Zeus skriver:
Nu er jeg ret stor modstander af at gøre ting og følelser op i penge.. Medmindre du er politiker, og har tænkt dig at fortælle, hvordan budgettet skal styres, hvilket jeg ikke tror du er. Det er jeg heller ikke, og derfor sidder jeg ikke her, og fortæller kvinder, at deres angst ikke er et "rigtigt" problem - i forhold til dem der slet ikke kan få børn. De to ting kan på ingen som helst måde sammenlignes.. Og det burde de heller ikke..
Men nu er tilbuddet der til dem der ikke kan/vil føde naturligt, at der er mulighed for at få kejsersnit her i landet, og det er jeg glad for.. Jeg har aldrig selv overvejet ks, jeg har haft 2 drømmefødsler og kender faktisk ikke nogen har fået ks, så det er såmænd ikke der "problemet" ligger.
Og så kan der komme nok så mange indlæg om, hvor slem en fødsel man selv havde, men JEG skal sørme føde naturligt gang, fordi sådan er JEG! Jamen hurra for at du er sådan, men alle er ikke éns, og alt kan ikke gøres op i penge..
Så burde det være som en anden skriver.. Hvis man er på kontanthjælp, så skal man ikke have lov til at få børn til at starte med, for det er også én stor udgift for staten.. Udgifter er der nok af i samfundet, uden at vi som borgere, behøver at gå til angreb på dem der vælger noget andet end os selv. Nogen vælger at få uddannelse, mand og hus inden de overvejer børn, andre får dem som 15-årige..
Muligheden er der nu en gang, indtil det bliver lavet om, og så lad da folk om selv at bestemme, om det er hvad de vil.. Jeg ville ikke gøre det, og jeg var selv hunderæd for min første fødsel, men det er sådan MINE følelser så ud, og ikke ANDRES.
Selvfølgelig skal man have kontakthjælp, det er netop lavet for at få folk igang (og gang i væksten) - ja jeg interesseret mig for politik. og ja ALT går op i penge i sidste ende. sådan er det og sådan vil det være meget længe. Og så må man vælge.
Jeg føler lidt folk har glemt debatten og i stedet ser dette som om jeg 100pct er imod kejsersnit (hvad jeg selv fik lavet!).
Men jeg vil gerne lige gentage, hvis man ikke har læst hele tråden.
Jeg er imod at man får planlagtkejsersnit fordi man er bange for at føde normalt (og ikke fordi man har mistet et barn eller lign.) men fordi man har en angst, da ens venindes kejsersnit ar gik op under en fødsels (hvad jeg er sikker på ikke sker for de fleste). DET synes jeg er underligt og DET er jeg modstander af.
At folk får kejsersnit fordi barnet sidder forkert, eller de har skævt bækkent, osv. selvfølgelig skal de da ha hjælp! hvis ikke jeg fik kejsersnit var jeg død i dag.
Men jeg synes bare ikke det er iorden at sidde og have en angst, hvor det lyder som om man ikke vil gøre noget ved det (samtaler f.eks.) men i stedet bare få lavet et pks. Det er sku for nemt i min verden.
Og ja hvis vi skal tænke mindre på penge og mere på næstkærlighed, så har jeg ondt af de folk i sundhedssystemet det rammer hårdest, når der skal spares fordi kvinder der er bange for smerten vil have pks. for det VIL ramme et andet sted. for det KOSTER mange penge.