Debatpige skriver:
Jeg har et par spørgsmål..
i spiser ikke svin, da det er en beskidt dyr, MEN i spiser andre dyr, der trods alt er ligeså beskidte, og har gud ikke skabt alle mennesker og dyr til at være lige - så hvorfor så præcis lige DET dyr?
Opdager du dine børn ligeså hårdt som de fleste andre? med hensyn til alkohol, kærester, aftener osv? De fleste jeg har kendt som er muslimer må ikke drikke alkohol, have kærester der ikke er muslimer eller være ude sent om aftenen.
Og igen - Spiser i slik? det er jo bevist at der er svin i nærmest alt slags vingummi og lakrids? så er det jo en smule forkert ikke?
Når i rejser til hans hjemland (hvis i gør), bære du så slår og er dækket til trods varmen, og hvad når i er i andre varme lande, må du gå i shorts osv?
Kram 
Hej

Vi spiser Halal kød derhjemme. Det er kylling og oksekød. Det kan sagtens ske at disse dyr også er beskidte, men det er ikke skrevet som beskidte dyr.
Nu er jeg slet ikke så videnskabelig som du stiller mig spørgsmål i, men lever blot efter hvad vores religion beskriver som værende dig godt og ondt. Jeg mangler ikke svinekød i min daglig dag og ser det ikke som et problem for nogle at vi ikke spiser det.
Jeg opdrager mine børn til at være ærlige mennesker, der ved hvordan man opfører sig pænt blandt andre, bruger et pænt sprog, behandler folk pænt, ikke gør forskel for mennesker uanset etnicitet eller status. Opdrager dem til at hjælpe folk der ikke har så meget som os selv. Hvis de vil have kærester osv kan og vil jeg ikke forbyde dem det, for det var på selvsamme måde min mand og jeg mødte hinanden. De må selv vælge hvem de ønsker at leve sammen med, dog ville jeg nok skride til handling hvis det var en person der ikke var sund for mine børn mht.misbrug-vold osv. Som enhver anden forældre.
Nej vi drikker ikke alkohol, og kan slet ikke se hvad mine børn skulle mangle hvis de ikke får øl og sprut - Tømmermænd!?
Jeg kan kun opdrage dem til ikke at gøre det, men hvad de laver når de ikke er hjemme er jeg ikke herre over, men håber blot de vil gøre det de er opdraget til.

At være sent ude og sove hos venner osv. har vi intet problem med, mine børn skal opdrages med frihed under ansvar og vil aldrig holde dem hjemme fra en sleep over eller en sen bio tur.
Jeg har ikke været der hvor hans rødder er, men ja som respekt for alle de mennesker omkring mig vil jeg være dækket til i form af en tunika og et par leggings, jeg bærer ikke slør og heller ikke for at please andre.
Jeg tror folk ville glo lidt hvis jeg kom gående i landsbyen i en lille mini skirt og en tanktop, det ville jeg heller ikke selv have det godt med.
Der er rigtig meget gelatine frit slik og det benytter vi os af i stor stil.
Det er slet ikke så besværligt

Jeg er mig og jeg er den jeg var før vi blev gift stadig