sarahb skriver:
Hej
Som jeg har forstået det og læst det står der ikke noget sted i koranen nævnt noget om ægteskab mellem en muslimsk kvinde og en ikke muslimsk mand. Men at lovene i muslimske lande, ikke anser det for værende acceptabelt.
Så hvis man bor i et ikke muslimsk land må man vel bare gøre op med sig selv om man ønsker dette eller ej.
Tror det er ud fra at der står (Qur'an 2:221) at det er bedst for mænd at gifte sig inden for kvinder indenfor troen men så kommer der untagelsen (at så længe de tror på den hellige bog (værende kristen eller jødisk) senere står det samme for kvinden (at hun skal giftes med en kristen) men der står ingen undtagelser her, derfor tænker jeg, at man som muslimsk kvinde ikke kan blive gift med en ikke muslisk mand.
, "Nor marry your girls to unbelievers until they believe. A man slave who believes is better than an unbeliever...." No exception is given for women to marry Jews and Christians, so the law stands that she may only marry a believing (Muslim) man. As head of the household, the husband provides leadership for the family. A Muslim woman does not follow the leadership of someone who does not share her faith and values".
Men igen, jeg ved det selvfølgelig ikke 100 procent, og du er jo mere inde i det 
Tænker på, at du følger Koranen som muslim og sikkert også holder Ramadan osv. hvordan kan det være du ikke bære tørklæde, det er som jeg har forstået det ikke et valg men også en del af de "regler" som er, så er det ikke lige så vigtigt som f.eks ikke at drikke alkohol osv. ?
Tak fordi du tager dig tid til at svare på alle spørgsmålene. 
Anmeld