Jeg er Gift med En Muslim

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

sarahb

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg synes det sejt at du vil svare på en del spørgsmål! 

Tusinde Tak!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Magsen

Du er så sej Sarah !!  

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Maggieh skriver:

Du er så sej Sarah !!  

Hvor er du sød smukke

TAK

Anmeld

14. marts 2012

Røverdatter

Fedt at du står frem og vil svare folk på spørgsmål. 

Hvordan praktiserer i 'jeres' religion? Altså beder i hver dag, flere gange om dagen eller hvordan? Og hvor 'vigtigt' er det at gøre, når man har konverteret? Hvis du forstår

Jeg har selv en hang til det spirituelle, og groft sagt så tror 'spiritualister' på alle religionerne, eller rettere - roden til religionerne. Tror på Kærlighed, Næstekærlighed og tror på en Gud i form af energi/kærlighed.

Og så vidt jeg har forstået, er meditation ikke så fremmed for islam. Er det sandt? 

Anmeld

14. marts 2012

Vores kærlighedsbarn

sarahb skriver:

Hej Alle.

Jeg ved der er mange der har fordomme, tanker osv osv omkring dette at være gift med en Muslim eller en mand fra mellemøsten/asien.
Derfor vil jeg gerne stå frem og besvare hvad end i må have at spørge om, inden for visse grænser
Jeg er en af dem der lever lykkeligt og nok er et super godt forbillede på at man sagtens kan være sammen trods kultur forskelle m.m.

Spørg løs

Jeg har et par spørgsmål..

i spiser ikke svin, da det er en beskidt dyr, MEN i spiser andre dyr, der trods alt er ligeså beskidte, og har gud ikke skabt alle mennesker og dyr til at være lige - så hvorfor så præcis lige DET dyr?

Opdager du dine børn ligeså hårdt som de fleste andre? med hensyn til alkohol, kærester, aftener osv? De fleste jeg har kendt som er muslimer må ikke drikke alkohol, have kærester der ikke er muslimer eller være ude sent om aftenen.

Og igen - Spiser i slik? det er jo bevist at der er svin i nærmest alt slags vingummi og lakrids? så er det jo en smule forkert ikke?

Når i rejser til hans hjemland (hvis i gør), bære du så slår og er dækket til trods varmen, og hvad når i er i andre varme lande, må du gå i shorts osv?

Kram 

Anmeld

14. marts 2012

raca

sarahb skriver:

Altså der er mange ting der står skrevet, men amn anser svin for urent i form af den spiser eskrementer, kan ikke svede derved forbliver alle bakterier inde i svinet m.m.

Der er mange bla. ekstremister der skriver alt muligt om mennesker der spiser svin. Men det vælger jeg ikke at tage til mig.

jammen det er jo løgn..

grise er meget renlige dyr hvis de får muglighed for det..

ja der roder i jorden med ders snude.. men de spiser det ikke.

de har skide hjørner og sove hjørner osv..

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Debatpige skriver:

Jeg har et par spørgsmål..

i spiser ikke svin, da det er en beskidt dyr, MEN i spiser andre dyr, der trods alt er ligeså beskidte, og har gud ikke skabt alle mennesker og dyr til at være lige - så hvorfor så præcis lige DET dyr?

Opdager du dine børn ligeså hårdt som de fleste andre? med hensyn til alkohol, kærester, aftener osv? De fleste jeg har kendt som er muslimer må ikke drikke alkohol, have kærester der ikke er muslimer eller være ude sent om aftenen.

Og igen - Spiser i slik? det er jo bevist at der er svin i nærmest alt slags vingummi og lakrids? så er det jo en smule forkert ikke?

Når i rejser til hans hjemland (hvis i gør), bære du så slår og er dækket til trods varmen, og hvad når i er i andre varme lande, må du gå i shorts osv?

Kram 

Hej

Vi spiser Halal kød derhjemme. Det er kylling og oksekød. Det kan sagtens ske at disse dyr også er beskidte, men det er ikke skrevet som beskidte dyr.
Nu er jeg slet ikke så videnskabelig som du stiller mig spørgsmål i, men lever blot efter hvad vores religion beskriver som værende dig godt og ondt. Jeg mangler ikke svinekød i min daglig dag og ser det ikke som et problem for nogle at vi ikke spiser det.

Jeg opdrager mine børn til at være ærlige mennesker, der ved hvordan man opfører sig pænt blandt andre, bruger et pænt sprog, behandler folk pænt, ikke gør forskel for mennesker uanset etnicitet eller status. Opdrager dem til at hjælpe folk der ikke har så meget som os selv. Hvis de vil have kærester osv kan og vil jeg ikke forbyde dem det, for det var på selvsamme måde min mand og jeg mødte hinanden. De må selv vælge hvem de ønsker at leve sammen med, dog ville jeg nok skride til handling hvis det var en person der ikke var sund for mine børn mht.misbrug-vold osv. Som enhver anden forældre.
Nej vi drikker ikke alkohol, og kan slet ikke se hvad mine børn skulle mangle hvis de ikke får øl og sprut - Tømmermænd!?
Jeg kan kun opdrage dem til ikke at gøre det, men hvad de laver når de ikke er hjemme er jeg ikke herre over, men håber blot de vil gøre det de er opdraget til.
At være sent ude og sove hos venner osv. har vi intet problem med, mine børn skal opdrages med frihed under ansvar og vil aldrig holde dem hjemme fra en sleep over eller en sen bio tur.

Jeg har ikke været der hvor hans rødder er, men ja som respekt for alle de mennesker omkring mig vil jeg være dækket til i form af en tunika og et par leggings, jeg bærer ikke slør og heller ikke for at please andre.
Jeg tror folk ville glo lidt hvis jeg kom gående i landsbyen i en lille mini skirt og en tanktop, det ville jeg heller ikke selv have det godt med.

Der er rigtig meget gelatine frit slik og det benytter vi os af i stor stil.
Det er slet ikke så besværligt

Jeg er mig og jeg er den jeg var før vi blev gift stadig

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

Himmelsmil skriver:

Fedt at du står frem og vil svare folk på spørgsmål. 

Hvordan praktiserer i 'jeres' religion? Altså beder i hver dag, flere gange om dagen eller hvordan? Og hvor 'vigtigt' er det at gøre, når man har konverteret? Hvis du forstår

Jeg har selv en hang til det spirituelle, og groft sagt så tror 'spiritualister' på alle religionerne, eller rettere - roden til religionerne. Tror på Kærlighed, Næstekærlighed og tror på en Gud i form af energi/kærlighed.

Og så vidt jeg har forstået, er meditation ikke så fremmed for islam. Er det sandt? 

hej

Jamen min mand ber i perioder, og jeg prøver at sidde og lære og fordybe mig i det når der er tid.
Det er ligeså vigtigt for en konvetit som en der er født ind i islam Der er ingen forskel

Nej det er det ikke, der er mange der sidder med deres bedekæder og siger gudsnavne og derved finder ro, eller sidder og reciterer visse strofer der gør godt for det ene og andet.
Jeg elsker at Islam er omkring kærlighed, hjælp til de fattige osv. Det er smukt.

Anmeld

14. marts 2012

sarahb

raca skriver:

jammen det er jo løgn..

grise er meget renlige dyr hvis de får muglighed for det..

ja der roder i jorden med ders snude.. men de spiser det ikke.

de har skide hjørner og sove hjørner osv..

Det er blot hvad der står i koranen, og den er ikke skrevet igår. Det kan godt være forholdene har ændret sig siden svinepesten, parasitter, der lever inde i grisene osv.

Vi spiser det ikke og det har vi slet ikke noget problem med

Anmeld

14. marts 2012

wamse

Super fedt, at du gerne vil åbne op og udvide vores viden omkring jeres liv som muslimer, og hvad det indebærer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.