Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Guldimaven

Jeg kan ikke lige se om der er nogle der har spurt om det her.. 

Men, nu hvor du er gået over i den muslimske tro, hvordan kan det så være du ikke går med tørklæde?

Man ser tit i dokkumentar serier, at mændene stikker af med børnene eller hvis i skal ned og besøge hans familie, at manden så tvinger hans kone og barn/børn til at blive dernede og aldrig mere må komme hjem.. Ligesom i filmen, ikke uden min datter. 

Er du aldrig bange for din mand vil gøre det?

Fedt, at du gider svare på spørgsmål! Super godt initiativ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

sarahb

Maise86 skriver:

Dejligt man kan få svar på nogle spørgsmål

Hvordan foregår det rent praktisk når man konvertere? Kan alle bare gøre det? 

Hvordan forberedte du dig til det? 

Alle kan gøre det og det sket hos en iman, hvor man læser "tros bekendelsen"

Jeg sørgede for at læse og læse og læse om Islam og danne mit eget billede, for med religion kan man hurtig få påduttet sig nogle holdninger fordi koranen kan tolkes på mange forskellige måder.
jeg synes det var vigtigt jeg selv skaffede min viden uden at blive belært

Anmeld

14. marts 2012

Maise86

sarahb skriver:

Alle kan gøre det og det sket hos en iman, hvor man læser "tros bekendelsen"

Jeg sørgede for at læse og læse og læse om Islam og danne mit eget billede, for med religion kan man hurtig få påduttet sig nogle holdninger fordi koranen kan tolkes på mange forskellige måder.
jeg synes det var vigtigt jeg selv skaffede min viden uden at blive belært

Tak for svar  

Hvad med tørklæde? 

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Guldimaven skriver:

Jeg kan ikke lige se om der er nogle der har spurt om det her.. 

Men, nu hvor du er gået over i den muslimske tro, hvordan kan det så være du ikke går med tørklæde?

Man ser tit i dokkumentar serier, at mændene stikker af med børnene eller hvis i skal ned og besøge hans familie, at manden så tvinger hans kone og barn/børn til at blive dernede og aldrig mere må komme hjem.. Ligesom i filmen, ikke uden min datter. 

Er du aldrig bange for din mand vil gøre det?

Fedt, at du gider svare på spørgsmål! Super godt initiativ! 

Jeg går ikke med tørklæde fordi jeg ikke er klar til det.
Det er en stor ting og en smuk ting at gøre i Islam, men man skal gøre det når man er klar og af egen fri vilje.

Nej det er jeg ikke bange for- ALDRIG! og jeg kan sige med hånden på hjertet at det vil aldrig ske.
Som jeg har skrevet tidligere er min mand meget følsom og er helt vild god til at sætte sig ind i ting. Han ved at det forhold han har med sin mor og det jeg har med mit vil han ALDRIG forhindre vores børn i at få. For ens mor er den vigtigste i et barns liv. Lige på det område tvivler jeg aldrig!
Vi har talt om hvad der skulle ske hvis vi skulle gå fra hinanden, og han vil uden tvivl være den sekundære forældre hvor jeg vil være den primære. Han ønsker det bedste for sine børn og det er mor og far! Om man er sammen eller ej.
Desuden har han ikke været i sit hjemland i 12 år og kunne slet ikke se ham bo og leve der

Og fedt du spørger

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Maise86 skriver:

Tak for svar  

Hvad med tørklæde? 

Det er et stort skridt og man tager ikke beslutningen hvis man ikke ved at det er for livet.
Jeg er ikke klar til det, håber jeg en dag bliver. Men det kan jeg slet ikke sige på nuværende tidspunkt.
Det er ikke noget min mand presser mig til eller spørger mig om heller.
Lige nu er jeg glad og lykkelig over det menneske jeg er

Anmeld

14. marts 2012

Guldimaven

sarahb skriver:

Jeg går ikke med tørklæde fordi jeg ikke er klar til det.
Det er en stor ting og en smuk ting at gøre i Islam, men man skal gøre det når man er klar og af egen fri vilje.

Nej det er jeg ikke bange for- ALDRIG! og jeg kan sige med hånden på hjertet at det vil aldrig ske.
Som jeg har skrevet tidligere er min mand meget følsom og er helt vild god til at sætte sig ind i ting. Han ved at det forhold han har med sin mor og det jeg har med mit vil han ALDRIG forhindre vores børn i at få. For ens mor er den vigtigste i et barns liv. Lige på det område tvivler jeg aldrig!
Vi har talt om hvad der skulle ske hvis vi skulle gå fra hinanden, og han vil uden tvivl være den sekundære forældre hvor jeg vil være den primære. Han ønsker det bedste for sine børn og det er mor og far! Om man er sammen eller ej.
Desuden har han ikke været i sit hjemland i 12 år og kunne slet ikke se ham bo og leve der

Og fedt du spørger

Okay, tak for svar.. Dejligt du er så sikker på din mand med hensyn til det!

Tror du nogensinde du bliver klar til at gå med tørklæde?

Anmeld

14. marts 2012

Maise86

sarahb skriver:

Det er et stort skridt og man tager ikke beslutningen hvis man ikke ved at det er for livet.
Jeg er ikke klar til det, håber jeg en dag bliver. Men det kan jeg slet ikke sige på nuværende tidspunkt.
Det er ikke noget min mand presser mig til eller spørger mig om heller.
Lige nu er jeg glad og lykkelig over det menneske jeg er

Men hvorfor håber du at du bliver klar til det?

Håber altså ikke det lyder som om jeg stiller mig kritisk overfor dine valg. Er bare nysgerrig

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Maise86 skriver:

Men hvorfor håber du at du bliver klar til det?

Håber altså ikke det lyder som om jeg stiller mig kritisk overfor dine valg. Er bare nysgerrig

Fordi jeg synes det er smukt, og synes det kræver helt vildt meget styrke og vilje.
Men ved ikke om jeg nogensinde bliver klar

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Guldimaven skriver:

Okay, tak for svar.. Dejligt du er så sikker på din mand med hensyn til det!

Tror du nogensinde du bliver klar til at gå med tørklæde?

Jeg ved det virkelig ikke.
Det er noget helt vildt stort og kræver sindsygt meget af en, og en stor del af mig selv og min personlighed ligger i den måde jeg klæder mig og ser ud så jeg ved ikke om jeg kan ligge det til siden og tage tørklæde på.

Anmeld

14. marts 2012

Maise86

sarahb skriver:

Fordi jeg synes det er smukt, og synes det kræver helt vildt meget styrke og vilje.
Men ved ikke om jeg nogensinde bliver klar

Jeg må sige jeg er overrasket over dit svar omkRing tørklædet. Jeg tror at virkelig mange har den stik modsatte opfattelse af det... 

Tusind tak for dine gode svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.