Hvornår er KS okay??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.471 visninger
93 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

Pernille84

Ja blev inspireret af en anden tråd ang ks, og kan se mange synes at for mange vælger at få KS.

Men hvad er så en gyldig grund for at vælge dette? Hvornår er det iorden at vælge et PKS?

Hold venligst tråden i en sobert tone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

L&V

Syntes det er kvindens eget valg. Hendes krop hendes valg

Anmeld

4. marts 2012

LR85

I følge min fødselslæges anvisninger, hvis man er så skræmt a det ødelægger graviditeten og man har ondt i maven over det hver dag. 

Mere end almindelig nervøsitet og skræmthed selvfølgelig

Anmeld

4. marts 2012

Pernille84

Månsson skriver:

Syntes det er kvindens eget valg. Hendes krop hendes valg

Jeg er også af den mening, og det er ikke op til andre at bedømme hvad der er rigtigt for den enkelte.

Anmeld

4. marts 2012

raca

når en alm fødsel er til fare  enten fysisk eller pshykis mor eller barn..

phykisk der mener jeg de burde sidde ind med samtaler inden det blev beviliget så en evt fødselsagst kunne fjernes..

jeg mener ikke at vandre histore eller hvad veninde har oplevet skal ligge til grund for en beviling af kejsersnit. 

Anmeld

4. marts 2012

Mor til Majbørn

Jeg synes det er okay at vælge, hvis en af følgende grunde er til stede:

1. Det bliver anbefalet af læger og jordemødre af forskellige årsager (mor/barn er dårlige, umuligt at føde normalt, svangerskabsforgiftninger og hvad der ellers kan være årsagen).

2. Hvis man vurderes til at være en 'sårbar fødende' af hvilken som helst årsag.

3. Hvis man har haft en ekstremt traumatisk tidligere fødsel (mere end normalt) og decideret frygter for sit liv i den næste fødsel.

.... kan godt være det lige er andre årsager, men kan ikke komme på dem

Jeg synes dog IKKE angst er en 'gyldig' årsag (medmindre det skyldes en af de 3 punkter) - for det er vi vist alle sammen.

Anmeld

4. marts 2012

Chris86

Uden at vide det, kræver det vel noget personale, udstyr osv. Altså penge..
Så synes måske det sku være forbeholdt dem, som er virkelig angste for normal fødsel og dem, som af medicinske/sikkerhedsmæssige grunde er nødsaget til det..

Tror jeg

Anmeld

4. marts 2012

raca

LR85 skriver:

I følge min fødselslæges anvisninger, hvis man er så skræmt a det ødelægger graviditeten og man har ondt i maven over det hver dag. 

Mere end almindelig nervøsitet og skræmthed selvfølgelig

jammen var det så ikke bedre med en række samtaler vedn ogle kompetente folk og evt en fødselskontrakt, så skrækken kom væk eller blev til og leve med.

Anmeld

4. marts 2012

komodo

Når der er en fysisk grund til ikke at føde normalt

Anmeld

4. marts 2012

Pernille84

komodo skriver:

Når der er en fysisk grund til ikke at føde normalt

Jamen hvad så hvis der er en psykisk grund? For det er på det grundlag jeg skal have det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.