Jeg synes det her er en virkelig interessant diskution.
Jeg er af den holdning, at med mindre der er tungtvejende grunde til, at man ikke kan føde, altså hvis der tidligere har været alvorlige komplikationer eller lægerne på forhånd kan se, at det ville være til fare for barn eller mor, så skal man selvfølgelig have et kejsersnit!
MEN hvis det er fordi man ikke tør føde, fordi det gør ondt, man er nervøs for det eller man bare ikke har lyst, så synes jeg det er meget forkert, at man kan kræve et kejsersnit!
Jeg er i behandling for barnløshed på grund af en sygdom, og lykkedes det ikke for os, så skal vi selv betale! Det synes jeg sgu ikke er fair, når nogle bare kan kræve et KS uden nogen anden grund, end at man ikke har lyst til at føde! Det synes jeg er helt skævt! Vi skal også selv betale for barn nr. 2 og det koster ca. det samme som et KS.
Hvis man absolut vil have et KS uden nogen "gyldig" grund, så synes jeg faktisk at man selv skal have lov til at betale, ligesom vi skal betale for vores børn... Så kunne det være, at der var nogle der tænkte sig om en ekstra gang før de krævede et KS.
Dette er bare min holdning til emnet, og synes debatten burde tages op.
Anmeld