Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.560 visninger
115 svar
6 synes godt om
14. marts 2012

sarahb

Hej Alle.

Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.

Spørg løs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

FrkZier

sarahb skriver:

Hej Alle.

Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.

Spørg løs

jeg har altid tænkt over, fordi min grankusine blev kærester med en muslim, og det måtte han ikke for sin familie medmindre hun konverterede- det gjorde hun så..

accepterede de bare at han fik sig en ikke-muslimsk kæreste?

Anmeld

14. marts 2012

Janni.

Er der ikke noget med at muslimer ikke spiser svinekød?

Hvis det er rigtig, kan du så fortælle mig grunden til det? Man hører så mange historier.

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

FrkZier skriver:

jeg har altid tænkt over, fordi min grankusine blev kærester med en muslim, og det måtte han ikke for sin familie medmindre hun konverterede- det gjorde hun så..

accepterede de bare at han fik sig en ikke-muslimsk kæreste?

Hej

Jeg er konverteret efter min egen vilje. Jeg har altid, også før jeg mødte min mand været inspireret af islam, haft mange mange veninder der er muslimer og deres religion inspirerede mig. Så for mig var det at jeg mødte min mand nok det der skulle til og jeg tog springet.
Jeg lever efter min opfattelse af islam er og påtager mig ingen holdninger om hvad andre synes. Det er desværre en religion som mange troende gør til noget ekstremistisk og ubehageligt. Men det er det slet ikke.

I islam må man gerne gifte sig med en kristen, så længe personen er troende. Det er i Islam ikke nogle hindring. Men i din venindes tilfælde er det nok en hindring rent kultur mæssigt desværre.

Anmeld

14. marts 2012

FrkZier

sarahb skriver:

Hej

Jeg er konverteret efter min egen vilje. Jeg har altid, også før jeg mødte min mand været inspireret af islam, haft mange mange veninder der er muslimer og deres religion inspirerede mig. Så for mig var det at jeg mødte min mand nok det der skulle til og jeg tog springet.
Jeg lever efter min opfattelse af islam er og påtager mig ingen holdninger om hvad andre synes. Det er desværre en religion som mange troende gør til noget ekstremistisk og ubehageligt. Men det er det slet ikke.

I islam må man gerne gifte sig med en kristen, så længe personen er troende. Det er i Islam ikke nogle hindring. Men i din venindes tilfælde er det nok en hindring rent kultur mæssigt desværre.

årh okay, det lyder jo meget godt det vigtigste er jo at man er glad for den situation man er i

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Janni. skriver:

Er der ikke noget med at muslimer ikke spiser svinekød?

Hvis det er rigtig, kan du så fortælle mig grunden til det? Man hører så mange historier.

Jo det er helt korrekt.

Vi spiser ikke svinekød da vores gud anser det som et beskidt og urent dyr.

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

FrkZier skriver:

årh okay, det lyder jo meget godt det vigtigste er jo at man er glad for den situation man er i

Lige præcis. Det er så vigtigt.
Jeg er en utrolig stærk person og ville aldrig i mit liv gøre noget jeg blev tvunget til eller ikke brød mig om - Overhoved.
Derfor har min familie taget det så flot fordi de ved jeg ikke er en man kan manipulere med eller få mig til at gøre ting jeg normalt ikke ville gøre.

Anmeld

14. marts 2012

Janni.

sarahb skriver:

FFa

Jo det er helt korrekt.

Fair nok, tak for dit svar.

Hvordan gør i med jul og fødselsdage? Fejrer det? Evt. på muslimsk vis?

Du skal endelig kun svar hvis du har lyst. Intet pres herfra.

Jeg er blot en nysgerrig sjæl.

Anmeld

14. marts 2012

MomInTheMaking

sarahb skriver:

Jo det er helt korrekt.

Jeg har før hørt historien bag HVORFOR muslimer anser grise som værende urene dyr, men er da ikke sikker på den er rigtig.

Så kan du fortælle det?

Anmeld

14. marts 2012

Chris86

Mom In The Making skriver:

Jeg har før hørt historien bag HVORFOR muslimer anser grise som værende urene dyr, men er da ikke sikker på den er rigtig.

Så kan du fortælle det?

Det spørgsmål sider jeg også lidt med... Det er mig en gåde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.