mange par med andre etniske baggrunde kunne tage ved store lære af... Vi snakkede ihvertfald om det på vej hjem fra jer den kæmpe dejlige ro og afslapning I viste overfor hinanden også er din mand MODSAT MANGE DANSKE MÆND!!!!! skide høflig og venlig også har I jo bare de lækreste unger synes det er skide flot du er så åben om det for folk herinde.....

Hvor er du bare SØD!
Tusinde tak

Anmeld

15. marts 2012

sarahb

TbCp skriver:

Nej det er da trods alt godt! Men hvor er det uforståeligt at nogle mennesker mener de kan være så nedladende og grimme i deres mund når de så ser at faren er mørk...
Øv hvor findes der mange grimme mennesker i DK!

Ja det er skræmmende. Synes virkelig det er uhyggeligt at det skal være sådan... Tror desværre der går laaaang tid før det bliver bedre

Anmeld

15. marts 2012

sarahb

Karo skriver:

Du er skøn er du. Og så er det ligegyldigt hvem du er gift med. 

Og så vil jeg lige sige at jeg er ikke et sekundt i tvil om at Omer behandler dig ordentligt og med respekt. At i så også har 2 skønne børn er ekstra bonus

Tusinde tak

Og ja det gør han Rigtig godt!!!

Anmeld

15. marts 2012

MissMona

Hejsa!

Tak fordi du vil dele! Jeg har en masse spørgsmål, jeg tit har gået og tænkt over. Men jeg har desværre ikke haft nogle muslimske venner eller bekendte jeg kunne spørge, så jeg håber du har lyst til at svare på nogle af dem:

Jeg undres og tænker: Er der nogle restriktioner for manden som muslim, hvor kvinden modsat - har mere frihed end manden?

Hvordan kan det være at manden ikke skal dække sig til? Det ville da være smukt også hvis han dækkede frisure og vaskebrædt/krop til for at ære sin kvinde?

Er der inden for Islam noget om jomfruelighed? Skal manden og kvinden eller kun en af dem, være jomfruer frem til man bliver gift?

Jeg bor på nørrebro og jeg synes kun jeg ser mændene gå til fredagsbøn. Ser jeg forkert? Eller hvordan kan det være?

Er der noget med at man spiser adskilt kvinder og mænd? Hvis man gør - hvorfor?

Hvis vi leger at du, eller en anden muslimsk kvinde, en dag "blev" ateist og I blev skilt. Ville din mand så lade børnene vokse op som ateister hos dig, hvis det var din overbevisning at det var det sundeste for dem? Eller ville han i kraft af sin religion være forpligtet til at sikre sig at de voksede op i den muslimske tro?

På forhånd tak for de svar du kan overkomme at svare på. Jeg ved min uvidenhed og måske skjulte fordomme skinner igennem i kraft af mine spørgsmål, men jeg håber jeg fik stillet dem på en respektfyldt måde! For denne tråd og dit initiativ!

Anmeld

15. marts 2012

sarahb

MissBee skriver:

Det samme he min mand er halv dansk men det er svært at se især om sommeren men han har aldrig kendt sin afrikanske del af familien og optræder derfor 100% dansk...

Men ofte ser folk bare farven og dømmer derefter  

Efterhånden som vore kulurer bliver blandet mere og mere vil det ikke være muligt at inddele i rød/gul /grøn osv.

Det er utroligt det skal være farven der ligger til grund for hvordan et menneske er og ikke personen bag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.