Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

chael

sarahb skriver:

Jeg synes det er så fedt at man kan slå nogle fordomme væk og håbe på at det kan åbne op for noget ny viden og accept.

Jeg var også i chok da min mand var i føtex med vores ældste søn, og da han havde bedt om en banan 2 gange, mens min mand var ved noget andet. Sagde en dame meget surt: Så gi dog Aben en banan!!!

Da min mand fortalte mig dette, kogte og boblede jeg inden i, og spurgte om han dog for f.... ikke havde sagt noget.
Han svar var: Nej for hvis jeg gjorde ville folk jo bare se endnu værre på os, end de i forvejen gør.
ÆV hvor blev jeg KED!

Ej, hvor uforskammet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

sarahb

chael skriver:

Ser DU det også som et beskidt og urent dyr?

Jeg r ret dårligt til kød og er mega sart med kød så jeg er nok den forkerte at spørge, men ja jeg synes ikke svin og deres kød er lækkert hverken når man ser på dem eller når det er tilberedt.

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

chael skriver:

Ej, hvor uforskammet

Ja det synes jeg også

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

TbCp skriver:

Hej du

Du har før fortalt om rigtig mange ubehageligheder Omer har været udsat for og så den du fortæller her fra Føtex...

Har du selv oplevet lign. racisme når du har været alene afsted med dine børn eller er det kun når Omer også er der at folk ter sig?

Jeg har aldrig oplevet noget alene.
Kun at de spørger hvor de har deres dejlige øjne fra.

Men ellers aldrig alene... Heldigvis- for jeg ville nok ikke kunne holde min mund

Anmeld

14. marts 2012

tinasmor

sarahb skriver:

Hej
Som jeg har forstået det og læst det står der ikke noget sted i koranen nævnt noget om ægteskab mellem en muslimsk kvinde og en ikke muslimsk mand. Men at lovene i muslimske lande, ikke anser det for værende acceptabelt.
Så hvis man bor i et ikke muslimsk land må man vel bare gøre op med sig selv om man ønsker dette eller ej.

Tror det er ud fra at der står (Qur'an 2:221) at det er bedst for mænd at gifte sig inden for kvinder indenfor troen men så kommer der untagelsen (at så længe de tror på den hellige bog (værende kristen eller jødisk) senere står det samme for kvinden (at hun skal giftes med en kristen) men der står ingen undtagelser her, derfor tænker jeg, at man som muslimsk kvinde ikke kan blive gift med en ikke muslisk mand.

, "Nor marry your girls to unbelievers until they believe. A man slave who believes is better than an unbeliever...." No exception is given for women to marry Jews and Christians, so the law stands that she may only marry a believing (Muslim) man. As head of the household, the husband provides leadership for the family. A Muslim woman does not follow the leadership of someone who does not share her faith and values".

Men igen, jeg ved det selvfølgelig ikke 100 procent, og du er jo mere inde i det

Tænker på, at du følger Koranen som muslim og sikkert også holder Ramadan osv. hvordan kan det være du ikke bære tørklæde, det er som jeg har forstået det ikke et valg men også en del af de "regler" som er, så er det ikke lige så vigtigt som f.eks ikke at drikke alkohol osv. ?

Tak fordi du tager dig tid til at svare på alle spørgsmålene.

Anmeld

14. marts 2012

A&F

Som jeg havde forstået det, så kan en muslimsk mand godt gifte sig med en kvinde uden hun konventere så længe hun er kristen eller jødisk, men det omvende er ikke tilfælde ( en muslimsk kvinde kan ikke gifte sig med en ikke muslimsk mand) ?

Jeg tillader mig at svare dig på dit spm. En muslimsk mand kan gifte sig med en kristen eller jødisk kvinde. Kvinden kan kun gifte sig med en muslim. Der er et vers i koranen hvori det fremgår. Grunden til at kvinden ikke kan gifte sig med en ikke muslim , er pga børnene, da det er mandens ansvar at opdrage dem islamisk. Og fordi at kvinden I islam følger manden(dette skal ikke forstås negativt). Ifølge islam er manden ansvarlig for  sin familie. Og islamisk set, leder han sin familie. Det er manden der på dommedag vil blive spurgt om sin familie. Han er frontfiguren, og hvis han derfor ikke er muslim, vil familielivet tage en anden retning. Derfor kan muslimske kvinder ikke gifte sig med ikke muslimske mænd.

Anmeld

14. marts 2012

A&F

Dejlig tråd. Tak fordi du deler dit "liv" med os, og har besvaret så mange spm.. Min mor er også dansk konvertit. Hun blev muslim inden hun mødte min far. Endnu engang tak fordi du deler din historie 

Anmeld

14. marts 2012

crille

A&F skriver:

Dejlig tråd. Tak fordi du deler dit "liv" med os, og har besvaret så mange spm.. Min mor er også dansk konvertit. Hun blev muslim inden hun mødte min far. Endnu engang tak fordi du deler din historie 

og tak fordi du deler din  

Anmeld

14. marts 2012

A&F

crille skriver:

og tak fordi du deler din  

Anmeld

14. marts 2012

AnneBJ

Wauw, sikke en lærerig og spændende tråd! Virkelig stof til eftertanke! 

Er der "regler" omkring sex? Altså udenfor ægteskab mm.? Hvis der er, er det nogle muslimer "generelt" følger og hvad med Jer selv? (altså, jeg forventer ikke du udpensler Jeres privatliv for os, jeg håber spørgsmålet giver mening?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.